Advanced search

Pleinairisme en realisme in het werk van Evert Larock

Herwig Todts (UGent)
Author
Organization
Abstract
Pleinairism and naturalistic motifs become popular in Antwerp (Belgium) after 1880. The leading Antwerp exhibition society L'Art contemporain / Kunst van Heden (1905-55) remains largely faithful to that taste, thus the relative success of Larock in Antwerp is explained.

Citation

Please use this url to cite or link to this publication:

Chicago
Todts, Herwig. 2000. “Pleinairisme En Realisme in Het Werk Van Evert Larock.” In Evert Larock 1865 - 1901, ed. Vic Van Moer and Paul De Prins, 13–19. Openbaar Kunstbezit in Vlaanderen.
APA
Todts, H. (2000). Pleinairisme en realisme in het werk van Evert Larock. In V. Van Moer & P. De Prins (Eds.), Evert Larock 1865 - 1901 (pp. 13–19). Openbaar Kunstbezit in Vlaanderen.
Vancouver
1.
Todts H. Pleinairisme en realisme in het werk van Evert Larock. In: Van Moer V, De Prins P, editors. Evert Larock 1865 - 1901. Openbaar Kunstbezit in Vlaanderen; 2000. p. 13–9.
MLA
Todts, Herwig. “Pleinairisme En Realisme in Het Werk Van Evert Larock.” Evert Larock 1865 - 1901. Ed. Vic Van Moer & Paul De Prins. Openbaar Kunstbezit in Vlaanderen, 2000. 13–19. Print.
@incollection{4128308,
  abstract     = {Pleinairism and naturalistic motifs become popular in Antwerp (Belgium) after 1880. The leading Antwerp exhibition society L'Art contemporain / Kunst van Heden (1905-55) remains largely faithful to that taste, thus the relative success of Larock in Antwerp is explained.},
  author       = {Todts, Herwig},
  booktitle    = {Evert Larock 1865 - 1901},
  editor       = {Van Moer, Vic and De Prins, Paul},
  isbn         = {9076099367},
  language     = {dut},
  pages        = {13--19},
  publisher    = {Openbaar Kunstbezit in Vlaanderen},
  title        = {Pleinairisme en realisme in het werk van Evert Larock},
  year         = {2000},
}