Ghent University Academic Bibliography

Advanced

Analyse de la diglossie Français-Lingála dans les écoles de Kinshasa

Bienvenu Sene Mongaba UGent (2013) Educations plurilingues : l'aire francophone entre héritages et innovations. In Des sociétés p.151-166
Please use this url to cite or link to this publication:
author
organization
year
type
bookChapter
publication status
published
subject
keyword
lingala, français, didactique, congo, diglossie, education
book title
Educations plurilingues : l'aire francophone entre héritages et innovations
editor
Danielle Omer and Frédéric Tupin
series title
Des sociétés
pages
151 - 166
publisher
Presses Universitaires de Rennes
place of publication
Renne, France
ISBN
9782753522770
language
French
UGent publication?
yes
classification
B2
copyright statement
I have transferred the copyright for this publication to the publisher
id
3036221
handle
http://hdl.handle.net/1854/LU-3036221
date created
2012-10-29 14:14:38
date last changed
2016-04-29 15:22:03
@incollection{3036221,
  author       = {Sene Mongaba, Bienvenu},
  booktitle    = {Educations plurilingues : l'aire francophone entre h{\'e}ritages et innovations},
  editor       = {Omer, Danielle and Tupin, Fr{\'e}d{\'e}ric },
  isbn         = {9782753522770},
  keyword      = {lingala,fran\c{c}ais,didactique,congo,diglossie,education},
  language     = {fre},
  pages        = {151--166},
  publisher    = {Presses Universitaires de Rennes},
  series       = {Des soci{\'e}t{\'e}s},
  title        = {Analyse de la diglossie Fran\c{c}ais-Ling{\'a}la dans les {\'e}coles de Kinshasa},
  year         = {2013},
}

Chicago
Sene Mongaba, Bienvenu. 2013. “Analyse De La Diglossie Français-Lingála Dans Les Écoles De Kinshasa.” In Educations Plurilingues : L’aire Francophone Entre Héritages Et Innovations, ed. Danielle Omer and Frédéric Tupin, 151–166. Renne, France: Presses Universitaires de Rennes.
APA
Sene Mongaba, B. (2013). Analyse de la diglossie Français-Lingála dans les écoles de Kinshasa. In D. Omer & F. Tupin (Eds.), Educations plurilingues : l’aire francophone entre héritages et innovations (pp. 151–166). Renne, France: Presses Universitaires de Rennes.
Vancouver
1.
Sene Mongaba B. Analyse de la diglossie Français-Lingála dans les écoles de Kinshasa. In: Omer D, Tupin F, editors. Educations plurilingues : l’aire francophone entre héritages et innovations. Renne, France: Presses Universitaires de Rennes; 2013. p. 151–66.
MLA
Sene Mongaba, Bienvenu. “Analyse De La Diglossie Français-Lingála Dans Les Écoles De Kinshasa.” Educations Plurilingues : L’aire Francophone Entre Héritages Et Innovations. Ed. Danielle Omer & Frédéric Tupin. Renne, France: Presses Universitaires de Rennes, 2013. 151–166. Print.