1 – 34 of 34
- show: 250
- |
- sort: year (new to old)
- |
- Export
- 2020
- Beginning teachers’ reading attitude and motivation : a study into the evolution from teacher training to entrance in the teaching profession and into the impact of a teacher professionalization program (2020)
- In pursuit of beginning teachers’ competence in promoting reading motivation : a mixed-methods study into the impact of a continuing professional development program (2020) TEACHING AND TEACHER EDUCATION. 96.
- 2019
- Een sterk leesbeleid op elke school : van le(r/v)ensbelang! (2019) MEERTAAL (ASSEN). 7(1). p.28-30
- Beter en graag lezen voor elke leerling : naar een duurzaam leesbeleid op school (2019) Landelijk Netwerk Taal, Netwerkdag, Abstracts.
- Talige diversiteit (2019) Leraren opleiden in een superdiverse samenleving. p.21-39
- Beginnende leraren gaan voor graag en goed lezen (2019) FONS (BRUGGE). 5(1). p.30-32
- Beginnende leerkrachten als rolmodellen voor lezen : de nood aan continue professionalisering (2019) Velon/VELOV Congres 2019 : meeting abstracts.
- Continuous professional development on reading for newly qualified teachers: A mixed-method approach (2019) EARLI 2019 : book of abstracts. p.104-104
- Design principles for a continuous professional development program on promoting reading motivation (2019) EARLI 2019 : book of abstracts. p.153-153
- Bringing continuous professional development in practice : design principles for a professional development program for primary school teachers focusing on promoting students' reading motivation (2019) ARLE 2019 : abstracts.
- Design principles for professionalizing primary school teachers on promoting reading motivation (2019) L1 EDUCATIONAL STUDIES IN LANGUAGE AND LITERATURE. 19. p.1-26
- 2018
- Lezen (aspirant-)leerkrachten for life? (2018)
- Graag en goed lezen zichtbaar maken in de klas en op school (2018)
- Bridging the literacy gap. Pre- and in-service teachers as strong culturally and linguistically responsive teachers. (2018)
- Continuous professional development for beginning teachers as a means for social engagement (2018)
- Beginnende leerkrachten als rolmodellen voor lezen?! (2018)
- Do teachers like to read? The evolution of reading attitude throughout teacher education (2018)
- Beter en graag lezen voor elke leerling : naar een duurzaam leesbeleid op school (2018) FONS. 3(6). p.10-11
- 2017
- Gaan leerkrachten voor lezen for life? (2017)
- Leraren als rolmodellen voor lezen? (2017)
- Designing a professional development programme on reading for beginning teachers (2017)
- Leraren als rolmodellen voor lezen op school? (2017)
- Do teachers like to read? Profiles of pre-service teachers’ reading attitudes (2017)
- Attitude profiles explain differences in pre-service teachers' reading behavior and competence beliefs (2017) LEARNING AND INDIVIDUAL DIFFERENCES. 54. p.109-115
- Leraren en leerlingen (graag) laten lezen. Wat met een leesbeleid? (2017)
- 2016
- Leraren (graag) laten lezen (2016) LEVENDE TALEN MAGAZINE. 103(2). p.16-20
- 'Ik lees totaal niet graag boeken... Ik luister liever naar audiobooks in de auto' Hoe staat het met de leesattitude van studenten in de lerarenopleiding? (2016) ID : TIJDSCHRIFT VOOR LERARENOPLEIDERS. 37(2). p.61-72
- 2015
- Meer lezen in de lerarenopleiding (2015) FONS MAGAZINE. 1(1). p.20-21
- Graag lezen doorheen de lerarenopleiding?! (2015)
- Actieonderzoek en leesattitude van leraren in opleiding (2015)
- Actieonderzoek en leesattitude van leraren in opleiding (2015)
- Profiles of preservice teachers' reading attitudes (2015)
- 2014
- Naar een omslag in de leesattitude van studenten in een lerarenopleiding in een meertalige en grootstedelijke context (2014)
- Actieonderzoek als stimulans voor een positieve leesattitude bij studenten uit de lerarenopleiding (2014)