1 – 15 of 20
- show: 15
- |
- sort: year (new to old)
- |
- Export
- 2022
- Betere en meer gemotiveerde begrijpende lezers in de klas? Van onderzoeksbevindingen naar concrete handvatten voor de praktijk (2022) HSN-35 Conferentie Onderwijs Nederlands, Proceedings.
- Leer leerlingen strategische lezers te worden (2022) De zeven pijlers van onderwijs in begrijpend lezen. p.85-110
- 2021
- Leesdidactiek in het secundair onderwijs (2021)
- Reading with skill and will? Mapping and fostering secondary school students' reading comprehension, strategy use and motivation (2021)
- Implementing a reading intervention in authentic 9th grade vocational classrooms : a study into the quality of implementation and its relationship with students' learning outcomes (2021) Society for Scientific Studies of Reading (SSSR), twenty-eighth annual meeting, Abstracts.
- An analytical description of ProjectExpert : a reading program for ninth grade vocational students (2021) EARLI 2021, 19th Biennial EARLI Conference, Abstracts.
- Skill or will? The respective contribution of motivational and behavioural characteristics to secondary school students' reading comprehension (2021) JOURNAL OF RESEARCH IN READING. 44(3). p.574-596
- Teachers' knowledge and beliefs about reading comprehension instruction : differences across tracks? (2021) EARLI 2021, 19th Biennial EARLI Conference, Abstracts.
- An analytical description of ProjectExpert : an instructional reading program for ninth grade vocational students (2021) L1 EDUCATIONAL STUDIES IN LANGUAGE AND LITERATURE. 21.
- Reading comprehension promotion by strategy instruction : from late elementary to secondary education (2021) Scientific Network Meeting W000519N : developing and stimulating competencies : methodological challenges and opportunities for research, Abstracts.
- 2020
- Een bonte waaier aan leesstrategieën (2020) FONS (BRUGGE). 6(2). p.34-36
- Beter en gemotiveerd begrijpend lezen : vier instructieprincipes in samenhang (2020) Didactiek Nederlands : handboek.
- Begrijpend lezen, instructieprincipe 1 : bevorder de leesmotivatie (2020) Didactiek Nederlands : handboek.
- Begrijpend lezen, instructieprincipe 2 : besteed aandacht aan functioneel lezen (2020) Didactiek Nederlands : handboek.
- Begrijpend lezen, instructieprincipe 3 : voorzie in expliciete strategie-instructie (2020) Didactiek Nederlands : handboek.