Advanced search
1 file | 1.82 MB Add to list

Scheduled maintenance: Publication downloads temporarily unavailable.

Due to maintenance publication downloads will not be available on:

  • Wednesday, March 27, 17:00 – 21:00
  • Thursday, March 28, 17:00 – 21:00

Exports of lists, FWO and BOF information will remain available.

For any questions, please contact biblio@ugent.be. Apologies for any inconveniences, and thank you for your understanding.

Chatbot : leerkrachtenhandleiding

Natacha Gesquière (UGent) , Veronique Hoste (UGent) , Cynthia Van Hee (UGent) and Francis wyffels (UGent)
(2021)
Author
Organization
Abstract
Waar taal en technologie samenkomen, ontstaat het domein van Natural Language Processing (NLP). Met technieken uit machine learning, zoals het trainen van modellen om tekst, afbeeldingen of geluidsfrequenties te herkennen, kunnen we computers op een intelligente manier laten werken met taal. Bekende NLP-toepassingen van machine learning zijn bijvoorbeeld vertaalprogramma's, spraakbesturingssystemen of virtual assistants zoals Siri, en chatrobots. We buigen ons over vragen als "Hoe kunnen we automatisch teksten begrijpen, vertalen en zelfs schrijven?", "Kan een computer emoties of ironie herkennen in een tekst?", en vooral "Hoe belangrijk zijn data?”. Leerlingen van de tweede en de derde graad secundair onderwijs krijgen inzicht in het domein NLP en zetten hun eerste stappen in de wereld van het programmeren met Python.
Keywords
lt3

Downloads

  • Chatbot handleiding eerstedruk.pdf
    • full text (Published version)
    • |
    • open access
    • |
    • PDF
    • |
    • 1.82 MB

Citation

Please use this url to cite or link to this publication:

MLA
Gesquière, Natacha, et al. Chatbot : Leerkrachtenhandleiding. Dwengo, 2021.
APA
Gesquière, N., Hoste, V., Van Hee, C., & wyffels, F. (2021). Chatbot : leerkrachtenhandleiding. Dwengo.
Chicago author-date
Gesquière, Natacha, Veronique Hoste, Cynthia Van Hee, and Francis wyffels. 2021. Chatbot : Leerkrachtenhandleiding. Dwengo.
Chicago author-date (all authors)
Gesquière, Natacha, Veronique Hoste, Cynthia Van Hee, and Francis wyffels. 2021. Chatbot : Leerkrachtenhandleiding. Dwengo.
Vancouver
1.
Gesquière N, Hoste V, Van Hee C, wyffels F. Chatbot : leerkrachtenhandleiding. Dwengo; 2021. 156 p.
IEEE
[1]
N. Gesquière, V. Hoste, C. Van Hee, and F. wyffels, Chatbot : leerkrachtenhandleiding. Dwengo, 2021.
@book{8720111,
  abstract     = {{Waar taal en technologie samenkomen, ontstaat het domein van Natural Language Processing (NLP). Met technieken uit machine learning, zoals het trainen van modellen om tekst, afbeeldingen of geluidsfrequenties te herkennen, kunnen we computers op een intelligente manier laten werken met taal. Bekende NLP-toepassingen van machine learning zijn bijvoorbeeld vertaalprogramma's, spraakbesturingssystemen of virtual assistants zoals Siri, en chatrobots.

We buigen ons over vragen als "Hoe kunnen we automatisch teksten begrijpen, vertalen en zelfs schrijven?", "Kan een computer emoties of ironie herkennen in een tekst?", en vooral "Hoe belangrijk zijn data?”. Leerlingen van de tweede en de derde graad secundair onderwijs krijgen inzicht in het domein NLP en zetten hun eerste stappen in de wereld van het programmeren met Python.}},
  author       = {{Gesquière, Natacha and Hoste, Veronique and Van Hee, Cynthia and wyffels, Francis}},
  isbn         = {{9789464441000}},
  keywords     = {{lt3}},
  language     = {{dut}},
  pages        = {{156}},
  publisher    = {{Dwengo}},
  title        = {{Chatbot : leerkrachtenhandleiding}},
  url          = {{https://www.aiopschool.be/chatbot/}},
  year         = {{2021}},
}