Advanced search
1 file | 1.77 MB Add to list

Is er leven voor stations na sluiting van loketten? Jazeker! Belangrijke rol voor gemeenten in ontwikkeling stations en stationsomgeving

Author
Organization
Abstract
Tegen eind dit jaar zal de NMBS de loketten sluiten in 44 van de 135 stations. Dat is niet de eerste keer: in 2012 sloot de NMBS ook al 38 stationsloketten. Vermoedelijk is het ook niet de laatste keer. De sluiting van stationsloketten heeft belangrijke gevolgen voor de dienstverlening aan de reizigers, zeker voor oudere, occasionele en digitaal minder onderlegde reizigers. Voor de ontwikkeling van de stations en hun omgeving zijn er, zelfs zonder reguliere loketten, veel mogelijkheden. Dit zou een stevig federaal beleidsthema moeten worden, waarin ook plaats is voor de gemeentebesturen als sterkhouder.
Keywords
beleid (lokaal), combimobiliteit, mobipunt, multimodaliteit, NMBS, stationsloketten, stationsomgeving

Downloads

  • VSP276 levendige stations1.pdf
    • full text (Published version)
    • |
    • open access
    • |
    • PDF
    • |
    • 1.77 MB

Citation

Please use this url to cite or link to this publication:

MLA
Desmedt, Luc, et al. “Is Er Leven Voor Stations Na Sluiting van Loketten? Jazeker! Belangrijke Rol Voor Gemeenten in Ontwikkeling Stations En Stationsomgeving.” VERKEERSSPECIALIST (MECHELEN), vol. 276, 2021, pp. 14–17.
APA
Desmedt, L., De Mol, J., Broeckaert, M., Van Daele, E., & Claes, D. (2021). Is er leven voor stations na sluiting van loketten? Jazeker! Belangrijke rol voor gemeenten in ontwikkeling stations en stationsomgeving. VERKEERSSPECIALIST (MECHELEN), 276, 14–17.
Chicago author-date
Desmedt, Luc, Johan De Mol, Marc Broeckaert, Etienne Van Daele, and Dirk Claes. 2021. “Is Er Leven Voor Stations Na Sluiting van Loketten? Jazeker! Belangrijke Rol Voor Gemeenten in Ontwikkeling Stations En Stationsomgeving.” VERKEERSSPECIALIST (MECHELEN) 276: 14–17.
Chicago author-date (all authors)
Desmedt, Luc, Johan De Mol, Marc Broeckaert, Etienne Van Daele, and Dirk Claes. 2021. “Is Er Leven Voor Stations Na Sluiting van Loketten? Jazeker! Belangrijke Rol Voor Gemeenten in Ontwikkeling Stations En Stationsomgeving.” VERKEERSSPECIALIST (MECHELEN) 276: 14–17.
Vancouver
1.
Desmedt L, De Mol J, Broeckaert M, Van Daele E, Claes D. Is er leven voor stations na sluiting van loketten? Jazeker! Belangrijke rol voor gemeenten in ontwikkeling stations en stationsomgeving. VERKEERSSPECIALIST (MECHELEN). 2021;276:14–7.
IEEE
[1]
L. Desmedt, J. De Mol, M. Broeckaert, E. Van Daele, and D. Claes, “Is er leven voor stations na sluiting van loketten? Jazeker! Belangrijke rol voor gemeenten in ontwikkeling stations en stationsomgeving,” VERKEERSSPECIALIST (MECHELEN), vol. 276, pp. 14–17, 2021.
@article{8708050,
  abstract     = {{Tegen eind dit jaar zal de NMBS de loketten sluiten in 44 van de 135 stations. Dat is niet de eerste keer:
in 2012 sloot de NMBS ook al 38 stationsloketten.
Vermoedelijk is het ook niet de laatste keer. De sluiting van stationsloketten heeft belangrijke gevolgen voor de dienstverlening aan de reizigers, zeker voor oudere, occasionele en digitaal minder onderlegde reizigers. Voor de ontwikkeling van de stations en hun omgeving zijn er, zelfs zonder reguliere loketten, veel mogelijkheden. Dit zou een stevig federaal beleidsthema moeten worden, waarin ook plaats is voor de gemeentebesturen als sterkhouder.}},
  author       = {{Desmedt, Luc and De Mol, Johan and Broeckaert, Marc and Van Daele, Etienne and Claes, Dirk}},
  issn         = {{1379-4922}},
  journal      = {{VERKEERSSPECIALIST (MECHELEN)}},
  keywords     = {{beleid (lokaal),combimobiliteit,mobipunt,multimodaliteit,NMBS,stationsloketten,stationsomgeving}},
  language     = {{dut}},
  pages        = {{14--17}},
  title        = {{Is er leven voor stations na sluiting van loketten? Jazeker! Belangrijke rol voor gemeenten in ontwikkeling stations en stationsomgeving}},
  volume       = {{276}},
  year         = {{2021}},
}