Advanced search
1 file | 1.37 MB Add to list

Is reclame kinderspel? Een vergelijking van de reclamewijsheid en reclame-effectiviteit van traditionele en online reclamevormen bij kinderen van verschillende leeftijden

Steffi De Jans (UGent) , Liselot Hudders (UGent) and Veroline Cauberghe (UGent)
Author
Organization
Abstract
The current study examines and compares children's (ages 7-12) responses to television commercials, online banners, advergames and native advertisements. In addition, children's cognitive, affective and moral advertising literacy is examined and compared. Furthermore, the current study investigates the moderating role of age. Finally, it is examined how the different dimensions of advertising literacy affect advertising effectiveness. The results show that children are most susceptible to advergames, and are the least affected by television commercials. Moreover, they have most difficulties recalling the brand when exposed to online banners. Children also show more difficulties recognizing and understanding online advertising compared to traditional advertising; however, they do have a good understanding of online banners. In general, children's level of affective and moral advertising literacy is very low, both for traditional and online advertising. Finally, especially affective and moral advertising literacy make children less susceptible to advertising.
Keywords
advertising literacy, advertising effects, children, online advertising, PERSUASION KNOWLEDGE, MODERATING ROLE, ADVERGAMES, TELEVISION, RESPONSES, ADVERTISEMENTS, ADOLESCENTS, ATTITUDES, SUSCEPTIBILITY, RECOGNITION

Downloads

  • (...).pdf
    • full text (Published version)
    • |
    • UGent only
    • |
    • PDF
    • |
    • 1.37 MB

Citation

Please use this url to cite or link to this publication:

MLA
De Jans, Steffi, et al. “Is Reclame Kinderspel? Een Vergelijking van de Reclamewijsheid En Reclame-Effectiviteit van Traditionele En Online Reclamevormen Bij Kinderen van Verschillende Leeftijden.” TIJDSCHRIFT VOOR COMMUNICATIEWETENSCHAP, vol. 48, no. 3, 2020, pp. 136–66.
APA
De Jans, S., Hudders, L., & Cauberghe, V. (2020). Is reclame kinderspel? Een vergelijking van de reclamewijsheid en reclame-effectiviteit van traditionele en online reclamevormen bij kinderen van verschillende leeftijden. TIJDSCHRIFT VOOR COMMUNICATIEWETENSCHAP, 48(3), 136–166.
Chicago author-date
De Jans, Steffi, Liselot Hudders, and Veroline Cauberghe. 2020. “Is Reclame Kinderspel? Een Vergelijking van de Reclamewijsheid En Reclame-Effectiviteit van Traditionele En Online Reclamevormen Bij Kinderen van Verschillende Leeftijden.” TIJDSCHRIFT VOOR COMMUNICATIEWETENSCHAP 48 (3): 136–66.
Chicago author-date (all authors)
De Jans, Steffi, Liselot Hudders, and Veroline Cauberghe. 2020. “Is Reclame Kinderspel? Een Vergelijking van de Reclamewijsheid En Reclame-Effectiviteit van Traditionele En Online Reclamevormen Bij Kinderen van Verschillende Leeftijden.” TIJDSCHRIFT VOOR COMMUNICATIEWETENSCHAP 48 (3): 136–166.
Vancouver
1.
De Jans S, Hudders L, Cauberghe V. Is reclame kinderspel? Een vergelijking van de reclamewijsheid en reclame-effectiviteit van traditionele en online reclamevormen bij kinderen van verschillende leeftijden. TIJDSCHRIFT VOOR COMMUNICATIEWETENSCHAP. 2020;48(3):136–66.
IEEE
[1]
S. De Jans, L. Hudders, and V. Cauberghe, “Is reclame kinderspel? Een vergelijking van de reclamewijsheid en reclame-effectiviteit van traditionele en online reclamevormen bij kinderen van verschillende leeftijden,” TIJDSCHRIFT VOOR COMMUNICATIEWETENSCHAP, vol. 48, no. 3, pp. 136–166, 2020.
@article{8676148,
  abstract     = {{The current study examines and compares children's (ages 7-12) responses to television commercials, online banners, advergames and native advertisements. In addition, children's cognitive, affective and moral advertising literacy is examined and compared. Furthermore, the current study investigates the moderating role of age. Finally, it is examined how the different dimensions of advertising literacy affect advertising effectiveness. The results show that children are most susceptible to advergames, and are the least affected by television commercials. Moreover, they have most difficulties recalling the brand when exposed to online banners. Children also show more difficulties recognizing and understanding online advertising compared to traditional advertising; however, they do have a good understanding of online banners. In general, children's level of affective and moral advertising literacy is very low, both for traditional and online advertising. Finally, especially affective and moral advertising literacy make children less susceptible to advertising.}},
  author       = {{De Jans, Steffi and Hudders, Liselot and Cauberghe, Veroline}},
  issn         = {{1384-6930}},
  journal      = {{TIJDSCHRIFT VOOR COMMUNICATIEWETENSCHAP}},
  keywords     = {{advertising literacy,advertising effects,children,online advertising,PERSUASION KNOWLEDGE,MODERATING ROLE,ADVERGAMES,TELEVISION,RESPONSES,ADVERTISEMENTS,ADOLESCENTS,ATTITUDES,SUSCEPTIBILITY,RECOGNITION}},
  language     = {{dut}},
  number       = {{3}},
  pages        = {{136--166}},
  title        = {{Is reclame kinderspel? Een vergelijking van de reclamewijsheid en reclame-effectiviteit van traditionele en online reclamevormen bij kinderen van verschillende leeftijden}},
  volume       = {{48}},
  year         = {{2020}},
}

Web of Science
Times cited: