Advanced search
1 file | 1.28 MB Add to list

Slagen met dyscalculie in het hoger onderwijs

(2020)
Author
Organization
Abstract
In dit boek getuigen mensen met dyscalculie over de drempels die ze moeten overwinnen, maar ook over de diversiteitswaarde die zij te bieden hebben. De auteurs laten zien hoe studenten met dyscalculie hun studies tot een goed eind kunnen brengen, welke faciliteiten drempelverlagend werken, wat afgestudeerden kan helpen bij sollicitaties en hoe de arbeidsmarkt gesensibiliseerd kan worden. Op die manier willen ze jongeren en jongvolwassenen met dyscalculie een hart onder de riem steken, en tegelijkertijd werk-gevers laten zien dat zij riskeren om hidden potentials te missen als zij zich uitsluitend baseren op standaard selectiecriteria.
Keywords
dyscalculie, hoger onderwijs, leerstoornissen

Downloads

  • (...).pdf
    • full text (Published version)
    • |
    • UGent only
    • |
    • PDF
    • |
    • 1.28 MB

Citation

Please use this url to cite or link to this publication:

MLA
Desoete, Annemie, et al. Slagen Met Dyscalculie in Het Hoger Onderwijs. Borgerhoff & Lamberigts, 2020.
APA
Desoete, A., Baccarne, B., Robaeyst, B., Duthoo, W., Haenebalcke, A., Lissens, F., … Brysbaert, M. (2020). Slagen met dyscalculie in het hoger onderwijs. Borgerhoff & Lamberigts.
Chicago author-date
Desoete, Annemie, Bastiaan Baccarne, Ben Robaeyst, Wout Duthoo, Adelbrecht Haenebalcke, Femke Lissens, Masarrat Al Asmar, Daniëlle Willems, and Marc Brysbaert. 2020. Slagen Met Dyscalculie in Het Hoger Onderwijs. Ghent, Belgium: Borgerhoff & Lamberigts.
Chicago author-date (all authors)
Desoete, Annemie, Bastiaan Baccarne, Ben Robaeyst, Wout Duthoo, Adelbrecht Haenebalcke, Femke Lissens, Masarrat Al Asmar, Daniëlle Willems, and Marc Brysbaert. 2020. Slagen Met Dyscalculie in Het Hoger Onderwijs. Ghent, Belgium: Borgerhoff & Lamberigts.
Vancouver
1.
Desoete A, Baccarne B, Robaeyst B, Duthoo W, Haenebalcke A, Lissens F, et al. Slagen met dyscalculie in het hoger onderwijs. Ghent, Belgium: Borgerhoff & Lamberigts; 2020. 96 p.
IEEE
[1]
A. Desoete et al., Slagen met dyscalculie in het hoger onderwijs. Ghent, Belgium: Borgerhoff & Lamberigts, 2020.
@book{8675140,
  abstract     = {{In dit boek getuigen mensen met dyscalculie over de drempels die ze moeten overwinnen, maar ook over de diversiteitswaarde die zij te bieden hebben. De auteurs laten zien hoe studenten met dyscalculie hun studies tot een goed eind kunnen brengen, welke faciliteiten drempelverlagend werken, wat afgestudeerden kan helpen bij sollicitaties en hoe de arbeidsmarkt gesensibiliseerd kan worden. Op die manier willen ze jongeren en jongvolwassenen met dyscalculie een hart onder de riem steken, en tegelijkertijd werk-gevers laten zien dat zij riskeren om hidden potentials te missen als zij zich uitsluitend baseren op standaard selectiecriteria.}},
  author       = {{Desoete, Annemie and Baccarne, Bastiaan and Robaeyst, Ben and Duthoo, Wout and Haenebalcke, Adelbrecht and Lissens, Femke and Al Asmar, Masarrat and Willems, Daniëlle and Brysbaert, Marc}},
  isbn         = {{9789463932837}},
  keywords     = {{dyscalculie,hoger onderwijs,leerstoornissen}},
  language     = {{dut}},
  pages        = {{96}},
  publisher    = {{Borgerhoff & Lamberigts}},
  title        = {{Slagen met dyscalculie in het hoger onderwijs}},
  url          = {{https://borgerhoff-lamberigts.be/boeken/slagen-met-dyscalculie-in-het-hoger-onderwijs}},
  year         = {{2020}},
}