Advanced search
1 file | 8.80 MB Add to list

A comparative study of mechanical and electrical variable transmissions

(2019)
Author
Promoter
(UGent) and (UGent)
Organization
Abstract
Dit proefschrift richt zich op het vergelijken van de Elektrische Variabele Transmissie (EVT) met de Continu Variabele Transmissie (CVT), zowel op componentniveau als systeemniveau (voertuig). Voor deze vergelijking zijn de volgende 3 transmissies gekozen: de permanent magneet EVT, duwband CVT en toroïdale CVT. In CVT gebaseerde voertuigen wordt de overbrengingsverhouding op een continue wijze aangepast wat voor een lager verbruik zorgt in vergelijking met een manuele transmissie. Een EVT biedt bijkomend nog een power split. Daardoor komt een EVT gebaseerd voertuig in de categorie van de Hybride Elektrische Voertuigen (HEV). De EVT kan echter ook als CVT gebruikt worden wanneer geen energie opslag mogelijk is. Uit de vergelijking op componentniveau blijkt dat de duwband CVT het best scoort. Een component wordt echter altijd in een aandrijflijn gebruikt waardoor de analyse op systeem niveau belangrijk is. De vergelijking op systeemniveau waarbij een CVT gebaseerd voertuig beschouwd is (geen mogelijkheid tot energie opslag), toont aan dat het voertuig op basis van de EVT het best presteert. Ook als de mogelijkheid tot energie opslag wel aanwezig is, verbruikt het EVT gebaseerde voertuig minder. Zo loopt het verschil tussen het Toyota Hybrid System en het EVT gebaseerde voertuig op tot 13%.

Downloads

  • (...).pdf
    • full text (Published version)
    • |
    • UGent only
    • |
    • PDF
    • |
    • 8.80 MB

Citation

Please use this url to cite or link to this publication:

MLA
Verbelen, Florian. A Comparative Study of Mechanical and Electrical Variable Transmissions. Ghent University. Faculty of Engineering and Architecture, 2019.
APA
Verbelen, F. (2019). A comparative study of mechanical and electrical variable transmissions. Ghent University. Faculty of Engineering and Architecture, Ghent, Belgium.
Chicago author-date
Verbelen, Florian. 2019. “A Comparative Study of Mechanical and Electrical Variable Transmissions.” Ghent, Belgium: Ghent University. Faculty of Engineering and Architecture.
Chicago author-date (all authors)
Verbelen, Florian. 2019. “A Comparative Study of Mechanical and Electrical Variable Transmissions.” Ghent, Belgium: Ghent University. Faculty of Engineering and Architecture.
Vancouver
1.
Verbelen F. A comparative study of mechanical and electrical variable transmissions. [Ghent, Belgium]: Ghent University. Faculty of Engineering and Architecture; 2019.
IEEE
[1]
F. Verbelen, “A comparative study of mechanical and electrical variable transmissions,” Ghent University. Faculty of Engineering and Architecture, Ghent, Belgium, 2019.
@phdthesis{8634175,
  abstract     = {Dit proefschrift richt zich op het vergelijken van de Elektrische Variabele Transmissie (EVT) met de Continu Variabele Transmissie (CVT), zowel op componentniveau als systeemniveau (voertuig). Voor deze vergelijking zijn de volgende 3 transmissies gekozen: de permanent magneet EVT, duwband CVT en toroïdale CVT. In CVT gebaseerde voertuigen wordt de overbrengingsverhouding op een continue wijze aangepast wat voor een lager verbruik zorgt in vergelijking met een manuele transmissie. Een EVT biedt bijkomend nog een power split. Daardoor komt een EVT gebaseerd voertuig in de categorie van de Hybride Elektrische Voertuigen (HEV). De EVT kan echter ook als CVT gebruikt worden wanneer geen energie opslag mogelijk is. Uit de vergelijking op componentniveau blijkt dat de duwband CVT het best scoort. Een component wordt echter altijd in een aandrijflijn gebruikt waardoor de analyse op systeem niveau belangrijk is. De vergelijking op systeemniveau waarbij een CVT gebaseerd voertuig beschouwd is (geen mogelijkheid tot energie opslag), toont aan dat het voertuig op basis van de EVT het best presteert. Ook als de mogelijkheid tot energie opslag wel aanwezig is, verbruikt het EVT gebaseerde voertuig minder. Zo loopt het verschil tussen het Toyota Hybrid System en het EVT gebaseerde voertuig op tot 13%.},
  author       = {Verbelen, Florian},
  isbn         = {9789463552875},
  language     = {eng},
  pages        = {xxii, 200},
  publisher    = {Ghent University. Faculty of Engineering and Architecture},
  school       = {Ghent University},
  title        = {A comparative study of mechanical and electrical variable transmissions},
  year         = {2019},
}