Promotieonderzoek laat zien : expliciete strategie-instructie via mindmaps werkt!
- Author
- Emmelien Merchie (UGent) and Hilde Van Keer (UGent)
- Organization
- Abstract
- Leerstrategieën effectief inzetten en strategisch combineren blijkt voor veel leerlingen nog erg moeilijk. Promotieonderzoek van Emmelien Merchie van de Universiteit van Gent toont aan dat expliciete strategie-instructie met aangereikte mindmaps in de onderwijspraktijk veelbelovend is om leerlingen te helpen studeren. Op lange termijn gaan zij meer diepgaande studiestrategieën toepassen bij het leren van teksten dan leerlingen die zelf mindmaps maakten
- Keywords
- leerstrategieën, mindmaps, lager onderwijs
Downloads
-
(...).pdf
- full text (Published version)
- |
- UGent only
- |
- |
- 134.62 KB
Citation
Please use this url to cite or link to this publication: http://hdl.handle.net/1854/LU-8618759
- MLA
- Merchie, Emmelien, and Hilde Van Keer. “Promotieonderzoek Laat Zien : Expliciete Strategie-Instructie via Mindmaps Werkt!” TIJDSCHRIFT VOOR REMEDIAL TEACHING, vol. 27, no. 2, 2019, pp. 12–14.
- APA
- Merchie, E., & Van Keer, H. (2019). Promotieonderzoek laat zien : expliciete strategie-instructie via mindmaps werkt! TIJDSCHRIFT VOOR REMEDIAL TEACHING, 27(2), 12–14.
- Chicago author-date
- Merchie, Emmelien, and Hilde Van Keer. 2019. “Promotieonderzoek Laat Zien : Expliciete Strategie-Instructie via Mindmaps Werkt!” TIJDSCHRIFT VOOR REMEDIAL TEACHING 27 (2): 12–14.
- Chicago author-date (all authors)
- Merchie, Emmelien, and Hilde Van Keer. 2019. “Promotieonderzoek Laat Zien : Expliciete Strategie-Instructie via Mindmaps Werkt!” TIJDSCHRIFT VOOR REMEDIAL TEACHING 27 (2): 12–14.
- Vancouver
- 1.Merchie E, Van Keer H. Promotieonderzoek laat zien : expliciete strategie-instructie via mindmaps werkt! TIJDSCHRIFT VOOR REMEDIAL TEACHING. 2019;27(2):12–4.
- IEEE
- [1]E. Merchie and H. Van Keer, “Promotieonderzoek laat zien : expliciete strategie-instructie via mindmaps werkt!,” TIJDSCHRIFT VOOR REMEDIAL TEACHING, vol. 27, no. 2, pp. 12–14, 2019.
@article{8618759, abstract = {{Leerstrategieën effectief inzetten en strategisch combineren blijkt voor veel leerlingen nog erg moeilijk. Promotieonderzoek van Emmelien Merchie van de Universiteit van Gent toont aan dat expliciete strategie-instructie met aangereikte mindmaps in de onderwijspraktijk veelbelovend is om leerlingen te helpen studeren. Op lange termijn gaan zij meer diepgaande studiestrategieën toepassen bij het leren van teksten dan leerlingen die zelf mindmaps maakten}}, author = {{Merchie, Emmelien and Van Keer, Hilde}}, issn = {{1387-0424}}, journal = {{TIJDSCHRIFT VOOR REMEDIAL TEACHING}}, keywords = {{leerstrategieën,mindmaps,lager onderwijs}}, language = {{dut}}, number = {{2}}, pages = {{12--14}}, title = {{Promotieonderzoek laat zien : expliciete strategie-instructie via mindmaps werkt!}}, url = {{https://www.lbrt.nl/tijdschrift/jaargang-272019nr2}}, volume = {{27}}, year = {{2019}}, }