Advanced search
1 file | 134.62 KB Add to list

Promotieonderzoek laat zien : expliciete strategie-instructie via mindmaps werkt!

Emmelien Merchie (UGent) and Hilde Van Keer (UGent)
Author
Organization
Abstract
Leerstrategieën effectief inzetten en strategisch combineren blijkt voor veel leerlingen nog erg moeilijk. Promotieonderzoek van Emmelien Merchie van de Universiteit van Gent toont aan dat expliciete strategie-instructie met aangereikte mindmaps in de onderwijspraktijk veelbelovend is om leerlingen te helpen studeren. Op lange termijn gaan zij meer diepgaande studiestrategieën toepassen bij het leren van teksten dan leerlingen die zelf mindmaps maakten
Keywords
leerstrategieën, mindmaps, lager onderwijs

Downloads

  • (...).pdf
    • full text (Published version)
    • |
    • UGent only
    • |
    • PDF
    • |
    • 134.62 KB

Citation

Please use this url to cite or link to this publication:

MLA
Merchie, Emmelien, and Hilde Van Keer. “Promotieonderzoek Laat Zien : Expliciete Strategie-Instructie via Mindmaps Werkt!” TIJDSCHRIFT VOOR REMEDIAL TEACHING, vol. 27, no. 2, 2019, pp. 12–14.
APA
Merchie, E., & Van Keer, H. (2019). Promotieonderzoek laat zien : expliciete strategie-instructie via mindmaps werkt! TIJDSCHRIFT VOOR REMEDIAL TEACHING, 27(2), 12–14.
Chicago author-date
Merchie, Emmelien, and Hilde Van Keer. 2019. “Promotieonderzoek Laat Zien : Expliciete Strategie-Instructie via Mindmaps Werkt!” TIJDSCHRIFT VOOR REMEDIAL TEACHING 27 (2): 12–14.
Chicago author-date (all authors)
Merchie, Emmelien, and Hilde Van Keer. 2019. “Promotieonderzoek Laat Zien : Expliciete Strategie-Instructie via Mindmaps Werkt!” TIJDSCHRIFT VOOR REMEDIAL TEACHING 27 (2): 12–14.
Vancouver
1.
Merchie E, Van Keer H. Promotieonderzoek laat zien : expliciete strategie-instructie via mindmaps werkt! TIJDSCHRIFT VOOR REMEDIAL TEACHING. 2019;27(2):12–4.
IEEE
[1]
E. Merchie and H. Van Keer, “Promotieonderzoek laat zien : expliciete strategie-instructie via mindmaps werkt!,” TIJDSCHRIFT VOOR REMEDIAL TEACHING, vol. 27, no. 2, pp. 12–14, 2019.
@article{8618759,
  abstract     = {{Leerstrategieën effectief inzetten en strategisch combineren blijkt voor veel leerlingen nog erg moeilijk. Promotieonderzoek van Emmelien Merchie van de Universiteit van Gent toont aan dat expliciete strategie-instructie met aangereikte mindmaps in de onderwijspraktijk veelbelovend is om leerlingen te helpen studeren. Op lange termijn gaan zij meer diepgaande studiestrategieën toepassen bij het leren van teksten dan leerlingen die zelf mindmaps maakten}},
  author       = {{Merchie, Emmelien and Van Keer, Hilde}},
  issn         = {{1387-0424}},
  journal      = {{TIJDSCHRIFT VOOR REMEDIAL TEACHING}},
  keywords     = {{leerstrategieën,mindmaps,lager onderwijs}},
  language     = {{dut}},
  number       = {{2}},
  pages        = {{12--14}},
  title        = {{Promotieonderzoek laat zien : expliciete strategie-instructie via mindmaps werkt!}},
  url          = {{https://www.lbrt.nl/tijdschrift/jaargang-272019nr2}},
  volume       = {{27}},
  year         = {{2019}},
}