Advanced search
1 file | 1.63 MB Add to list

Regelmaat tram en bus belangrijker dan snelheid

(2018) 245. p.16-19
Author
Organization
Abstract
Voor tram- en busreizigers zijn regelmaat en betrouwbaarheid doorslaggevender dan een hogere voertuigsnelheid. Doorstroming van de voertuigen mag geen doel op zich worden. Het afschaffen van haltes in stedelijk gebied creëert grotere onderlinge halte-afstanden, een maatregel die de automobilist niet zal verleiden om over te stappen naar het openbaar vervoer. De OV-bedrijven kunnen de vertragingen die ze zelf veroorzaken (te beperkte toegangsdeuren, halte-inrichting, podesten, informatie naar de reizigers, …) ook zelf wegnemen. De winst die deze maatregelen opleveren, kan de kwaliteit van de dienstuitvoering gevoelig verbeteren.
Keywords
bus, De Lijn, doorstroming, MIVB, openbaar vervoer, tram, toegangsdeuren, halte-inrichting, podesten, informatie

Downloads

  • VSP245 regelmaat tram en bus april 2018.pdf
    • full text
    • |
    • open access
    • |
    • PDF
    • |
    • 1.63 MB

Citation

Please use this url to cite or link to this publication:

MLA
Desmedt, Luc, et al. Regelmaat Tram En Bus Belangrijker Dan Snelheid. Vol. 245, Wolters Kluwer Business, 2018, pp. 16–19.
APA
Desmedt, L., De Mol, J., Broeckaert, M., & Claes, D. (2018). Regelmaat tram en bus belangrijker dan snelheid. Mechelen: Wolters Kluwer Business.
Chicago author-date
Desmedt, Luc, Johan De Mol, Marc Broeckaert, and Dirk Claes. 2018. “Regelmaat Tram En Bus Belangrijker Dan Snelheid.” Mechelen: Wolters Kluwer Business.
Chicago author-date (all authors)
Desmedt, Luc, Johan De Mol, Marc Broeckaert, and Dirk Claes. 2018. “Regelmaat Tram En Bus Belangrijker Dan Snelheid.” Mechelen: Wolters Kluwer Business.
Vancouver
1.
Desmedt L, De Mol J, Broeckaert M, Claes D. Regelmaat tram en bus belangrijker dan snelheid. Vol. 245. Mechelen: Wolters Kluwer Business; 2018. p. 16–9.
IEEE
[1]
L. Desmedt, J. De Mol, M. Broeckaert, and D. Claes, “Regelmaat tram en bus belangrijker dan snelheid,” vol. 245. Wolters Kluwer Business, Mechelen, pp. 16–19, 2018.
@misc{8559285,
  abstract     = {{Voor tram- en busreizigers zijn regelmaat en betrouwbaarheid doorslaggevender dan een hogere
voertuigsnelheid. Doorstroming van de voertuigen mag geen doel op zich worden. Het afschaffen van
haltes in stedelijk gebied creëert grotere onderlinge halte-afstanden, een maatregel die de automobilist niet zal verleiden om over te stappen naar het openbaar vervoer. De OV-bedrijven kunnen de vertragingen die ze zelf veroorzaken (te beperkte toegangsdeuren, halte-inrichting, podesten, informatie naar de reizigers, …) ook zelf wegnemen.
De winst die deze maatregelen opleveren, kan de kwaliteit van de dienstuitvoering gevoelig verbeteren.}},
  author       = {{Desmedt, Luc and De Mol, Johan and Broeckaert, Marc and Claes, Dirk}},
  issn         = {{1379-4922}},
  keywords     = {{bus,De Lijn,doorstroming,MIVB,openbaar vervoer,tram,toegangsdeuren,halte-inrichting,podesten,informatie}},
  language     = {{dut}},
  pages        = {{16--19}},
  publisher    = {{Wolters Kluwer Business}},
  title        = {{Regelmaat tram en bus belangrijker dan snelheid}},
  volume       = {{245}},
  year         = {{2018}},
}