- Author
- Luc Desmedt, Johan De Mol (UGent) , Marc Broeckaert and Dirk Claes
- Organization
- Abstract
- Voor tram- en busreizigers zijn regelmaat en betrouwbaarheid doorslaggevender dan een hogere voertuigsnelheid. Doorstroming van de voertuigen mag geen doel op zich worden. Het afschaffen van haltes in stedelijk gebied creëert grotere onderlinge halte-afstanden, een maatregel die de automobilist niet zal verleiden om over te stappen naar het openbaar vervoer. De OV-bedrijven kunnen de vertragingen die ze zelf veroorzaken (te beperkte toegangsdeuren, halte-inrichting, podesten, informatie naar de reizigers, …) ook zelf wegnemen. De winst die deze maatregelen opleveren, kan de kwaliteit van de dienstuitvoering gevoelig verbeteren.
- Keywords
- bus, De Lijn, doorstroming, MIVB, openbaar vervoer, tram, toegangsdeuren, halte-inrichting, podesten, informatie
Downloads
-
VSP245 regelmaat tram en bus april 2018.pdf
- full text
- |
- open access
- |
- |
- 1.63 MB
Citation
Please use this url to cite or link to this publication: http://hdl.handle.net/1854/LU-8559285
- MLA
- Desmedt, Luc, et al. Regelmaat Tram En Bus Belangrijker Dan Snelheid. Vol. 245, Wolters Kluwer Business, 2018, pp. 16–19.
- APA
- Desmedt, L., De Mol, J., Broeckaert, M., & Claes, D. (2018). Regelmaat tram en bus belangrijker dan snelheid. Mechelen: Wolters Kluwer Business.
- Chicago author-date
- Desmedt, Luc, Johan De Mol, Marc Broeckaert, and Dirk Claes. 2018. “Regelmaat Tram En Bus Belangrijker Dan Snelheid.” Mechelen: Wolters Kluwer Business.
- Chicago author-date (all authors)
- Desmedt, Luc, Johan De Mol, Marc Broeckaert, and Dirk Claes. 2018. “Regelmaat Tram En Bus Belangrijker Dan Snelheid.” Mechelen: Wolters Kluwer Business.
- Vancouver
- 1.Desmedt L, De Mol J, Broeckaert M, Claes D. Regelmaat tram en bus belangrijker dan snelheid. Vol. 245. Mechelen: Wolters Kluwer Business; 2018. p. 16–9.
- IEEE
- [1]L. Desmedt, J. De Mol, M. Broeckaert, and D. Claes, “Regelmaat tram en bus belangrijker dan snelheid,” vol. 245. Wolters Kluwer Business, Mechelen, pp. 16–19, 2018.
@misc{8559285, abstract = {{Voor tram- en busreizigers zijn regelmaat en betrouwbaarheid doorslaggevender dan een hogere voertuigsnelheid. Doorstroming van de voertuigen mag geen doel op zich worden. Het afschaffen van haltes in stedelijk gebied creëert grotere onderlinge halte-afstanden, een maatregel die de automobilist niet zal verleiden om over te stappen naar het openbaar vervoer. De OV-bedrijven kunnen de vertragingen die ze zelf veroorzaken (te beperkte toegangsdeuren, halte-inrichting, podesten, informatie naar de reizigers, …) ook zelf wegnemen. De winst die deze maatregelen opleveren, kan de kwaliteit van de dienstuitvoering gevoelig verbeteren.}}, author = {{Desmedt, Luc and De Mol, Johan and Broeckaert, Marc and Claes, Dirk}}, issn = {{1379-4922}}, keywords = {{bus,De Lijn,doorstroming,MIVB,openbaar vervoer,tram,toegangsdeuren,halte-inrichting,podesten,informatie}}, language = {{dut}}, pages = {{16--19}}, publisher = {{Wolters Kluwer Business}}, title = {{Regelmaat tram en bus belangrijker dan snelheid}}, volume = {{245}}, year = {{2018}}, }