Advanced search
1 file | 159.68 KB

Schrijven en schrijfonderwijs: inleiding op het themanummer

(2017) PEDAGOGISCHE STUDIEN. 94(4). p.211-215
Author
Organization
Abstract
Dit themanummer bestaat uit 6 artikelen en een discussiebijdrage over schrijven en schrijfonderwijs in Nederland en Vlaanderen. Dit themanummer komt voort uit een groep van Vlaamse en Nederlandse schrijfonderzoekers die regelmatig samenkomen om zowel nationale als internationale trends binnen het schrijfonderzoek te bespreken en te bediscussiëren. Door dit werk te bundelen in een themanummer van Pedagogische Studiën ontstaat een goed beeld van de meest recente theoretische en empirische inzichten in het schrijfonderzoek van Vlaanderen en Neder- land. In dit inleidende hoofdstuk beschrijven we de belangrijkste thema’s op het gebied van schrijven en schrijfonderwijs en laten we zien hoe de verschillende bijdragen in dit themanummer hierop aansluiten.

Downloads

  • Inleiding PS.pdf
    • full text
    • |
    • open access
    • |
    • PDF
    • |
    • 159.68 KB

Citation

Please use this url to cite or link to this publication:

Chicago
Lesterhuis, Marije, Fien De Smedt, and Renske Bouwer. 2017. “Schrijven En Schrijfonderwijs: Inleiding Op Het Themanummer.” Pedagogische Studien 94 (4): 211–215.
APA
Lesterhuis, M., De Smedt, F., & Bouwer, R. (2017). Schrijven en schrijfonderwijs: inleiding op het themanummer. PEDAGOGISCHE STUDIEN, 94(4), 211–215.
Vancouver
1.
Lesterhuis M, De Smedt F, Bouwer R. Schrijven en schrijfonderwijs: inleiding op het themanummer. PEDAGOGISCHE STUDIEN. 2017;94(4):211–5.
MLA
Lesterhuis, Marije, Fien De Smedt, and Renske Bouwer. “Schrijven En Schrijfonderwijs: Inleiding Op Het Themanummer.” PEDAGOGISCHE STUDIEN 94.4 (2017): 211–215. Print.
@article{8544287,
  abstract     = {Dit themanummer bestaat uit 6 artikelen en een discussiebijdrage over schrijven en schrijfonderwijs in Nederland en Vlaanderen. Dit themanummer komt voort uit een groep van Vlaamse en Nederlandse schrijfonderzoekers die regelmatig samenkomen om zowel nationale als internationale trends binnen het schrijfonderzoek te bespreken en te bediscussi{\"e}ren. Door dit werk te bundelen in een themanummer van Pedagogische Studi{\"e}n ontstaat een goed beeld van de meest recente theoretische en empirische inzichten in het schrijfonderzoek van Vlaanderen en Neder- land. In dit inleidende hoofdstuk beschrijven we de belangrijkste thema{\textquoteright}s op het gebied van schrijven en schrijfonderwijs en laten we zien hoe de verschillende bijdragen in dit themanummer hierop aansluiten. },
  author       = {Lesterhuis, Marije and De Smedt, Fien and Bouwer, Renske},
  issn         = {0165-0645 },
  journal      = {PEDAGOGISCHE STUDIEN},
  language     = {dut},
  number       = {4},
  pages        = {211--215},
  title        = {Schrijven en schrijfonderwijs: inleiding op het themanummer},
  url          = {http://pedagogischestudien.nl/search?identifier=641005},
  volume       = {94},
  year         = {2017},
}