Advanced search

Het beoordelen van teksten: de beoordelingsschaal aan de hand van ankerteksten en de paarsgewijze vergelijking

(2017)
Author
Organization
Abstract
Het beoordelen van teksten is een moeilijke opgave. Toch is het belangrijk dat het beoordelen op een betrouwbare en valide manier gebeurt. De rationale achter zowel het beoordelen aan de hand van ankerteksten als het paarsgewijs vergelijken is dat het beoordelen van teksten makkelijker loopt als je teksten onderling met elkaar kan vergelijken. Bij de eerste beoordelingsmethode wordt een schaal met vijf ankerteksten ontwikkeld door experts. Deze ondersteunen de beoordelaars bij het scoren van de teksten. Bij de tweede beoordelingsmethode bekijken de beoordelaars een groot aantal tekstparen en bepalen ze telkens welke tekst ze het beste vinden. Deze studie rapporteert de verschillen en gelijkenissen tussen beide beoordelingsmethodes. De resultaten tonen aan dat beide methodes leiden tot gelijkaardige betrouwbaarheden en scores.

Citation

Please use this url to cite or link to this publication:

Chicago
De Smedt, Fien, Marije Lesterhuis, Renske Bouwer, Sven De Maeyer, and Hilde Van Keer. 2017. “Het Beoordelen Van Teksten: De Beoordelingsschaal Aan De Hand Van Ankerteksten En De Paarsgewijze Vergelijking.” In .
APA
De Smedt, Fien, Lesterhuis, M., Bouwer, R., De Maeyer, S., & Van Keer, H. (2017). Het beoordelen van teksten: de beoordelingsschaal aan de hand van ankerteksten en de paarsgewijze vergelijking. Presented at the Onderwijs Research Dagen 2017.
Vancouver
1.
De Smedt F, Lesterhuis M, Bouwer R, De Maeyer S, Van Keer H. Het beoordelen van teksten: de beoordelingsschaal aan de hand van ankerteksten en de paarsgewijze vergelijking. 2017.
MLA
De Smedt, Fien, Marije Lesterhuis, Renske Bouwer, et al. “Het Beoordelen Van Teksten: De Beoordelingsschaal Aan De Hand Van Ankerteksten En De Paarsgewijze Vergelijking.” 2017. Print.
@inproceedings{8526162,
  abstract     = {Het beoordelen van teksten is een moeilijke opgave. Toch is het belangrijk dat het beoordelen op een betrouwbare en valide manier gebeurt. De rationale achter zowel het beoordelen aan de hand van ankerteksten als het paarsgewijs vergelijken is dat het beoordelen van teksten makkelijker loopt als je teksten onderling met elkaar kan vergelijken. Bij de eerste beoordelingsmethode wordt een schaal met vijf ankerteksten ontwikkeld door experts. Deze ondersteunen de beoordelaars bij het scoren van de teksten. Bij de tweede beoordelingsmethode bekijken de beoordelaars een groot aantal tekstparen en bepalen ze telkens welke tekst ze het beste vinden. Deze studie rapporteert de verschillen en gelijkenissen tussen beide beoordelingsmethodes. De resultaten tonen aan dat beide methodes leiden tot gelijkaardige betrouwbaarheden en scores.   },
  author       = {De Smedt, Fien and Lesterhuis, Marije and Bouwer, Renske and De Maeyer, Sven  and Van Keer, Hilde},
  location     = {Antwerpen},
  title        = {Het beoordelen van teksten: de beoordelingsschaal aan de hand van ankerteksten en de paarsgewijze vergelijking},
  year         = {2017},
}