Ghent University Academic Bibliography

Advanced

Coöperatief leren : analyse van groepswerk in de praktijk

Lia Blaton UGent (2017) WELWIJS. 28(1). p.30-33
abstract
In een eerste artikel bespraken we de effectieve leertijd en de wijze waarop werkvormen benut worden binnen vakken (Nederlands, wiskunde en wereldoriëntatie) in drie basisscholen. Dit artikel gaat verder in op hoe coöperatief leren vorm krijgt in deze basisscholen. We illustreren dit aan de hand van twee groepjes in het vierde leerjaar van twee scholen. De resultaten tonen dat er grote verschillen zijn tussen scholen in de mate waarin coöperatief leren kwalitatief ingezet wordt. Tot slot geven we, aansluitend bij de bevindingen van dit onderzoek, enkele tips voor de onderwijspraktijk.
Please use this url to cite or link to this publication:
author
organization
year
type
journalArticle (original)
publication status
published
subject
keyword
onderwijs, gelijke onderwijskansen, werkvormen, coöperatief leren
journal title
WELWIJS
editor
Nicole Vettenburg
volume
28
issue
1
pages
4 pages
publisher
Welwijs
place of publication
Kessel-Lo
ISSN
1378-6121
language
Dutch
UGent publication?
yes
classification
A4
copyright statement
I have transferred the copyright for this publication to the publisher
id
8517296
handle
http://hdl.handle.net/1854/LU-8517296
date created
2017-04-07 10:12:34
date last changed
2017-05-02 10:08:06
@article{8517296,
  abstract     = {In een eerste artikel bespraken we de effectieve leertijd en de wijze waarop werkvormen benut worden binnen vakken (Nederlands, wiskunde en wereldori{\"e}ntatie) in drie basisscholen. Dit artikel gaat verder in op hoe co{\"o}peratief leren vorm krijgt in deze basisscholen. We illustreren dit aan de hand van twee groepjes in het vierde leerjaar van twee scholen. De resultaten tonen dat er grote verschillen zijn tussen scholen in de mate waarin co{\"o}peratief leren kwalitatief ingezet wordt. Tot slot geven we, aansluitend bij de bevindingen van dit onderzoek, enkele tips voor de onderwijspraktijk.},
  author       = {Blaton, Lia},
  editor       = {Vettenburg, Nicole},
  issn         = {1378-6121},
  journal      = {WELWIJS},
  keyword      = {onderwijs,gelijke onderwijskansen,werkvormen,co{\"o}peratief leren},
  language     = {dut},
  number       = {1},
  pages        = {30--33},
  publisher    = {Welwijs},
  title        = {Co{\"o}peratief leren : analyse van groepswerk in de praktijk},
  volume       = {28},
  year         = {2017},
}

Chicago
Blaton, Lia. 2017. “Coöperatief Leren : Analyse Van Groepswerk in De Praktijk.” Ed. Nicole Vettenburg. Welwijs 28 (1): 30–33.
APA
Blaton, L. (2017). Coöperatief leren : analyse van groepswerk in de praktijk. (Nicole Vettenburg, Ed.)WELWIJS, 28(1), 30–33.
Vancouver
1.
Blaton L. Coöperatief leren : analyse van groepswerk in de praktijk. Vettenburg N, editor. WELWIJS. Kessel-Lo: Welwijs; 2017;28(1):30–3.
MLA
Blaton, Lia. “Coöperatief Leren : Analyse Van Groepswerk in De Praktijk.” Ed. Nicole Vettenburg. WELWIJS 28.1 (2017): 30–33. Print.