Ghent University Academic Bibliography

Advanced

Effectieve leertijd : wat gebeurt er tijdens de klasdag? Een onderzoek naar benutten van lestijden en inzetten van werkvormen

Lia Blaton UGent (2017) WELWIJS. 28(1). p.26-30
abstract
In dit artikel bespreken we de resultaten van een kwalitatief onderzoek naar effectieve leertijd in drie scholen met een hoog percentage indicatorleerlingen. Vanuit het beleid werd sterk ingezet op het omkaderen van deze scholen om hun onderwijskwaliteit te versterken. We zoemen in op het benutten van de leertijd en het inzetten van werkvormen tijdens de lessen. De resultaten tonen dat er grote verschillen zijn tussen scholen in de mate waarin leertijd benut wordt. Daarnaast zijn er ook verschillen tussen wat leerkrachten zeggen en doen op vlak van het inzetten van werkvormen.
Please use this url to cite or link to this publication:
author
organization
year
type
journalArticle (original)
publication status
published
subject
keyword
coöperatief leren, werkvormen, onderwijs, gelijke onderwijskansen
journal title
WELWIJS
Welwijs
editor
Nicole Vettenburg
volume
28
issue
1
pages
5 pages
publisher
Welwijs
place of publication
Kessel-Lo
ISSN
1378-6121
language
Dutch
UGent publication?
yes
classification
A4
copyright statement
I have transferred the copyright for this publication to the publisher
id
8517290
handle
http://hdl.handle.net/1854/LU-8517290
date created
2017-04-07 10:08:46
date last changed
2017-05-02 10:07:03
@article{8517290,
  abstract     = {In dit artikel bespreken we de resultaten van een kwalitatief onderzoek naar effectieve leertijd in drie scholen met een hoog percentage indicatorleerlingen. Vanuit het beleid werd sterk ingezet op het omkaderen van deze scholen om hun onderwijskwaliteit te versterken. We zoemen in op het benutten van de leertijd en het inzetten van werkvormen tijdens de lessen. De resultaten tonen dat er grote verschillen zijn tussen scholen in de mate waarin leertijd benut wordt. Daarnaast zijn er ook verschillen tussen wat leerkrachten zeggen en doen op vlak van het inzetten van werkvormen.},
  author       = {Blaton, Lia},
  editor       = {Vettenburg, Nicole},
  issn         = {1378-6121},
  journal      = {WELWIJS},
  keyword      = {co{\"o}peratief leren,werkvormen,onderwijs,gelijke onderwijskansen},
  language     = {dut},
  number       = {1},
  pages        = {26--30},
  publisher    = {Welwijs},
  title        = {Effectieve leertijd : wat gebeurt er tijdens de klasdag? Een onderzoek naar benutten van lestijden en inzetten van werkvormen},
  volume       = {28},
  year         = {2017},
}

Chicago
Blaton, Lia. 2017. “Effectieve Leertijd : Wat Gebeurt Er Tijdens De Klasdag? Een Onderzoek Naar Benutten Van Lestijden En Inzetten Van Werkvormen.” Ed. Nicole Vettenburg. Welwijs 28 (1): 26–30.
APA
Blaton, L. (2017). Effectieve leertijd : wat gebeurt er tijdens de klasdag? Een onderzoek naar benutten van lestijden en inzetten van werkvormen. (Nicole Vettenburg, Ed.)WELWIJS, 28(1), 26–30.
Vancouver
1.
Blaton L. Effectieve leertijd : wat gebeurt er tijdens de klasdag? Een onderzoek naar benutten van lestijden en inzetten van werkvormen. Vettenburg N, editor. WELWIJS. Kessel-Lo: Welwijs; 2017;28(1):26–30.
MLA
Blaton, Lia. “Effectieve Leertijd : Wat Gebeurt Er Tijdens De Klasdag? Een Onderzoek Naar Benutten Van Lestijden En Inzetten Van Werkvormen.” Ed. Nicole Vettenburg. WELWIJS 28.1 (2017): 26–30. Print.