Ghent University Academic Bibliography

Advanced

Evaluatie Voorrangsbeleid Brussel. Eindverslag.

Lia Blaton UGent, Annelies Joos UGent, Mieke Devlieger and Greet Goossens (2004)
abstract
De hoofddoelstellingen van het Voorrangsbeleid Brussel (VBB) zijn: - Het uitbouwen van een netoverschrijdende structuur ten behoeve van de kwaliteitsverhoging van het onderwijs in de Nederlandstalige basisscholen van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest. - Het formuleren van beleidsadviezen met betrekking tot de mate waarin de VBB-strategie kan worden veralgemeend tot sturing van onderwijsinnovatie in andere Vlaamse regio’s. Op vraag van de Bijzondere opdrachthouder voor het VBB werd bij ingang van het VBB ook een wetenschappelijke evaluatie ingevoerd, die diende na te gaan in hoeverre de bovenvermelde hoofddoelstellingen van het VBB gerealiseerd konden worden. Deze evaluatie was in handen van het Steunpunt Nederlands als Tweede Taal (KULeuven) en het Steunpunt Intercultureel Onderwijs (Universiteit Gent). Beide centra zijn deskundig op het gebied van onderwijsvernieuwing met betrekking tot respectievelijk taalvaardigheidsonderwijs (TVO) en intercultureel onderwijs (ICO). Eveneens werd een meta-evaluatie uitgevoerd om de methodologische validiteit en betrouwbaarheid van het onderzoek alsook de positie ervan binnen de VBB-aanpak te bewaken. Deze meta-evaluatie werd uitgevoerd door het Centrum voor Logica en Wetenschapsfilosofie (VUB).
Please use this url to cite or link to this publication:
author
organization
year
type
misc (report)
publication status
published
subject
keyword
onderwijs, onderwijsbegeleiding, Brussel, diversiteit
language
Dutch
UGent publication?
yes
classification
V
copyright statement
I have retained and own the full copyright for this publication
id
8172390
handle
http://hdl.handle.net/1854/LU-8172390
date created
2016-11-25 10:32:05
date last changed
2016-12-19 15:48:24
@misc{8172390,
  abstract     = {De hoofddoelstellingen van het Voorrangsbeleid Brussel (VBB) zijn:
-\unmatched{0009}Het uitbouwen van een netoverschrijdende structuur ten behoeve van de kwaliteitsverhoging van het onderwijs in de Nederlandstalige basisscholen van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest.
-\unmatched{0009}Het formuleren van beleidsadviezen met betrekking tot de mate waarin de VBB-strategie kan worden veralgemeend tot sturing van onderwijsinnovatie in andere Vlaamse regio{\textquoteright}s.

Op vraag van de Bijzondere opdrachthouder voor het VBB werd bij ingang van het VBB ook een wetenschappelijke evaluatie ingevoerd, die diende na te gaan in hoeverre de bovenvermelde hoofddoelstellingen van het VBB gerealiseerd konden worden.  Deze evaluatie was in handen van het Steunpunt Nederlands als Tweede Taal (KULeuven) en het Steunpunt Intercultureel Onderwijs (Universiteit Gent). Beide centra zijn deskundig op het gebied van onderwijsvernieuwing met betrekking tot respectievelijk taalvaardigheidsonderwijs (TVO) en intercultureel onderwijs (ICO). Eveneens werd een meta-evaluatie uitgevoerd om de methodologische validiteit en betrouwbaarheid van het onderzoek alsook de positie ervan binnen de VBB-aanpak te bewaken. Deze meta-evaluatie werd uitgevoerd door het Centrum voor Logica en Wetenschapsfilosofie (VUB).},
  author       = {Blaton, Lia and Joos, Annelies and Devlieger, Mieke and Goossens, Greet},
  keyword      = {onderwijs,onderwijsbegeleiding,Brussel,diversiteit},
  language     = {dut},
  title        = {Evaluatie Voorrangsbeleid Brussel. Eindverslag.},
  year         = {2004},
}

Chicago
Blaton, Lia, Annelies Joos, Mieke Devlieger, and Greet Goossens. 2004. “Evaluatie Voorrangsbeleid Brussel. Eindverslag.”
APA
Blaton, L., Joos, A., Devlieger, M., & Goossens, G. (2004). Evaluatie Voorrangsbeleid Brussel. Eindverslag.
Vancouver
1.
Blaton L, Joos A, Devlieger M, Goossens G. Evaluatie Voorrangsbeleid Brussel. Eindverslag. 2004.
MLA
Blaton, Lia, Annelies Joos, Mieke Devlieger, et al. “Evaluatie Voorrangsbeleid Brussel. Eindverslag.” 2004 : n. pag. Print.