Advanced search
1 file | 483.61 KB Add to list

Schoolsegratie als een lappendeken

(2015) WELWIJS. 26(3). p.3-6
Author
Organization
Abstract
Onze samenleving wordt steeds diverser. De vraag stelt zich dan ook of scholen deze diversiteit weerspiegelen. In deze bijdrage trachten we dit na te gaan aan de hand van socio-economische status en migratieachtergrond. Vervolgens gaan we in op mogelijke effecten en oorzaken van een (on)zuivere weerspiegeling. Tot slot willen we een aanzet geven om het debat daaromtrent open te trekken door het op een sociaal-pedagogisch niveau te tillen.
Keywords
Schoolsegregatie, Onderwijsongelijkheid, Schoolkeuze

Downloads

  • (...).pdf
    • full text
    • |
    • UGent only
    • |
    • PDF
    • |
    • 483.61 KB

Citation

Please use this url to cite or link to this publication:

MLA
Goossens, Cedric, Jaël Muls, and Angelo Van Gorp. “Schoolsegratie Als Een Lappendeken.” WELWIJS 26.3 (2015): 3–6. Print.
APA
Goossens, Cedric, Muls, J., & Van Gorp, A. (2015). Schoolsegratie als een lappendeken. WELWIJS, 26(3), 3–6.
Chicago author-date
Goossens, Cedric, Jaël Muls, and Angelo Van Gorp. 2015. “Schoolsegratie Als Een Lappendeken.” Welwijs 26 (3): 3–6.
Chicago author-date (all authors)
Goossens, Cedric, Jaël Muls, and Angelo Van Gorp. 2015. “Schoolsegratie Als Een Lappendeken.” Welwijs 26 (3): 3–6.
Vancouver
1.
Goossens C, Muls J, Van Gorp A. Schoolsegratie als een lappendeken. WELWIJS. 2015;26(3):3–6.
IEEE
[1]
C. Goossens, J. Muls, and A. Van Gorp, “Schoolsegratie als een lappendeken,” WELWIJS, vol. 26, no. 3, pp. 3–6, 2015.
@article{6958225,
  abstract     = {Onze samenleving wordt steeds diverser. De vraag stelt zich dan ook of scholen deze diversiteit weerspiegelen. In deze bijdrage trachten we dit na te gaan aan de hand van socio-economische status en migratieachtergrond. Vervolgens gaan we in op mogelijke effecten en oorzaken van een (on)zuivere weerspiegeling. Tot slot willen we een aanzet geven om het debat daaromtrent open te trekken door het op een sociaal-pedagogisch niveau te tillen.},
  author       = {Goossens, Cedric and Muls, Jaël and Van Gorp, Angelo},
  issn         = {1378-6121},
  journal      = {WELWIJS},
  keywords     = {Schoolsegregatie,Onderwijsongelijkheid,Schoolkeuze},
  language     = {dut},
  number       = {3},
  pages        = {3--6},
  title        = {Schoolsegratie als een lappendeken},
  volume       = {26},
  year         = {2015},
}