- Author
- Saskia Vandeputte (UGent)
- Organization
- Abstract
- Breed evalueren daagt ons uit op diverse vlakken. Het brengt ons terug naar twee kernvragen: waartoe dient ons onderwijs, en wat zijn de functies van evaluatie binnen onderwijs? Daarna volgt de zoektocht naar hoe je breed evalueren concreet maakt: op een rijke, gevarieerde en kwaliteitsvolle manier het leerproces en de leerprestaties van leerlingen in kaart brengen, liefst samen met de leerling en andere betrokkenen. Hoe meten we daarbij wat heel moeilijk te meten valt? Hoe gaan we op een faire manier om met de verschillen tussen leerlingen en met de norm die leerlingen moeten halen? Tot slot rijst ook de vraag welke plaats de klassieke toets als evaluatievorm inneemt binnen breed evalueren.
- Keywords
- differentiatie, onderwijs, evaluatie, Steunpunt Diversiteit & Leren, assessment
Downloads
-
Impuls jg 45-2 breedevalueren SaskiaVandeputte.pdf
- full text
- |
- open access
- |
- |
- 859.95 KB
Citation
Please use this url to cite or link to this publication: http://hdl.handle.net/1854/LU-6928114
- MLA
- Vandeputte, Saskia. “Breed Evalueren: Omgaan Met Verschil in Zijn En in Leren.” IMPULS, vol. 45, no. 2, 2014, pp. 75–83.
- APA
- Vandeputte, S. (2014). Breed evalueren: omgaan met verschil in zijn en in leren. IMPULS, 45(2), 75–83.
- Chicago author-date
- Vandeputte, Saskia. 2014. “Breed Evalueren: Omgaan Met Verschil in Zijn En in Leren.” IMPULS 45 (2): 75–83.
- Chicago author-date (all authors)
- Vandeputte, Saskia. 2014. “Breed Evalueren: Omgaan Met Verschil in Zijn En in Leren.” IMPULS 45 (2): 75–83.
- Vancouver
- 1.Vandeputte S. Breed evalueren: omgaan met verschil in zijn en in leren. IMPULS. 2014;45(2):75–83.
- IEEE
- [1]S. Vandeputte, “Breed evalueren: omgaan met verschil in zijn en in leren,” IMPULS, vol. 45, no. 2, pp. 75–83, 2014.
@article{6928114, abstract = {{Breed evalueren daagt ons uit op diverse vlakken. Het brengt ons terug naar twee kernvragen: waartoe dient ons onderwijs, en wat zijn de functies van evaluatie binnen onderwijs? Daarna volgt de zoektocht naar hoe je breed evalueren concreet maakt: op een rijke, gevarieerde en kwaliteitsvolle manier het leerproces en de leerprestaties van leerlingen in kaart brengen, liefst samen met de leerling en andere betrokkenen. Hoe meten we daarbij wat heel moeilijk te meten valt? Hoe gaan we op een faire manier om met de verschillen tussen leerlingen en met de norm die leerlingen moeten halen? Tot slot rijst ook de vraag welke plaats de klassieke toets als evaluatievorm inneemt binnen breed evalueren.}}, author = {{Vandeputte, Saskia}}, issn = {{2034-5992}}, journal = {{IMPULS}}, keywords = {{differentiatie,onderwijs,evaluatie,Steunpunt Diversiteit & Leren,assessment}}, language = {{dut}}, number = {{2}}, pages = {{75--83}}, title = {{Breed evalueren: omgaan met verschil in zijn en in leren}}, url = {{http://www.schoolmakers.be/wp-content/uploads/2015/01/Breed-Evalueren-Saskia-Vandeputte-Impuls-jg-45-21.pdf}}, volume = {{45}}, year = {{2014}}, }