Advanced search
1 file | 859.95 KB Add to list

Breed evalueren: omgaan met verschil in zijn en in leren

(2014) IMPULS. 45(2). p.75-83
Author
Organization
Abstract
Breed evalueren daagt ons uit op diverse vlakken. Het brengt ons terug naar twee kernvragen: waartoe dient ons onderwijs, en wat zijn de functies van evaluatie binnen onderwijs? Daarna volgt de zoektocht naar hoe je breed evalueren concreet maakt: op een rijke, gevarieerde en kwaliteitsvolle manier het leerproces en de leerprestaties van leerlingen in kaart brengen, liefst samen met de leerling en andere betrokkenen. Hoe meten we daarbij wat heel moeilijk te meten valt? Hoe gaan we op een faire manier om met de verschillen tussen leerlingen en met de norm die leerlingen moeten halen? Tot slot rijst ook de vraag welke plaats de klassieke toets als evaluatievorm inneemt binnen breed evalueren.
Keywords
differentiatie, onderwijs, evaluatie, Steunpunt Diversiteit & Leren, assessment

Downloads

  • Impuls jg 45-2 breedevalueren SaskiaVandeputte.pdf
    • full text
    • |
    • open access
    • |
    • PDF
    • |
    • 859.95 KB

Citation

Please use this url to cite or link to this publication:

MLA
Vandeputte, Saskia. “Breed Evalueren: Omgaan Met Verschil in Zijn En in Leren.” IMPULS, vol. 45, no. 2, 2014, pp. 75–83.
APA
Vandeputte, S. (2014). Breed evalueren: omgaan met verschil in zijn en in leren. IMPULS, 45(2), 75–83.
Chicago author-date
Vandeputte, Saskia. 2014. “Breed Evalueren: Omgaan Met Verschil in Zijn En in Leren.” IMPULS 45 (2): 75–83.
Chicago author-date (all authors)
Vandeputte, Saskia. 2014. “Breed Evalueren: Omgaan Met Verschil in Zijn En in Leren.” IMPULS 45 (2): 75–83.
Vancouver
1.
Vandeputte S. Breed evalueren: omgaan met verschil in zijn en in leren. IMPULS. 2014;45(2):75–83.
IEEE
[1]
S. Vandeputte, “Breed evalueren: omgaan met verschil in zijn en in leren,” IMPULS, vol. 45, no. 2, pp. 75–83, 2014.
@article{6928114,
  abstract     = {{Breed evalueren daagt ons uit op diverse vlakken. Het brengt ons terug naar twee kernvragen: waartoe dient ons onderwijs, en wat zijn de functies van evaluatie binnen onderwijs? Daarna volgt de zoektocht naar hoe je breed evalueren concreet maakt: op een rijke, gevarieerde en kwaliteitsvolle manier het leerproces en de leerprestaties van leerlingen in kaart
brengen, liefst samen met de leerling en andere betrokkenen. Hoe meten we daarbij wat heel moeilijk te meten valt? Hoe gaan we op een faire manier om met de verschillen tussen leerlingen en met de norm die leerlingen moeten halen? Tot slot rijst ook de vraag welke
plaats de klassieke toets als evaluatievorm inneemt binnen breed evalueren.}},
  author       = {{Vandeputte, Saskia}},
  issn         = {{2034-5992}},
  journal      = {{IMPULS}},
  keywords     = {{differentiatie,onderwijs,evaluatie,Steunpunt Diversiteit & Leren,assessment}},
  language     = {{dut}},
  number       = {{2}},
  pages        = {{75--83}},
  title        = {{Breed evalueren: omgaan met verschil in zijn en in leren}},
  url          = {{http://www.schoolmakers.be/wp-content/uploads/2015/01/Breed-Evalueren-Saskia-Vandeputte-Impuls-jg-45-21.pdf}},
  volume       = {{45}},
  year         = {{2014}},
}