Advanced search
1 file | 302.81 KB Add to list

De zin en onzin van sociale media verslaving

Author
Organization
Abstract
In dit vijfde hoofdstuk maken we kennis met enkele voorbeelden uit de media waarin zich een nieuwe aandoening lijkt aan te dienen: sociale media verslaving. Onderzoeken laten zien dat sommige mensen daadwerkelijk moeite hebben om hun gebruik van sociale media onder controle te houden, maar het lijkt wat vroeg om van een verslaving te spreken.
Keywords
Sociale media, Sociale mediaverslaving, problematisch gebruik sociale media, Digibesitas

Downloads

  • (...).pdf
    • full text
    • |
    • UGent only
    • |
    • PDF
    • |
    • 302.81 KB

Citation

Please use this url to cite or link to this publication:

MLA
van Rooij, Tony, Tim M Schoenmakers, and Dike van de Mheen. “De Zin En Onzin Van Sociale Media Verslaving.” Internetverslaving. Ed. Herm Kisjes, Davy Nijs, & Antonius J Van Rooij. Amsterdam, Nederland, 2015. 65–75. Print.
APA
van Rooij, T., Schoenmakers, T. M., & van de Mheen, D. (2015). De zin en onzin van sociale media verslaving. In H. Kisjes, D. Nijs, & A. J. Van Rooij (Eds.), Internetverslaving (pp. 65–75). Amsterdam, Nederland.
Chicago author-date
van Rooij, Tony, Tim M Schoenmakers, and Dike van de Mheen. 2015. “De Zin En Onzin Van Sociale Media Verslaving.” In Internetverslaving, ed. Herm Kisjes, Davy Nijs, and Antonius J Van Rooij, 65–75. Amsterdam, Nederland.
Chicago author-date (all authors)
van Rooij, Tony, Tim M Schoenmakers, and Dike van de Mheen. 2015. “De Zin En Onzin Van Sociale Media Verslaving.” In Internetverslaving, ed. Herm Kisjes, Davy Nijs, and Antonius J Van Rooij, 65–75. Amsterdam, Nederland.
Vancouver
1.
van Rooij T, Schoenmakers TM, van de Mheen D. De zin en onzin van sociale media verslaving. In: Kisjes H, Nijs D, Van Rooij AJ, editors. Internetverslaving. Amsterdam, Nederland; 2015. p. 65–75.
IEEE
[1]
T. van Rooij, T. M. Schoenmakers, and D. van de Mheen, “De zin en onzin van sociale media verslaving,” in Internetverslaving, H. Kisjes, D. Nijs, and A. J. Van Rooij, Eds. Amsterdam, Nederland, 2015, pp. 65–75.
@incollection{6888392,
  abstract     = {In dit vijfde hoofdstuk maken we kennis met enkele voorbeelden uit de media waarin zich een nieuwe aandoening lijkt aan te dienen: sociale media verslaving. Onderzoeken laten zien dat sommige mensen daadwerkelijk moeite hebben om hun gebruik van sociale media onder controle te houden, maar het lijkt wat vroeg om van een verslaving te spreken.},
  author       = {van Rooij, Tony and Schoenmakers, Tim M and van de Mheen, Dike},
  booktitle    = {Internetverslaving},
  editor       = {Kisjes, Herm and Nijs, Davy and Van Rooij, Antonius J},
  isbn         = {908953380X},
  keywords     = {Sociale media,Sociale mediaverslaving,problematisch gebruik sociale media,Digibesitas},
  language     = {eng},
  pages        = {65--75},
  title        = {De zin en onzin van sociale media verslaving},
  url          = {http://dx.doi.org/10.13140/RG.2.1.2696.4325},
  year         = {2015},
}

Altmetric
View in Altmetric