Advanced search
1 file | 356.65 KB Add to list

Ontwerp- en implementatiekenmerken van leerpaden binnen een Elektronische Leeromgeving

Cindy De Smet (UGent) , Martin Valcke (UGent) , Tammy Schellens (UGent) and Bram De Wever (UGent)
Author
Organization
Abstract
Deze paper beschrijft vier studies die werden uitgevoerd in het kader van een doctoraatsonderzoek naar de ontwerp- en implementatiekenmerken van leerpaden binnen een ELO (Elektronische Leeromgeving). De eerste studie, een technologieacceptatie onderzoek, stelde vast dat leerkrachten secundair onderwijs hun ELO weinig gebruiken en dat ze zich meestal beperken tot de meer administratief gerelateerde activiteiten binnen hun ELO. De twee interventiestudies die daaruit volgden en die zich richtten op het studeren via leerpaden in de ELO, suggereren dat ontwerpkenmerken van leerpaden belangrijk zijn, dat het geslacht binnen de samenstelling van een groep een rol speelt en dat de implementatie van samenwerkend leren niet vanzelfsprekend is. Het kwalitatief onderzoek toont aan dat verschillende factoren op leerkracht- en schoolniveau de implementatie van leerpaden belemmeren.
Keywords
ELO, secundair onderwijs, leerpad, Elektronische Leeromgeving

Downloads

  • PaperFinalCdsOrd.pdf
    • full text
    • |
    • open access
    • |
    • PDF
    • |
    • 356.65 KB

Citation

Please use this url to cite or link to this publication:

MLA
De Smet, Cindy, et al. “Ontwerp- En Implementatiekenmerken van Leerpaden Binnen Een Elektronische Leeromgeving.” Onderwijs Research Dagen, Proceedings, Onderwijs Research Dagen (ORD - 2015), 2015, pp. 1–4.
APA
De Smet, C., Valcke, M., Schellens, T., & De Wever, B. (2015). Ontwerp- en implementatiekenmerken van leerpaden binnen een Elektronische Leeromgeving. Onderwijs Research Dagen, Proceedings, 1–4. Onderwijs research dagen, Proceedings.: Onderwijs Research Dagen (ORD - 2015).
Chicago author-date
De Smet, Cindy, Martin Valcke, Tammy Schellens, and Bram De Wever. 2015. “Ontwerp- En Implementatiekenmerken van Leerpaden Binnen Een Elektronische Leeromgeving.” In Onderwijs Research Dagen, Proceedings, 1–4. Onderwijs research dagen, Proceedings.: Onderwijs Research Dagen (ORD - 2015).
Chicago author-date (all authors)
De Smet, Cindy, Martin Valcke, Tammy Schellens, and Bram De Wever. 2015. “Ontwerp- En Implementatiekenmerken van Leerpaden Binnen Een Elektronische Leeromgeving.” In Onderwijs Research Dagen, Proceedings, 1–4. Onderwijs research dagen, Proceedings.: Onderwijs Research Dagen (ORD - 2015).
Vancouver
1.
De Smet C, Valcke M, Schellens T, De Wever B. Ontwerp- en implementatiekenmerken van leerpaden binnen een Elektronische Leeromgeving. In: Onderwijs research dagen, Proceedings. Onderwijs research dagen, Proceedings.: Onderwijs Research Dagen (ORD - 2015); 2015. p. 1–4.
IEEE
[1]
C. De Smet, M. Valcke, T. Schellens, and B. De Wever, “Ontwerp- en implementatiekenmerken van leerpaden binnen een Elektronische Leeromgeving,” in Onderwijs research dagen, Proceedings, Leiden, The Netherlands, 2015, pp. 1–4.
@inproceedings{6851150,
  abstract     = {{Deze paper beschrijft vier studies die werden uitgevoerd in het kader van een doctoraatsonderzoek naar de ontwerp- en implementatiekenmerken van leerpaden binnen een ELO (Elektronische Leeromgeving). De eerste studie, een technologieacceptatie onderzoek, stelde vast dat leerkrachten secundair onderwijs hun ELO weinig gebruiken en dat ze zich meestal beperken tot de meer administratief gerelateerde activiteiten binnen hun ELO. De twee interventiestudies die daaruit volgden en die zich richtten op het studeren via leerpaden in de ELO, suggereren dat ontwerpkenmerken van leerpaden belangrijk zijn, dat het geslacht binnen de samenstelling van een groep een rol speelt en dat de implementatie van samenwerkend leren niet vanzelfsprekend is. Het kwalitatief onderzoek toont aan dat verschillende factoren op leerkracht- en schoolniveau de implementatie van leerpaden belemmeren.}},
  author       = {{De Smet, Cindy and Valcke, Martin and Schellens, Tammy and De Wever, Bram}},
  booktitle    = {{Onderwijs research dagen, Proceedings}},
  keywords     = {{ELO,secundair onderwijs,leerpad,Elektronische Leeromgeving}},
  language     = {{dut}},
  location     = {{Leiden, The Netherlands}},
  pages        = {{1--4}},
  publisher    = {{Onderwijs Research Dagen (ORD - 2015)}},
  title        = {{Ontwerp- en implementatiekenmerken van leerpaden binnen een Elektronische Leeromgeving}},
  year         = {{2015}},
}