Ghent University Academic Bibliography

Advanced

Ontwerp- en implementatiekenmerken van leerpaden binnen een Elektronische Leeromgeving

Cindy De Smet, Martin Valcke UGent, Tammy Schellens UGent and Bram De Wever UGent (2015) Onderwijs research dagen, Proceedings. p.1-4
abstract
Deze paper beschrijft vier studies die werden uitgevoerd in het kader van een doctoraatsonderzoek naar de ontwerp- en implementatiekenmerken van leerpaden binnen een ELO (Elektronische Leeromgeving). De eerste studie, een technologieacceptatie onderzoek, stelde vast dat leerkrachten secundair onderwijs hun ELO weinig gebruiken en dat ze zich meestal beperken tot de meer administratief gerelateerde activiteiten binnen hun ELO. De twee interventiestudies die daaruit volgden en die zich richtten op het studeren via leerpaden in de ELO, suggereren dat ontwerpkenmerken van leerpaden belangrijk zijn, dat het geslacht binnen de samenstelling van een groep een rol speelt en dat de implementatie van samenwerkend leren niet vanzelfsprekend is. Het kwalitatief onderzoek toont aan dat verschillende factoren op leerkracht- en schoolniveau de implementatie van leerpaden belemmeren.
Please use this url to cite or link to this publication:
author
organization
year
type
conference
publication status
published
subject
keyword
ELO, secundair onderwijs, leerpad, Elektronische Leeromgeving
in
Onderwijs research dagen, Proceedings
pages
1 - 4
publisher
Onderwijs Research Dagen (ORD - 2015)
place of publication
Onderwijs research dagen, Proceedings.
conference name
Onderwijs Research Dagen
conference location
Leiden, The Netherlands
conference start
2015-06-17
conference end
2015-06-19
language
Dutch
UGent publication?
yes
classification
C1
additional info
Deze bijdrage werd gepresenteerd in een papersessie.
copyright statement
I have retained and own the full copyright for this publication
id
6851150
handle
http://hdl.handle.net/1854/LU-6851150
date created
2015-06-27 12:28:16
date last changed
2017-01-02 09:53:15
@inproceedings{6851150,
  abstract     = {Deze paper beschrijft vier studies die werden uitgevoerd in het kader van een doctoraatsonderzoek naar de ontwerp- en implementatiekenmerken van leerpaden binnen een ELO (Elektronische Leeromgeving). De eerste studie, een technologieacceptatie onderzoek, stelde vast dat leerkrachten secundair onderwijs hun ELO weinig gebruiken en dat ze zich meestal beperken tot de meer administratief gerelateerde activiteiten binnen hun ELO. De twee interventiestudies die daaruit volgden en die zich richtten op het studeren via leerpaden in de ELO, suggereren dat ontwerpkenmerken van leerpaden belangrijk zijn, dat het geslacht binnen de samenstelling van een groep een rol speelt en dat de implementatie van samenwerkend leren niet vanzelfsprekend is. Het kwalitatief onderzoek toont aan dat verschillende factoren op leerkracht- en schoolniveau de implementatie van leerpaden belemmeren.},
  author       = {De Smet, Cindy and Valcke, Martin and Schellens, Tammy and De Wever, Bram},
  booktitle    = {Onderwijs research dagen, Proceedings},
  keyword      = {ELO,secundair onderwijs,leerpad,Elektronische Leeromgeving},
  language     = {dut},
  location     = {Leiden, The Netherlands},
  pages        = {1--4},
  publisher    = {Onderwijs Research Dagen (ORD - 2015)},
  title        = {Ontwerp- en implementatiekenmerken van leerpaden binnen een Elektronische Leeromgeving},
  year         = {2015},
}

Chicago
De Smet, Cindy, Martin Valcke, Tammy Schellens, and Bram De Wever. 2015. “Ontwerp- En Implementatiekenmerken Van Leerpaden Binnen Een Elektronische Leeromgeving.” In Onderwijs Research Dagen, Proceedings, 1–4. Onderwijs research dagen, Proceedings.: Onderwijs Research Dagen (ORD - 2015).
APA
De Smet, C., Valcke, M., Schellens, T., & De Wever, B. (2015). Ontwerp- en implementatiekenmerken van leerpaden binnen een Elektronische Leeromgeving. Onderwijs research dagen, Proceedings (pp. 1–4). Presented at the Onderwijs Research Dagen, Onderwijs research dagen, Proceedings.: Onderwijs Research Dagen (ORD - 2015).
Vancouver
1.
De Smet C, Valcke M, Schellens T, De Wever B. Ontwerp- en implementatiekenmerken van leerpaden binnen een Elektronische Leeromgeving. Onderwijs research dagen, Proceedings. Onderwijs research dagen, Proceedings.: Onderwijs Research Dagen (ORD - 2015); 2015. p. 1–4.
MLA
De Smet, Cindy, Martin Valcke, Tammy Schellens, et al. “Ontwerp- En Implementatiekenmerken Van Leerpaden Binnen Een Elektronische Leeromgeving.” Onderwijs Research Dagen, Proceedings. Onderwijs research dagen, Proceedings.: Onderwijs Research Dagen (ORD - 2015), 2015. 1–4. Print.