Advanced search
1 file | 438.85 KB Add to list

Wie niet mooi is moet betrouwbaar zijn

Anke Penninck (UGent) , Stijn Baert (UGent) and Elsy Verhofstadt (UGent)
(2015) ECONOMISCH-STATISTISCHE BERICHTEN. 100(4706). p.182-185
Author
Organization
Abstract
Uit experimenteel onderzoek blijkt dat zowel aantrekkelijkheid als persoonlijkheidskenmerken succes op de arbeidsmarkt bepalen. Bovendien gelden ze als substituten voor elkaar: gepercipieerde betrouwbaarheid heeft een grotere impact op de kansen dat minder aantrekkelijke kandidaten aangenomen worden. Het is aan de overheid om enerzijds werkzoekenden hiervan bewust te maken en anderzijds eventuele discriminatie door werkgevers terug te dringen.

Downloads

  • VERHOFSTADTETAL Herwerking zonder tracked changes.pdf
    • full text
    • |
    • open access
    • |
    • PDF
    • |
    • 438.85 KB

Citation

Please use this url to cite or link to this publication:

MLA
Penninck, Anke, et al. “Wie Niet Mooi Is Moet Betrouwbaar Zijn.” ECONOMISCH-STATISTISCHE BERICHTEN, vol. 100, no. 4706, 2015, pp. 182–85.
APA
Penninck, A., Baert, S., & Verhofstadt, E. (2015). Wie niet mooi is moet betrouwbaar zijn. ECONOMISCH-STATISTISCHE BERICHTEN, 100(4706), 182–185.
Chicago author-date
Penninck, Anke, Stijn Baert, and Elsy Verhofstadt. 2015. “Wie Niet Mooi Is Moet Betrouwbaar Zijn.” ECONOMISCH-STATISTISCHE BERICHTEN 100 (4706): 182–85.
Chicago author-date (all authors)
Penninck, Anke, Stijn Baert, and Elsy Verhofstadt. 2015. “Wie Niet Mooi Is Moet Betrouwbaar Zijn.” ECONOMISCH-STATISTISCHE BERICHTEN 100 (4706): 182–185.
Vancouver
1.
Penninck A, Baert S, Verhofstadt E. Wie niet mooi is moet betrouwbaar zijn. ECONOMISCH-STATISTISCHE BERICHTEN. 2015;100(4706):182–5.
IEEE
[1]
A. Penninck, S. Baert, and E. Verhofstadt, “Wie niet mooi is moet betrouwbaar zijn,” ECONOMISCH-STATISTISCHE BERICHTEN, vol. 100, no. 4706, pp. 182–185, 2015.
@article{5918152,
  abstract     = {{Uit experimenteel onderzoek blijkt dat zowel aantrekkelijkheid als persoonlijkheidskenmerken succes op de arbeidsmarkt bepalen. Bovendien gelden ze als substituten voor elkaar: gepercipieerde betrouwbaarheid heeft een grotere impact op de kansen dat minder aantrekkelijke kandidaten aangenomen worden. Het is aan de overheid om enerzijds werkzoekenden hiervan bewust te maken en anderzijds eventuele discriminatie door werkgevers terug te dringen.}},
  author       = {{Penninck, Anke and Baert, Stijn and Verhofstadt, Elsy}},
  issn         = {{0013-0583}},
  journal      = {{ECONOMISCH-STATISTISCHE BERICHTEN}},
  language     = {{eng}},
  number       = {{4706}},
  pages        = {{182--185}},
  title        = {{Wie niet mooi is moet betrouwbaar zijn}},
  volume       = {{100}},
  year         = {{2015}},
}