Advanced search
1 file | 238.72 KB Add to list

Tablets in de les geschiedenis : mogelijkheden van een nieuw leermiddel voor de historische vorming

(2014) HERMES (RIEMST). 18(55). p.1-6
Author
Organization
Abstract
Tablets hebben zich op korte tijd opgeworpen als een populair en veelgebruikt medium. Wat zijn echter de didactische mogelijkheden van tablets? Dit artikel focust specifiek op de context van geschiedenisonderwijs. Na een algemene reflectie over de technologische sterke en zwakke punten van tablets bekijken we de mogelijkheden voor de historische vorming. Tablets kunnen zowel gebruikt worden als hulpmiddel om historische kennis, inzicht, vaardigheden en attitudes uit te bouwen. De conclusie is dan ook dat een tablet een stimulans kan vormen om te komen tot een dynamisch leerproces.

Downloads

  • Hermes tablets mogelijkheden.pdf
    • full text (Accepted manuscript)
    • |
    • open access
    • |
    • PDF
    • |
    • 238.72 KB

Citation

Please use this url to cite or link to this publication:

MLA
De Paepe, Tom, and Awouters Eddy. “Tablets in de Les Geschiedenis : Mogelijkheden van Een Nieuw Leermiddel Voor de Historische Vorming.” HERMES (RIEMST), vol. 18, no. 55, 2014, pp. 1–6.
APA
De Paepe, T., & Eddy, A. (2014). Tablets in de les geschiedenis : mogelijkheden van een nieuw leermiddel voor de historische vorming. HERMES (RIEMST), 18(55), 1–6.
Chicago author-date
De Paepe, Tom, and Awouters Eddy. 2014. “Tablets in de Les Geschiedenis : Mogelijkheden van Een Nieuw Leermiddel Voor de Historische Vorming.” HERMES (RIEMST) 18 (55): 1–6.
Chicago author-date (all authors)
De Paepe, Tom, and Awouters Eddy. 2014. “Tablets in de Les Geschiedenis : Mogelijkheden van Een Nieuw Leermiddel Voor de Historische Vorming.” HERMES (RIEMST) 18 (55): 1–6.
Vancouver
1.
De Paepe T, Eddy A. Tablets in de les geschiedenis : mogelijkheden van een nieuw leermiddel voor de historische vorming. HERMES (RIEMST). 2014;18(55):1–6.
IEEE
[1]
T. De Paepe and A. Eddy, “Tablets in de les geschiedenis : mogelijkheden van een nieuw leermiddel voor de historische vorming,” HERMES (RIEMST), vol. 18, no. 55, pp. 1–6, 2014.
@article{5837165,
  abstract     = {{Tablets hebben zich op korte tijd opgeworpen als een populair en veelgebruikt medium. Wat zijn echter de didactische mogelijkheden van tablets? Dit artikel focust specifiek op de context van geschiedenisonderwijs. Na een algemene reflectie over de technologische sterke en zwakke punten van tablets bekijken we de mogelijkheden voor de historische vorming. Tablets kunnen zowel gebruikt worden als hulpmiddel om historische kennis, inzicht, vaardigheden en attitudes uit te bouwen. De conclusie is dan ook dat een tablet een stimulans kan vormen om te komen tot een dynamisch leerproces.}},
  author       = {{De Paepe, Tom and Eddy, Awouters}},
  journal      = {{HERMES (RIEMST)}},
  language     = {{dut}},
  number       = {{55}},
  pages        = {{1--6}},
  title        = {{Tablets in de les geschiedenis : mogelijkheden van een nieuw leermiddel voor de historische vorming}},
  volume       = {{18}},
  year         = {{2014}},
}