Advanced search
1 file | 274.85 KB

Creatieve visualisatie in de instrumentles

Luc Nijs (UGent) and Marc Leman (UGent)
Author
Organization
Abstract
Luc Nijs en Marc Leman beschrijven een onderzoeksproject waarin gewerkt werd rond Creatieve visualisatie in de instrumentles. Binnen dit project werd de Music Paint Machine ontwikkeld en geïntroduceerd in het Deeltijds Kunstonderwijs. Het on- derzoek vond zijn inspiratie in de dagelijkse lespraktijk en werd verder ontwikkeld op basis van een constante interactie tussen een theoretisch, technologisch en empirisch kader. In deze bijdrage kan de lezer ontdekken hoe de integratie van technologie op een systematische manier kan worden ingebed en onderzocht in een bestaande lespraktijk.
Keywords
instrumentaal muziekonderwijs, technologie, music paint machine, IPEMeducation

Downloads

  • (...).pdf
    • full text
    • |
    • UGent only
    • |
    • PDF
    • |
    • 274.85 KB

Citation

Please use this url to cite or link to this publication:

Chicago
Nijs, Luc, and Marc Leman. 2015. “Creatieve Visualisatie in De Instrumentles.” In Muziekpedagogiek in Beweging : Technologie Als Medium, ed. Luc Nijs and Thomas De Baets, 27–42. Heverlee: Euprint.
APA
Nijs, L., & Leman, M. (2015). Creatieve visualisatie in de instrumentles. In L. Nijs & T. De Baets (Eds.), Muziekpedagogiek in beweging : technologie als medium (pp. 27–42). Heverlee: Euprint.
Vancouver
1.
Nijs L, Leman M. Creatieve visualisatie in de instrumentles. In: Nijs L, De Baets T, editors. Muziekpedagogiek in beweging : technologie als medium. Heverlee: Euprint; 2015. p. 27–42.
MLA
Nijs, Luc, and Marc Leman. “Creatieve Visualisatie in De Instrumentles.” Muziekpedagogiek in Beweging : Technologie Als Medium. Ed. Luc Nijs & Thomas De Baets. Heverlee: Euprint, 2015. 27–42. Print.
@incollection{5794075,
  abstract     = {Luc Nijs en Marc Leman beschrijven een onderzoeksproject waarin gewerkt werd rond Creatieve visualisatie in de instrumentles. Binnen dit project werd de Music Paint Machine ontwikkeld en gei\unmatched{0308}ntroduceerd in het Deeltijds Kunstonderwijs. Het on- derzoek vond zijn inspiratie in de dagelijkse lespraktijk en werd verder ontwikkeld op basis van een constante interactie tussen een theoretisch, technologisch en empirisch kader. In deze bijdrage kan de lezer ontdekken hoe de integratie van technologie op een systematische manier kan worden ingebed en onderzocht in een bestaande lespraktijk.},
  author       = {Nijs, Luc and Leman, Marc},
  booktitle    = {Muziekpedagogiek in beweging : technologie als medium},
  editor       = {Nijs, Luc and De Baets, Thomas},
  isbn         = {9789074253307},
  keyword      = {instrumentaal muziekonderwijs,technologie,music paint machine,IPEMeducation},
  language     = {dut},
  pages        = {27--42},
  publisher    = {Euprint},
  title        = {Creatieve visualisatie in de instrumentles},
  year         = {2015},
}