Ghent University Academic Bibliography

Advanced

Creatieve visualisatie in de instrumentles

Luc Nijs UGent and Marc Leman UGent (2015) Muziekpedagogiek in beweging : technologie als medium. p.27-42
abstract
Luc Nijs en Marc Leman beschrijven een onderzoeksproject waarin gewerkt werd rond Creatieve visualisatie in de instrumentles. Binnen dit project werd de Music Paint Machine ontwikkeld en geïntroduceerd in het Deeltijds Kunstonderwijs. Het on- derzoek vond zijn inspiratie in de dagelijkse lespraktijk en werd verder ontwikkeld op basis van een constante interactie tussen een theoretisch, technologisch en empirisch kader. In deze bijdrage kan de lezer ontdekken hoe de integratie van technologie op een systematische manier kan worden ingebed en onderzocht in een bestaande lespraktijk.
Please use this url to cite or link to this publication:
author
organization
year
type
bookChapter
publication status
published
subject
keyword
instrumentaal muziekonderwijs, technologie, music paint machine, IPEMeducation
book title
Muziekpedagogiek in beweging : technologie als medium
editor
Luc Nijs UGent and Thomas De Baets
pages
27 - 42
publisher
Euprint
place of publication
Heverlee
ISBN
9789074253307
language
Dutch
UGent publication?
yes
classification
B2
copyright statement
I have transferred the copyright for this publication to the publisher
id
5794075
handle
http://hdl.handle.net/1854/LU-5794075
date created
2015-01-05 13:04:34
date last changed
2017-01-02 09:54:15
@incollection{5794075,
  abstract     = {Luc Nijs en Marc Leman beschrijven een onderzoeksproject waarin gewerkt werd rond Creatieve visualisatie in de instrumentles. Binnen dit project werd de Music Paint Machine ontwikkeld en gei\unmatched{0308}ntroduceerd in het Deeltijds Kunstonderwijs. Het on- derzoek vond zijn inspiratie in de dagelijkse lespraktijk en werd verder ontwikkeld op basis van een constante interactie tussen een theoretisch, technologisch en empirisch kader. In deze bijdrage kan de lezer ontdekken hoe de integratie van technologie op een systematische manier kan worden ingebed en onderzocht in een bestaande lespraktijk.},
  author       = {Nijs, Luc and Leman, Marc},
  booktitle    = {Muziekpedagogiek in beweging : technologie als medium},
  editor       = {Nijs, Luc and De Baets, Thomas},
  isbn         = {9789074253307},
  keyword      = {instrumentaal muziekonderwijs,technologie,music paint machine,IPEMeducation},
  language     = {dut},
  pages        = {27--42},
  publisher    = {Euprint},
  title        = {Creatieve visualisatie in de instrumentles},
  year         = {2015},
}

Chicago
Nijs, Luc, and Marc Leman. 2015. “Creatieve Visualisatie in De Instrumentles.” In Muziekpedagogiek in Beweging : Technologie Als Medium, ed. Luc Nijs and Thomas De Baets, 27–42. Heverlee: Euprint.
APA
Nijs, L., & Leman, M. (2015). Creatieve visualisatie in de instrumentles. In L. Nijs & T. De Baets (Eds.), Muziekpedagogiek in beweging : technologie als medium (pp. 27–42). Heverlee: Euprint.
Vancouver
1.
Nijs L, Leman M. Creatieve visualisatie in de instrumentles. In: Nijs L, De Baets T, editors. Muziekpedagogiek in beweging : technologie als medium. Heverlee: Euprint; 2015. p. 27–42.
MLA
Nijs, Luc, and Marc Leman. “Creatieve Visualisatie in De Instrumentles.” Muziekpedagogiek in Beweging : Technologie Als Medium. Ed. Luc Nijs & Thomas De Baets. Heverlee: Euprint, 2015. 27–42. Print.