Ghent University Academic Bibliography

Advanced

There are no experts in sustainable mobility

Kobe Boussauw UGent and Thomas Vanoutrive (2014) De toekomst van mobiliteit in Vlaanderen, Abstracts.
abstract
Aan de hand van volgende stellingen bespreekt de voorliggende bijdrage de ethische dimensie van duurzame mobiliteit: In het domein duurzame mobiliteit zijn verschillende positieve ontwikkelingen waar te nemen. Ondanks een reeks positieve ontwikkelingen, blijft de vraag uit 1972 of er grenzen aan de groei zijn even actueel. Beleid rond mobiliteit, bereikbaarheid en milieu-impact dragen niet automatisch bij tot een meer rechtvaardige samenleving. Alle discussies over de milieu-impact monden uiteindelijk uit in een ethisch debat. Transitiepaden naar een meer duurzame mobiliteit zijn niet steeds verenigbaar met kwesties als grenzen aan de groei en sociale rechtvaardigheid. Door het zoeken naar synergieën tussen milieubeleid en sociaal rechtvaardige maatregelen kan de ethische dimensie in duurzame mobiliteit opnieuw op het voorplan komen.
Please use this url to cite or link to this publication:
author
organization
year
type
conference
publication status
published
subject
in
De toekomst van mobiliteit in Vlaanderen, Abstracts
publisher
Instituut voor Duurzame Mobiliteit
place of publication
Gent
conference name
De toekomst van Mobiliteit in Vlaanderen
conference location
Gent
conference start
2014-12-11
conference end
2014-12-11
language
English
UGent publication?
yes
classification
C3
copyright statement
I have retained and own the full copyright for this publication
id
5782962
handle
http://hdl.handle.net/1854/LU-5782962
date created
2014-12-16 11:20:55
date last changed
2017-01-02 09:53:08
@inproceedings{5782962,
  abstract     = {Aan de hand van volgende stellingen bespreekt de voorliggende bijdrage de ethische dimensie van duurzame mobiliteit: In het domein duurzame mobiliteit zijn verschillende positieve ontwikkelingen waar te nemen. Ondanks een reeks positieve ontwikkelingen, blijft de vraag uit 1972 of er grenzen aan de groei zijn even actueel. Beleid rond mobiliteit, bereikbaarheid en milieu-impact dragen niet automatisch bij tot een meer rechtvaardige samenleving. Alle discussies over de milieu-impact monden uiteindelijk uit in een ethisch debat. Transitiepaden naar een meer duurzame mobiliteit zijn niet steeds verenigbaar met kwesties als grenzen aan de groei en sociale rechtvaardigheid. Door het zoeken naar synergie{\"e}n tussen milieubeleid en sociaal rechtvaardige maatregelen kan de ethische dimensie in duurzame mobiliteit opnieuw op het voorplan komen.},
  author       = {Boussauw, Kobe and Vanoutrive, Thomas},
  booktitle    = {De toekomst van mobiliteit in Vlaanderen, Abstracts},
  language     = {eng},
  location     = {Gent},
  publisher    = {Instituut voor Duurzame Mobiliteit},
  title        = {There are no experts in sustainable mobility},
  year         = {2014},
}

Chicago
Boussauw, Kobe, and Thomas Vanoutrive. 2014. “There Are No Experts in Sustainable Mobility.” In De Toekomst Van Mobiliteit in Vlaanderen, Abstracts. Gent: Instituut voor Duurzame Mobiliteit.
APA
Boussauw, K., & Vanoutrive, T. (2014). There are no experts in sustainable mobility. De toekomst van mobiliteit in Vlaanderen, Abstracts. Presented at the De toekomst van Mobiliteit in Vlaanderen, Gent: Instituut voor Duurzame Mobiliteit.
Vancouver
1.
Boussauw K, Vanoutrive T. There are no experts in sustainable mobility. De toekomst van mobiliteit in Vlaanderen, Abstracts. Gent: Instituut voor Duurzame Mobiliteit; 2014.
MLA
Boussauw, Kobe, and Thomas Vanoutrive. “There Are No Experts in Sustainable Mobility.” De Toekomst Van Mobiliteit in Vlaanderen, Abstracts. Gent: Instituut voor Duurzame Mobiliteit, 2014. Print.