Advanced search
Add to list

Hoe interpreteren leidinggevenden het feedback-zoekend gedrag van hun medewerkers? Een onderzoek naar de impact van de prestatiehistoriek van de zoeker, kenmerken van het zoekgedrag en de ontwikkelingsvisie van de leidinggevende

(2009) GEDRAG & ORGANISATIE. 22(1). p.23-40
Author
Organization
Abstract
This study examined how the pattern of feedback seeking affects how feedback-seeking behaviour is evaluated in organisations. Controlling for the performance history of the feedback seeker, we studied how the type of the sought feedback (strengths versus weaknesses) and the frequency of seeking (frequent versus occasional) affect targets' impressions of feedback seekers and their seeking. We also assessed how the targets' implicit person theory and their attributions for feedback seeking affect the relationship between feed back-seeking behaviour and targets' impressions. Results show that targets' attributions for feedback seeking are one of the underlying mechanisms for why feedback seeking behaviour affects important individual outcomes in organizations and that the targets' implicit person theory is a relevant moderator of these effects.
Keywords
feedback seeking, performance appraisal, feedback, JUDGMENTS, MOTIVES, HELP, scenario study, INFORMATION, INDIVIDUALS, EMPLOYEE, TASK INTERDEPENDENCE, IMPRESSION-MANAGEMENT, PERFORMANCE EVALUATIONS, IMPLICIT THEORIES, attribution processes

Citation

Please use this url to cite or link to this publication:

MLA
De Stobbeleir, Katleen, Susan J Ashford, Mary F Sully De Luqe, et al. “Hoe Interpreteren Leidinggevenden Het Feedback-zoekend Gedrag Van Hun Medewerkers? Een Onderzoek Naar De Impact Van De Prestatiehistoriek Van De Zoeker, Kenmerken Van Het Zoekgedrag En De Ontwikkelingsvisie Van De Leidinggevende.” GEDRAG & ORGANISATIE 22.1 (2009): 23–40. Print.
APA
De Stobbeleir, K., Ashford, S. J., De Luqe, M. F. S., & Buyens, D. (2009). Hoe interpreteren leidinggevenden het feedback-zoekend gedrag van hun medewerkers? Een onderzoek naar de impact van de prestatiehistoriek van de zoeker, kenmerken van het zoekgedrag en de ontwikkelingsvisie van de leidinggevende. GEDRAG & ORGANISATIE, 22(1), 23–40.
Chicago author-date
De Stobbeleir, Katleen, Susan J Ashford, Mary F Sully De Luqe, and Dirk Buyens. 2009. “Hoe Interpreteren Leidinggevenden Het Feedback-zoekend Gedrag Van Hun Medewerkers? Een Onderzoek Naar De Impact Van De Prestatiehistoriek Van De Zoeker, Kenmerken Van Het Zoekgedrag En De Ontwikkelingsvisie Van De Leidinggevende.” Gedrag & Organisatie 22 (1): 23–40.
Chicago author-date (all authors)
De Stobbeleir, Katleen, Susan J Ashford, Mary F Sully De Luqe, and Dirk Buyens. 2009. “Hoe Interpreteren Leidinggevenden Het Feedback-zoekend Gedrag Van Hun Medewerkers? Een Onderzoek Naar De Impact Van De Prestatiehistoriek Van De Zoeker, Kenmerken Van Het Zoekgedrag En De Ontwikkelingsvisie Van De Leidinggevende.” Gedrag & Organisatie 22 (1): 23–40.
Vancouver
1.
De Stobbeleir K, Ashford SJ, De Luqe MFS, Buyens D. Hoe interpreteren leidinggevenden het feedback-zoekend gedrag van hun medewerkers? Een onderzoek naar de impact van de prestatiehistoriek van de zoeker, kenmerken van het zoekgedrag en de ontwikkelingsvisie van de leidinggevende. GEDRAG & ORGANISATIE. 2009;22(1):23–40.
IEEE
[1]
K. De Stobbeleir, S. J. Ashford, M. F. S. De Luqe, and D. Buyens, “Hoe interpreteren leidinggevenden het feedback-zoekend gedrag van hun medewerkers? Een onderzoek naar de impact van de prestatiehistoriek van de zoeker, kenmerken van het zoekgedrag en de ontwikkelingsvisie van de leidinggevende,” GEDRAG & ORGANISATIE, vol. 22, no. 1, pp. 23–40, 2009.
@article{4661945,
  abstract     = {This study examined how the pattern of feedback seeking affects how feedback-seeking behaviour is evaluated in organisations. Controlling for the performance history of the feedback seeker, we studied how the type of the sought feedback (strengths versus weaknesses) and the frequency of seeking (frequent versus occasional) affect targets' impressions of feedback seekers and their seeking. We also assessed how the targets' implicit person theory and their attributions for feedback seeking affect the relationship between feed back-seeking behaviour and targets' impressions. Results show that targets' attributions for feedback seeking are one of the underlying mechanisms for why feedback seeking behaviour affects important individual outcomes in organizations and that the targets' implicit person theory is a relevant moderator of these effects.},
  author       = {De Stobbeleir, Katleen and Ashford, Susan J and De Luqe, Mary F Sully and Buyens, Dirk},
  issn         = {0921-5077},
  journal      = {GEDRAG & ORGANISATIE},
  keywords     = {feedback seeking,performance appraisal,feedback,JUDGMENTS,MOTIVES,HELP,scenario study,INFORMATION,INDIVIDUALS,EMPLOYEE,TASK INTERDEPENDENCE,IMPRESSION-MANAGEMENT,PERFORMANCE EVALUATIONS,IMPLICIT THEORIES,attribution processes},
  language     = {eng},
  number       = {1},
  pages        = {23--40},
  title        = {Hoe interpreteren leidinggevenden het feedback-zoekend gedrag van hun medewerkers? Een onderzoek naar de impact van de prestatiehistoriek van de zoeker, kenmerken van het zoekgedrag en de ontwikkelingsvisie van de leidinggevende},
  volume       = {22},
  year         = {2009},
}

Web of Science
Times cited: