Advanced search
1 file | 5.66 MB Add to list

Zweden test extra lange supertrucks : zoektocht naar efficiënter en milieuvriendelijker wegtransport

Bert De Vuyst (UGent)
Author
Organization
Abstract
De LZV's (Langere Zwaardere Voertuigen) waarmee Vlaanderen in juli een proefproject start, hebben een maximumlengte van 25,25 m en een gewicht van 60 ton. Zweden zet intussen al de volgende stap en test vrachtwagencombinaties van 30 meter en langer. Die megatrucks kunnen het wegtransport efficiënter en milieuvriendelijker maken. Buiten Scandinavië zullen deze vrachtwagens niet meteen rijden, daar lijkt geen draagvlak voor te bestaan.
Keywords
LZV, vrachtwagen, wegvervoer, wetgeving

Downloads

  • Bert.pdf
    • full text (Published version)
    • |
    • open access
    • |
    • PDF
    • |
    • 5.66 MB

Citation

Please use this url to cite or link to this publication:

MLA
De Vuyst, Bert. “Zweden Test Extra Lange Supertrucks : Zoektocht Naar Efficiënter En Milieuvriendelijker Wegtransport.” VERKEERSSPECIALIST (MECHELEN), vol. 206, 2014, pp. 10–13.
APA
De Vuyst, B. (2014). Zweden test extra lange supertrucks : zoektocht naar efficiënter en milieuvriendelijker wegtransport. VERKEERSSPECIALIST (MECHELEN), 206, 10–13.
Chicago author-date
De Vuyst, Bert. 2014. “Zweden Test Extra Lange Supertrucks : Zoektocht Naar Efficiënter En Milieuvriendelijker Wegtransport.” VERKEERSSPECIALIST (MECHELEN) 206: 10–13.
Chicago author-date (all authors)
De Vuyst, Bert. 2014. “Zweden Test Extra Lange Supertrucks : Zoektocht Naar Efficiënter En Milieuvriendelijker Wegtransport.” VERKEERSSPECIALIST (MECHELEN) 206: 10–13.
Vancouver
1.
De Vuyst B. Zweden test extra lange supertrucks : zoektocht naar efficiënter en milieuvriendelijker wegtransport. VERKEERSSPECIALIST (MECHELEN). 2014;206:10–3.
IEEE
[1]
B. De Vuyst, “Zweden test extra lange supertrucks : zoektocht naar efficiënter en milieuvriendelijker wegtransport,” VERKEERSSPECIALIST (MECHELEN), vol. 206, pp. 10–13, 2014.
@article{4429689,
  abstract     = {{De LZV's (Langere Zwaardere Voertuigen) waarmee Vlaanderen in juli een proefproject start, hebben een maximumlengte van 25,25 m en een gewicht van 60 ton. Zweden zet intussen al de volgende stap en test vrachtwagencombinaties van 30 meter en langer. Die megatrucks kunnen het wegtransport efficiënter en milieuvriendelijker maken. Buiten Scandinavië zullen deze vrachtwagens niet meteen rijden, daar lijkt geen draagvlak voor te bestaan.}},
  author       = {{De Vuyst, Bert}},
  issn         = {{1379-4922}},
  journal      = {{VERKEERSSPECIALIST (MECHELEN)}},
  keywords     = {{LZV,vrachtwagen,wegvervoer,wetgeving}},
  language     = {{dut}},
  pages        = {{10--13}},
  title        = {{Zweden test extra lange supertrucks : zoektocht naar efficiënter en milieuvriendelijker wegtransport}},
  volume       = {{206}},
  year         = {{2014}},
}