Advanced search
1 file | 2.20 MB Add to list

Vooronderzoek m.b.t. de plaats van de thuistalen van de allochtone kinderen binnen onderwijs en opvang in vier scholen van het project 'Thuistaal in onderwijs': eindrapport. Juni 2008

(2008)
Author
Organization
Abstract
In dit eindrapport wordt verslag gedaan van het vooronderzoek met betrekking tot de plaats van de thuistalen van de allochtone kinderen binnen onderwijs en opvang in vier scholen van het project ‘Thuistaal in onderwijs’. In hoofdstuk één worden de opdracht en de verwachte output van dit vooronderzoek beschreven. Hoofdstuk twee schetst een theoretisch kader. In hoofdstuk drie worden de onderzoeksvragen gepresenteerd. De operationalisering van het onderzoek wordt in hoofdstuk vier bediscussieerd. In hoofdstuk vijf worden de resultaten van het onderzoek besproken. Hoofdstuk zes ten slotte bevat een aantal conclusies en aanbevelingen. Daarna wordt een overzicht gegeven van de aangehaalde literatuur. Het rapport sluit af met de bijlagen, waaronder de blauwdruk van onderzoeksdesign voor het eigenlijke evaluatieonderzoek van 2008 tot 2012.
Keywords
vooronderzoek, project, basisonderwijs, thuistalen, onderwijs in eigen taal en cultuur, meertaligheid, tweetalig onderwijs, Steunpunt Diversiteit & Leren, multilingualism

Downloads

  • Thuistaal Vooronderzoek Eindrapport final 20081020.pdf
    • full text
    • |
    • open access
    • |
    • PDF
    • |
    • 2.20 MB

Citation

Please use this url to cite or link to this publication:

MLA
Katrien, Bultynck, et al. Vooronderzoek m.b.t. de Plaats van de Thuistalen van de Allochtone Kinderen Binnen Onderwijs En Opvang in Vier Scholen van Het Project “Thuistaal in Onderwijs”: Eindrapport. Juni 2008. Steunpunt Diversiteit & Leren, Universiteit Gent, 2008.
APA
Katrien, B., Sierens, S., Pinxten, H., Verhelst, M., & Slembrouck, S. (2008). Vooronderzoek m.b.t. de plaats van de thuistalen van de allochtone kinderen binnen onderwijs en opvang in vier scholen van het project “Thuistaal in onderwijs”: eindrapport. Juni 2008. Gent: Steunpunt Diversiteit & Leren, Universiteit Gent.
Chicago author-date
Katrien, Bultynck, Sven Sierens, Hendrik Pinxten, Machteld Verhelst, and Stef Slembrouck. 2008. “Vooronderzoek m.b.t. de Plaats van de Thuistalen van de Allochtone Kinderen Binnen Onderwijs En Opvang in Vier Scholen van Het Project ‘Thuistaal in Onderwijs’: Eindrapport. Juni 2008.” Gent: Steunpunt Diversiteit & Leren, Universiteit Gent.
Chicago author-date (all authors)
Katrien, Bultynck, Sven Sierens, Hendrik Pinxten, Machteld Verhelst, and Stef Slembrouck. 2008. “Vooronderzoek m.b.t. de Plaats van de Thuistalen van de Allochtone Kinderen Binnen Onderwijs En Opvang in Vier Scholen van Het Project ‘Thuistaal in Onderwijs’: Eindrapport. Juni 2008.” Gent: Steunpunt Diversiteit & Leren, Universiteit Gent.
Vancouver
1.
Katrien B, Sierens S, Pinxten H, Verhelst M, Slembrouck S. Vooronderzoek m.b.t. de plaats van de thuistalen van de allochtone kinderen binnen onderwijs en opvang in vier scholen van het project “Thuistaal in onderwijs”: eindrapport. Juni 2008. Gent: Steunpunt Diversiteit & Leren, Universiteit Gent; 2008.
IEEE
[1]
B. Katrien, S. Sierens, H. Pinxten, M. Verhelst, and S. Slembrouck, “Vooronderzoek m.b.t. de plaats van de thuistalen van de allochtone kinderen binnen onderwijs en opvang in vier scholen van het project ‘Thuistaal in onderwijs’: eindrapport. Juni 2008.” Steunpunt Diversiteit & Leren, Universiteit Gent, Gent, 2008.
@misc{4302208,
  abstract     = {{In dit eindrapport wordt verslag gedaan van het vooronderzoek met betrekking tot de plaats van de thuistalen van de allochtone kinderen binnen onderwijs en opvang in vier scholen van het project ‘Thuistaal in onderwijs’. In hoofdstuk één worden de opdracht en de verwachte output van dit vooronderzoek beschreven. Hoofdstuk twee schetst een theoretisch kader. In hoofdstuk drie worden de onderzoeksvragen gepresenteerd. De operationalisering van het onderzoek wordt in hoofdstuk vier bediscussieerd. In hoofdstuk vijf worden de resultaten van het onderzoek besproken. Hoofdstuk zes ten slotte bevat een aantal conclusies en aanbevelingen. Daarna wordt een overzicht gegeven van de aangehaalde literatuur. Het rapport sluit af met de bijlagen, waaronder de blauwdruk van onderzoeksdesign voor het eigenlijke evaluatieonderzoek van 2008 tot 2012.}},
  author       = {{Katrien, Bultynck and Sierens, Sven and Pinxten, Hendrik and Verhelst, Machteld and Slembrouck, Stef}},
  keywords     = {{vooronderzoek,project,basisonderwijs,thuistalen,onderwijs in eigen taal en cultuur,meertaligheid,tweetalig onderwijs,Steunpunt Diversiteit & Leren,multilingualism}},
  language     = {{dut}},
  pages        = {{259}},
  publisher    = {{Steunpunt Diversiteit & Leren, Universiteit Gent}},
  title        = {{Vooronderzoek m.b.t. de plaats van de thuistalen van de allochtone kinderen binnen onderwijs en opvang in vier scholen van het project 'Thuistaal in onderwijs': eindrapport. Juni 2008}},
  year         = {{2008}},
}