Advanced search
1 file | 118.56 KB Add to list

Thuistalen in de Vlaamse basisschool: een hefboom voor het leren?

(2013) WELWIJS (LEUVEN). 24(4). p.29-32
Author
Organization
Abstract
Al enkele decennia worden de leerlingenpopulaties van Vlaamse basisscholen almaar taaldiverser. De meeste scholen kiezen ervoor kinderen met andere thuistalen onder te dompelen in een taalbad Nederlands en vaak alleen het Nederlands op school toe te laten. Het Gentse project 'Thuistaal in Onderwijs' (2008-2013) was een nieuw experiment om thuistalen in te sluiten op school en strategieën uit te proberen in het constructief omgaan met meertaligheid. Dit artikel is een beknopte samenvatting van de resultaten van het evaluatieonderzoek.
Keywords
basisonderwijs, project, evaluatieonderzoek, onderzoeksresultaten, Vlaanderen, België, meertaligheid, Gent, thuistalen

Downloads

  • (...).pdf
    • full text
    • |
    • UGent only
    • |
    • PDF
    • |
    • 118.56 KB

Citation

Please use this url to cite or link to this publication:

MLA
Sierens, Sven, Griet Ramaut, and Piet Van Avermaet. “Thuistalen in De Vlaamse Basisschool: Een Hefboom Voor Het Leren?” WELWIJS (LEUVEN) 24.4 (2013): 29–32. Print.
APA
Sierens, S., Ramaut, G., & Van Avermaet, P. (2013). Thuistalen in de Vlaamse basisschool: een hefboom voor het leren? WELWIJS (LEUVEN), 24(4), 29–32.
Chicago author-date
Sierens, Sven, Griet Ramaut, and Piet Van Avermaet. 2013. “Thuistalen in De Vlaamse Basisschool: Een Hefboom Voor Het Leren?” Welwijs (leuven) 24 (4): 29–32.
Chicago author-date (all authors)
Sierens, Sven, Griet Ramaut, and Piet Van Avermaet. 2013. “Thuistalen in De Vlaamse Basisschool: Een Hefboom Voor Het Leren?” Welwijs (leuven) 24 (4): 29–32.
Vancouver
1.
Sierens S, Ramaut G, Van Avermaet P. Thuistalen in de Vlaamse basisschool: een hefboom voor het leren? WELWIJS (LEUVEN). MAJONG v.z.w.; 2013;24(4):29–32.
IEEE
[1]
S. Sierens, G. Ramaut, and P. Van Avermaet, “Thuistalen in de Vlaamse basisschool: een hefboom voor het leren?,” WELWIJS (LEUVEN), vol. 24, no. 4, pp. 29–32, 2013.
@article{4301493,
  abstract     = {Al enkele decennia worden de leerlingenpopulaties van Vlaamse basisscholen almaar taaldiverser. De meeste scholen kiezen ervoor kinderen met andere thuistalen onder te dompelen in een taalbad Nederlands en vaak alleen het Nederlands op school toe te laten. Het Gentse project 'Thuistaal in Onderwijs' (2008-2013) was een nieuw experiment om thuistalen in te sluiten op school en strategieën uit te proberen in het constructief omgaan met meertaligheid. Dit artikel is een beknopte samenvatting van de resultaten van het evaluatieonderzoek.},
  author       = {Sierens, Sven and Ramaut, Griet and Van Avermaet, Piet},
  issn         = {1378-6121},
  journal      = {WELWIJS (LEUVEN)},
  keywords     = {basisonderwijs,project,evaluatieonderzoek,onderzoeksresultaten,Vlaanderen,België,meertaligheid,Gent,thuistalen},
  language     = {dut},
  number       = {4},
  pages        = {29--32},
  publisher    = {MAJONG v.z.w.},
  title        = {Thuistalen in de Vlaamse basisschool: een hefboom voor het leren?},
  volume       = {24},
  year         = {2013},
}