Advanced search
1 file | 405.57 KB Add to list

Two roads diverged in a yellow wood

Esther De Smet (UGent)
(2013) TH&MA. 20(5). p.36-39
Author
Organization
Abstract
De (inter)nationale wereld der universiteiten gonst van beleidsinitiatieven met betrekking tot de wetenschappelijke voetafdruk op de maatschappij. Complexe evaluatiesystemen worden opgezet om impact in kaart te brengen en te meten. Buzzwords als Grand Challenges, Engagement en Stakeholders vliegen ons om de oren. Maar wat zijn de drijfveren achter dit discours? Hoe kunnen universiteiten met hun onderzoek meer dan ooit een sleutelfunctie vervullen in de maatschappij? En belangrijker, op welke manier laten we dit oprecht leven bij onze onderzoekers? Welke weg slaan we in om de maatschappelijke valorisatie van onderzoek te stimuleren?
Keywords
onderzoeksbeleid, maatschappelijke relevantie, valorisatie, impact, indicatoren, wetenschapscommunicatie

Downloads

  • artikel TH MA EstherDeSmet published.pdf
    • full text
    • |
    • open access
    • |
    • PDF
    • |
    • 405.57 KB

Citation

Please use this url to cite or link to this publication:

MLA
De Smet, Esther. “Two Roads Diverged in a Yellow Wood.” Ed. Duco Adema, Ib Waterreus, & Ton van Weel. TH&MA 20.5 (2013): 36–39. Print.
APA
De Smet, Esther. (2013). Two roads diverged in a yellow wood. (D. Adema, I. Waterreus, & T. van Weel, Eds.)TH&MA, 20(5), 36–39.
Chicago author-date
De Smet, Esther. 2013. “Two Roads Diverged in a Yellow Wood.” Ed. Duco Adema, Ib Waterreus, and Ton van Weel. Th&ma 20 (5): 36–39.
Chicago author-date (all authors)
De Smet, Esther. 2013. “Two Roads Diverged in a Yellow Wood.” Ed. Duco Adema, Ib Waterreus, and Ton van Weel. Th&ma 20 (5): 36–39.
Vancouver
1.
De Smet E. Two roads diverged in a yellow wood. Adema D, Waterreus I, van Weel T, editors. TH&MA. Instondo Uitgevers; 2013;20(5):36–9.
IEEE
[1]
E. De Smet, “Two roads diverged in a yellow wood,” TH&MA, vol. 20, no. 5, pp. 36–39, 2013.
@article{4256771,
  abstract     = {De (inter)nationale wereld der universiteiten gonst van beleidsinitiatieven met betrekking tot de wetenschappelijke voetafdruk op de maatschappij. Complexe evaluatiesystemen worden opgezet om impact in kaart te brengen en te meten. Buzzwords als Grand Challenges, Engagement en Stakeholders vliegen ons om de oren. Maar wat zijn de drijfveren achter dit discours? Hoe kunnen universiteiten met hun onderzoek meer dan ooit een sleutelfunctie vervullen in de maatschappij? En belangrijker, op welke manier laten we dit oprecht leven bij onze onderzoekers? Welke weg slaan we in om de maatschappelijke valorisatie van onderzoek te stimuleren?},
  author       = {De Smet, Esther},
  editor       = {Adema, Duco and Waterreus, Ib and van Weel, Ton},
  issn         = {1380-7110},
  journal      = {TH&MA},
  keywords     = {onderzoeksbeleid,maatschappelijke relevantie,valorisatie,impact,indicatoren,wetenschapscommunicatie},
  language     = {eng},
  number       = {5},
  pages        = {36--39},
  publisher    = {Instondo Uitgevers},
  title        = {Two roads diverged in a yellow wood},
  volume       = {20},
  year         = {2013},
}