Advanced search
1 file | 1.15 MB Add to list

Meerkeuzetoetsen: praktische handleiding voor leerkrachten en docenten

(2012)
Author
Organization
Abstract
Wat zijn cruciale vuistregels bij het formuleren van eenduidige en efficiënte meerkeuzevragen? Hoe kan je meerkeuzevragen opstellen die peilen naar zowel kennis, inzicht als toepassingen? Hoe kan je voorkomen dat meerkeuzevragen hints bevatten naar het juiste antwoord? Is giscorrectie altijd de beste methode om gokken bij studenten te ontmoedigen? Meer en meer lesgevers, zowel in het hoger onderwijs als in de derde graad van het secundair onderwijs, maken gebruik van meerkeuze-examens. Deze handleiding biedt mogelijkheden aan om de kwaliteit van meerkeuzevragen te controleren. Ook worden verschillende methodes om het gokken van studenten tegen te gaan, besproken. Daarnaast staat dit boek boordevol praktische tips m.b.t. inhoudelijke en vormelijke aspecten van meerkeuzevragen, met een handige checklist als toemaatje. De synergie tussen onderzoek, onderwijsbeleid en praktijk maakt van deze handleiding een interessant hulpmiddel voor alle lesgevers die aan de slag willen gaan met meerkeuzevragen in hun onderwijspraktijk, voor verantwoordelijken toetsbeleid of voor iedereen die docenten ondersteunt in hun onderwijs- of evaluatiepraktijk.
Keywords
examens, meerkeuze, multiple choice

Downloads

  • (...).pdf
    • full text
    • |
    • UGent only
    • |
    • PDF
    • |
    • 1.15 MB

Citation

Please use this url to cite or link to this publication:

MLA
Sabbe, Elien, and Ellen Lesage. Meerkeuzetoetsen: Praktische Handleiding Voor Leerkrachten En Docenten. Antwerpen: Garant, 2012. Print.
APA
Sabbe, E., & Lesage, E. (2012). Meerkeuzetoetsen: praktische handleiding voor leerkrachten en docenten. Antwerpen: Garant.
Chicago author-date
Sabbe, Elien, and Ellen Lesage. 2012. Meerkeuzetoetsen: Praktische Handleiding Voor Leerkrachten En Docenten. Antwerpen: Garant.
Chicago author-date (all authors)
Sabbe, Elien, and Ellen Lesage. 2012. Meerkeuzetoetsen: Praktische Handleiding Voor Leerkrachten En Docenten. Antwerpen: Garant.
Vancouver
1.
Sabbe E, Lesage E. Meerkeuzetoetsen: praktische handleiding voor leerkrachten en docenten. Antwerpen: Garant; 2012.
IEEE
[1]
E. Sabbe and E. Lesage, Meerkeuzetoetsen: praktische handleiding voor leerkrachten en docenten. Antwerpen: Garant, 2012.
@book{3260240,
  abstract     = {Wat zijn cruciale vuistregels bij het formuleren van eenduidige en efficiënte meerkeuzevragen? Hoe kan je meerkeuzevragen opstellen die peilen naar zowel kennis, inzicht als toepassingen? Hoe kan je voorkomen dat meerkeuzevragen hints bevatten naar het juiste antwoord? Is giscorrectie altijd de beste methode om gokken bij studenten te ontmoedigen? Meer en meer lesgevers, zowel in het hoger onderwijs als in de derde graad van het secundair onderwijs, maken gebruik van meerkeuze-examens. Deze handleiding biedt mogelijkheden aan om de kwaliteit van meerkeuzevragen te controleren. Ook worden verschillende methodes om het gokken van studenten tegen te gaan, besproken. Daarnaast staat dit boek boordevol praktische tips m.b.t. inhoudelijke en vormelijke aspecten van meerkeuzevragen, met een handige checklist als toemaatje. De synergie tussen onderzoek, onderwijsbeleid en praktijk maakt van deze handleiding een interessant hulpmiddel voor alle lesgevers die aan de slag willen gaan met meerkeuzevragen in hun onderwijspraktijk, voor verantwoordelijken toetsbeleid of voor iedereen die docenten ondersteunt in hun onderwijs- of evaluatiepraktijk.},
  author       = {Sabbe, Elien and Lesage, Ellen},
  isbn         = {9789044129366},
  keywords     = {examens,meerkeuze,multiple choice},
  language     = {dut},
  pages        = {82},
  publisher    = {Garant},
  title        = {Meerkeuzetoetsen: praktische handleiding voor leerkrachten en docenten},
  year         = {2012},
}