Advanced search

Fitte hersenen: over de relatie bewegen, brein, leren

Pieter Tijtgat (UGent)
Author
Organization
Abstract
Zienderogen groeit het wetenschappelijk bewijsmateriaal voor een positieve invloed van fysieke activiteit op de cognitieve prestaties van leerlingen. Deze sessie biedt een toegankelijk overzicht van recente bevindingen over deze hersen-bewegingsrelatie, met een dieptesprong in de hersenwerking en een estafetteloop langs volwassenen, dieren en uiteindelijk de leerling. Tot zover de theorie, maar welke fysieke activiteiten zullen ook de praktische toets doorstaan, en aan welke intensiteit? Liggen hier mogelijkheden voor praktijkgericht onderzoek in de lerarenopleiding? En wat beweegt er al op dat terrein? Beweeg je brein en kom het ontdekken.

Citation

Please use this url to cite or link to this publication:

Chicago
Tijtgat, Pieter. 2013. “Fitte Hersenen: Over De Relatie Bewegen, Brein, Leren.” In Vlaamse Onderwijsraad, Studiedag, Samenvattingen.
APA
Tijtgat, P. (2013). Fitte hersenen: over de relatie bewegen, brein, leren. Vlaamse Onderwijsraad, Studiedag, Samenvattingen. Presented at the Studiedag van de Vlaamse Onderwijsraad (VLOR): Neurowetenschap en onderwijs : wat kunnen we voor elkaar betekenen?
Vancouver
1.
Tijtgat P. Fitte hersenen: over de relatie bewegen, brein, leren. Vlaamse Onderwijsraad, Studiedag, Samenvattingen. 2013.
MLA
Tijtgat, Pieter. “Fitte Hersenen: Over De Relatie Bewegen, Brein, Leren.” Vlaamse Onderwijsraad, Studiedag, Samenvattingen. 2013. Print.
@inproceedings{3218709,
  abstract     = {Zienderogen groeit het wetenschappelijk bewijsmateriaal voor een positieve invloed van fysieke activiteit op de cognitieve prestaties van leerlingen. Deze sessie biedt een toegankelijk overzicht van recente bevindingen over deze hersen-bewegingsrelatie, met een dieptesprong in de hersenwerking en een estafetteloop langs volwassenen, dieren en uiteindelijk de leerling. Tot zover de theorie, maar welke fysieke activiteiten zullen ook de praktische toets doorstaan, en aan welke intensiteit? Liggen hier mogelijkheden voor praktijkgericht onderzoek in de lerarenopleiding? En wat beweegt er al op dat terrein? Beweeg je brein en kom het ontdekken.},
  author       = {Tijtgat, Pieter},
  booktitle    = {Vlaamse Onderwijsraad, Studiedag, Samenvattingen},
  language     = {dut},
  location     = {Brussel},
  title        = {Fitte hersenen: over de relatie bewegen, brein, leren},
  year         = {2013},
}