Advanced search
1 file | 72.44 KB Add to list

Het gebruik van stembakjes bij peer assessment in het secundair onderwijs: hot or not?!

Hannelore Montrieux (UGent) , Ellen Vanderhoven (UGent) , Annelies Raes (UGent) and Tammy Schellens (UGent)
Author
Organization
Abstract
In onze snel veranderende maatschappij zijn de zogenaamde ‘21st Century skills’ essentieel. Onderwijs, in dienst van de veranderende samenleving, moet bijgevolg aandacht geven aan nieuwe vormen van instructie en assessment. Dit artikel gaat in op de innoverende evaluatievorm peer assessment met al dan niet het gebruik van stemtechnologie in het secundair onderwijs. Er werd onderzocht of het gebruik van technologie, waardoor peer assessment anoniem verloopt, een meerwaarde vormt. Het garanderen van anonimiteit, met behulp van de stemtechnologie, kan namelijk groepsdruk verhelpen. We bespreken de resultaten van dit onderzoek en tonen hierbij de meerwaarde van technologie aan. Leerkrachten en scholen kunnen deze stembakjes in de toekomst meer gebruiken, dit om tegemoet te komen aan de verwachtingen van de 21e eeuw.
Keywords
stembakjes, beoordelingsinstrument, evaluatie, stemtechnologie, evaluatievorm, peer assessment, constructieve feedback, assessment

Downloads

  • (...).pdf
    • full text
    • |
    • UGent only
    • |
    • PDF
    • |
    • 72.44 KB

Citation

Please use this url to cite or link to this publication:

MLA
Montrieux, Hannelore, Ellen Vanderhoven, Annelies Raes, et al. “Het Gebruik Van Stembakjes Bij Peer Assessment in Het Secundair Onderwijs: Hot or Not?!” Leerrijk © Plantyn 2013 : n. pag. Print.
APA
Montrieux, H., Vanderhoven, E., Raes, A., & Schellens, T. (2013). Het gebruik van stembakjes bij peer assessment in het secundair onderwijs: hot or not?! Leerrijk © Plantyn.
Chicago author-date
Montrieux, Hannelore, Ellen Vanderhoven, Annelies Raes, and Tammy Schellens. 2013. “Het Gebruik Van Stembakjes Bij Peer Assessment in Het Secundair Onderwijs: Hot or Not?!” Leerrijk © Plantyn.
Chicago author-date (all authors)
Montrieux, Hannelore, Ellen Vanderhoven, Annelies Raes, and Tammy Schellens. 2013. “Het Gebruik Van Stembakjes Bij Peer Assessment in Het Secundair Onderwijs: Hot or Not?!” Leerrijk © Plantyn.
Vancouver
1.
Montrieux H, Vanderhoven E, Raes A, Schellens T. Het gebruik van stembakjes bij peer assessment in het secundair onderwijs: hot or not?! Leerrijk © Plantyn. 2013.
IEEE
[1]
H. Montrieux, E. Vanderhoven, A. Raes, and T. Schellens, “Het gebruik van stembakjes bij peer assessment in het secundair onderwijs: hot or not?!,” Leerrijk © Plantyn. 2013.
@misc{3204200,
  abstract     = {In onze snel veranderende maatschappij zijn de zogenaamde ‘21st Century skills’ essentieel. Onderwijs, in dienst van de veranderende samenleving, moet bijgevolg aandacht geven aan nieuwe vormen van instructie en assessment. Dit artikel gaat in op de innoverende evaluatievorm peer assessment met al dan niet het gebruik van stemtechnologie in het secundair onderwijs. Er werd onderzocht of het gebruik van technologie, waardoor peer assessment anoniem verloopt, een meerwaarde vormt. Het garanderen van anonimiteit, met behulp van de stemtechnologie, kan namelijk groepsdruk verhelpen. We bespreken de resultaten van dit onderzoek en tonen hierbij de meerwaarde van technologie aan. Leerkrachten en scholen kunnen deze stembakjes in de toekomst meer gebruiken, dit om tegemoet te komen aan de verwachtingen van de 21e eeuw.},
  author       = {Montrieux, Hannelore and Vanderhoven, Ellen and Raes, Annelies and Schellens, Tammy},
  keywords     = {stembakjes,beoordelingsinstrument,evaluatie,stemtechnologie,evaluatievorm,peer assessment,constructieve feedback,assessment},
  language     = {dut},
  series       = {Leerrijk © Plantyn},
  title        = {Het gebruik van stembakjes bij peer assessment in het secundair onderwijs: hot or not?!},
  year         = {2013},
}