Advanced search
1 file | 405.94 KB Add to list

MICTIVO: monitor ICT-Integratie in het Vlaamse Onderwijs, design en opzet van een follow-up monitor

Author
Organization
Project
  • MICTIVO 2012
Abstract
In deze bijdrage wordt een methode voorgesteld om binnen één schooljaar aan de hand van een bestaande monitor een representatief beeld te krijgen van de mate van ICT-integratie in het Vlaamse onderwijs en meteen ook te peilen naar het gebruik van nieuwe ontwikkelingen op ICT-vlak. ICT-integratie wordt hiervoor gezien als een geheel van ICT-infrastructuur, ICT-beleid en ICT-gebruik op het micro-niveau, waarbij rekening wordt gehouden met de competenties, kenmerken en percepties van drie actoren (directie, leerkrachten en leerlingen). De belangrijkste principes die gehanteerd worden bij opstellen van deze monitor, zijn: redundantie vermijden, maximale vergelijkbaarheid (over tijd, tussen actoren, tussen indicatoren) en ruimte voor nieuwe indicatoren.
Keywords
basis- en secundair onderwijs, monitoring, ICT-integratie

Downloads

  • Bijdrage ORD.pdf
    • full text
    • |
    • open access
    • |
    • PDF
    • |
    • 405.94 KB

Citation

Please use this url to cite or link to this publication:

MLA
Pynoo, Bram et al. “MICTIVO: Monitor ICT-Integratie in Het Vlaamse Onderwijs, Design En Opzet Van Een Follow-up Monitor.” Onderwijs Research Dagen, Proceedings. 2013. Print.
APA
Pynoo, B., Kerckaert, S., Goeman, K., Elen, J., & van Braak, J. (2013). MICTIVO: monitor ICT-Integratie in het Vlaamse Onderwijs, design en opzet van een follow-up monitor. Onderwijs research dagen, Proceedings. Presented at the Onderwijs Research Dagen (ORD - 2013).
Chicago author-date
Pynoo, Bram, Stephanie Kerckaert, Katie Goeman, Jan Elen, and Johan van Braak. 2013. “MICTIVO: Monitor ICT-Integratie in Het Vlaamse Onderwijs, Design En Opzet Van Een Follow-up Monitor.” In Onderwijs Research Dagen, Proceedings.
Chicago author-date (all authors)
Pynoo, Bram, Stephanie Kerckaert, Katie Goeman, Jan Elen, and Johan van Braak. 2013. “MICTIVO: Monitor ICT-Integratie in Het Vlaamse Onderwijs, Design En Opzet Van Een Follow-up Monitor.” In Onderwijs Research Dagen, Proceedings.
Vancouver
1.
Pynoo B, Kerckaert S, Goeman K, Elen J, van Braak J. MICTIVO: monitor ICT-Integratie in het Vlaamse Onderwijs, design en opzet van een follow-up monitor. Onderwijs research dagen, Proceedings. 2013.
IEEE
[1]
B. Pynoo, S. Kerckaert, K. Goeman, J. Elen, and J. van Braak, “MICTIVO: monitor ICT-Integratie in het Vlaamse Onderwijs, design en opzet van een follow-up monitor,” in Onderwijs research dagen, Proceedings, Brussel, 2013.
@inproceedings{3168933,
  abstract     = {In deze bijdrage wordt een methode voorgesteld om binnen één schooljaar aan de hand van een bestaande monitor een representatief beeld te krijgen van de mate van ICT-integratie in het Vlaamse onderwijs en meteen ook te peilen naar het gebruik van nieuwe ontwikkelingen op ICT-vlak. ICT-integratie wordt hiervoor gezien als een geheel van ICT-infrastructuur, ICT-beleid en ICT-gebruik op het micro-niveau, waarbij rekening wordt gehouden met de competenties, kenmerken en percepties van drie actoren (directie, leerkrachten en leerlingen). De belangrijkste principes die gehanteerd worden bij opstellen van deze monitor, zijn: redundantie vermijden, maximale vergelijkbaarheid (over tijd, tussen actoren, tussen indicatoren) en ruimte voor nieuwe indicatoren.},
  author       = {Pynoo, Bram and Kerckaert, Stephanie and Goeman, Katie and Elen, Jan and van Braak, Johan},
  booktitle    = {Onderwijs research dagen, Proceedings},
  keywords     = {basis- en secundair onderwijs,monitoring,ICT-integratie},
  language     = {dut},
  location     = {Brussel},
  pages        = {5},
  title        = {MICTIVO: monitor ICT-Integratie in het Vlaamse Onderwijs, design en opzet van een follow-up monitor},
  year         = {2013},
}