
MICTIVO: monitor ICT-Integratie in het Vlaamse Onderwijs, design en opzet van een follow-up monitor
- Author
- Bram Pynoo (UGent) , Stephanie Kerckaert, Katie Goeman, Jan Elen and Johan van Braak (UGent)
- Organization
- Abstract
- In deze bijdrage wordt een methode voorgesteld om binnen één schooljaar aan de hand van een bestaande monitor een representatief beeld te krijgen van de mate van ICT-integratie in het Vlaamse onderwijs en meteen ook te peilen naar het gebruik van nieuwe ontwikkelingen op ICT-vlak. ICT-integratie wordt hiervoor gezien als een geheel van ICT-infrastructuur, ICT-beleid en ICT-gebruik op het micro-niveau, waarbij rekening wordt gehouden met de competenties, kenmerken en percepties van drie actoren (directie, leerkrachten en leerlingen). De belangrijkste principes die gehanteerd worden bij opstellen van deze monitor, zijn: redundantie vermijden, maximale vergelijkbaarheid (over tijd, tussen actoren, tussen indicatoren) en ruimte voor nieuwe indicatoren.
- Keywords
- basis- en secundair onderwijs, monitoring, ICT-integratie
Downloads
-
Bijdrage ORD.pdf
- full text
- |
- open access
- |
- |
- 405.94 KB
Citation
Please use this url to cite or link to this publication: http://hdl.handle.net/1854/LU-3168933
- MLA
- Pynoo, Bram, et al. “MICTIVO: Monitor ICT-Integratie in Het Vlaamse Onderwijs, Design En Opzet van Een Follow-up Monitor.” Onderwijs Research Dagen, Proceedings, 2013.
- APA
- Pynoo, B., Kerckaert, S., Goeman, K., Elen, J., & van Braak, J. (2013). MICTIVO: monitor ICT-Integratie in het Vlaamse Onderwijs, design en opzet van een follow-up monitor. Onderwijs Research Dagen, Proceedings. Presented at the Onderwijs Research Dagen (ORD - 2013), Brussel.
- Chicago author-date
- Pynoo, Bram, Stephanie Kerckaert, Katie Goeman, Jan Elen, and Johan van Braak. 2013. “MICTIVO: Monitor ICT-Integratie in Het Vlaamse Onderwijs, Design En Opzet van Een Follow-up Monitor.” In Onderwijs Research Dagen, Proceedings.
- Chicago author-date (all authors)
- Pynoo, Bram, Stephanie Kerckaert, Katie Goeman, Jan Elen, and Johan van Braak. 2013. “MICTIVO: Monitor ICT-Integratie in Het Vlaamse Onderwijs, Design En Opzet van Een Follow-up Monitor.” In Onderwijs Research Dagen, Proceedings.
- Vancouver
- 1.Pynoo B, Kerckaert S, Goeman K, Elen J, van Braak J. MICTIVO: monitor ICT-Integratie in het Vlaamse Onderwijs, design en opzet van een follow-up monitor. In: Onderwijs research dagen, Proceedings. 2013.
- IEEE
- [1]B. Pynoo, S. Kerckaert, K. Goeman, J. Elen, and J. van Braak, “MICTIVO: monitor ICT-Integratie in het Vlaamse Onderwijs, design en opzet van een follow-up monitor,” in Onderwijs research dagen, Proceedings, Brussel, 2013.
@inproceedings{3168933, abstract = {{In deze bijdrage wordt een methode voorgesteld om binnen één schooljaar aan de hand van een bestaande monitor een representatief beeld te krijgen van de mate van ICT-integratie in het Vlaamse onderwijs en meteen ook te peilen naar het gebruik van nieuwe ontwikkelingen op ICT-vlak. ICT-integratie wordt hiervoor gezien als een geheel van ICT-infrastructuur, ICT-beleid en ICT-gebruik op het micro-niveau, waarbij rekening wordt gehouden met de competenties, kenmerken en percepties van drie actoren (directie, leerkrachten en leerlingen). De belangrijkste principes die gehanteerd worden bij opstellen van deze monitor, zijn: redundantie vermijden, maximale vergelijkbaarheid (over tijd, tussen actoren, tussen indicatoren) en ruimte voor nieuwe indicatoren.}}, author = {{Pynoo, Bram and Kerckaert, Stephanie and Goeman, Katie and Elen, Jan and van Braak, Johan}}, booktitle = {{Onderwijs research dagen, Proceedings}}, keywords = {{basis- en secundair onderwijs,monitoring,ICT-integratie}}, language = {{dut}}, location = {{Brussel}}, pages = {{5}}, title = {{MICTIVO: monitor ICT-Integratie in het Vlaamse Onderwijs, design en opzet van een follow-up monitor}}, year = {{2013}}, }