Advanced search
1 file | 385.79 KB Add to list

Fiscaal beleid stuurt autokeuze: snelheid, verbruik, CO2-emissies en kracht dalen sterk in 2011

Johan De Mol (UGent) , Sven Vlassenroot (UGent) , Dirk Lauwers (UGent) and Georges Allaert (UGent)
Author
Organization
Abstract
Het Instituut voor Duurzame Mobiliteit (IDM) van;de Universiteit Gent bestudeerde van de voertuigen die in 2011 werden ingeschreven, vermogen, topsnelheid, emissies, verbruik en gewicht. Daaruit blijkt dat chauffeurs meer dan de jaren daarvoor kozen voor kleinere voertuigen, met minder uitstoot, een lager vermogen en lager gewicht. Overheidsmaatregelen speelden daarbij een grote rol: meer dan 41 % van alle nieuwe voertuigen in 2011 werden aangekocht met subsidie.
Keywords
fiscaliteit, onderzoek, uitstoot, wagenpark, snelheid, CO2-uitstoot, vermogen

Downloads

  • VSP193 Fiscaal beleid stuurt autokeuze.pdf
    • full text (Published version)
    • |
    • open access
    • |
    • PDF
    • |
    • 385.79 KB

Citation

Please use this url to cite or link to this publication:

MLA
De Mol, Johan, et al. “Fiscaal Beleid Stuurt Autokeuze: Snelheid, Verbruik, CO2-Emissies En Kracht Dalen Sterk in 2011.” VERKEERSSPECIALIST (MECHELEN), vol. 193, 2013, pp. 22–25.
APA
De Mol, J., Vlassenroot, S., Lauwers, D., & Allaert, G. (2013). Fiscaal beleid stuurt autokeuze: snelheid, verbruik, CO2-emissies en kracht dalen sterk in 2011. VERKEERSSPECIALIST (MECHELEN), 193, 22–25.
Chicago author-date
De Mol, Johan, Sven Vlassenroot, Dirk Lauwers, and Georges Allaert. 2013. “Fiscaal Beleid Stuurt Autokeuze: Snelheid, Verbruik, CO2-Emissies En Kracht Dalen Sterk in 2011.” VERKEERSSPECIALIST (MECHELEN) 193: 22–25.
Chicago author-date (all authors)
De Mol, Johan, Sven Vlassenroot, Dirk Lauwers, and Georges Allaert. 2013. “Fiscaal Beleid Stuurt Autokeuze: Snelheid, Verbruik, CO2-Emissies En Kracht Dalen Sterk in 2011.” VERKEERSSPECIALIST (MECHELEN) 193: 22–25.
Vancouver
1.
De Mol J, Vlassenroot S, Lauwers D, Allaert G. Fiscaal beleid stuurt autokeuze: snelheid, verbruik, CO2-emissies en kracht dalen sterk in 2011. VERKEERSSPECIALIST (MECHELEN). 2013;193:22–5.
IEEE
[1]
J. De Mol, S. Vlassenroot, D. Lauwers, and G. Allaert, “Fiscaal beleid stuurt autokeuze: snelheid, verbruik, CO2-emissies en kracht dalen sterk in 2011,” VERKEERSSPECIALIST (MECHELEN), vol. 193, pp. 22–25, 2013.
@article{3133881,
  abstract     = {{Het Instituut voor Duurzame Mobiliteit (IDM) van;de Universiteit Gent bestudeerde van de voertuigen die in 2011 werden ingeschreven, vermogen, topsnelheid, emissies, verbruik en gewicht. Daaruit blijkt dat chauffeurs meer dan de jaren daarvoor kozen voor kleinere voertuigen, met minder uitstoot, een lager vermogen en lager gewicht. Overheidsmaatregelen speelden daarbij een grote rol: meer dan 41 % van alle nieuwe voertuigen in 2011 werden aangekocht met subsidie.}},
  author       = {{De Mol, Johan and Vlassenroot, Sven and Lauwers, Dirk and Allaert, Georges}},
  issn         = {{1379-4922}},
  journal      = {{VERKEERSSPECIALIST (MECHELEN)}},
  keywords     = {{fiscaliteit,onderzoek,uitstoot,wagenpark,snelheid,CO2-uitstoot,vermogen}},
  language     = {{dut}},
  pages        = {{22--25}},
  title        = {{Fiscaal beleid stuurt autokeuze: snelheid, verbruik, CO2-emissies en kracht dalen sterk in 2011}},
  volume       = {{193}},
  year         = {{2013}},
}