Advanced search
1 file | 3.52 MB

Hoe wordt op het lokale niveau vorm gegeven aan Brede School?

Lia Blaton (UGent)
Author
Organization
Abstract
Brede School vond een tiental jaar geleden zijn weg naar onze contreien. In de beleidsaanbevelingen, opgesteld op basis van de ervaringen van 17 proefprojecten Brede School (2006-2009) werd aangegeven dat het lokale beleid een belangrijke rol speelt bij het vormgeven van Brede School (Joos, Ernalsteen e.a. 2010). Ook in eerdere artikels in deze gids voor flankerend onderwijsbeleid, werd al ingegaan op de rol van steden en gemeenten. In dit artikel bekijken we de diverse manieren waarop het lokale beleid in praktijk Brede School opneemt. Deze verschillende invullingen bieden inspiratie aan elkeen die vanuit een stad/gemeente Brede School wil faciliteren.
Keywords
Brede School, onderwijs, integrale benadering

Downloads

  • (...).pdf
    • full text
    • |
    • UGent only
    • |
    • PDF
    • |
    • 3.52 MB

Citation

Please use this url to cite or link to this publication:

Chicago
Blaton, Lia. 2012. “Hoe Wordt Op Het Lokale Niveau Vorm Gegeven Aan Brede School?” Lerende Gemeente (brussel) (8): 1–13.
APA
Blaton, L. (2012). Hoe wordt op het lokale niveau vorm gegeven aan Brede School? LERENDE GEMEENTE (BRUSSEL), (8), 1–13.
Vancouver
1.
Blaton L. Hoe wordt op het lokale niveau vorm gegeven aan Brede School? LERENDE GEMEENTE (BRUSSEL). 2012;(8):1–13.
MLA
Blaton, Lia. “Hoe Wordt Op Het Lokale Niveau Vorm Gegeven Aan Brede School?” LERENDE GEMEENTE (BRUSSEL) 8 (2012): 1–13. Print.
@article{2976701,
  abstract     = {Brede School vond een tiental jaar geleden zijn weg naar onze contreien. In de beleidsaanbevelingen, opgesteld op basis van de ervaringen van 17 proefprojecten Brede School (2006-2009) werd aangegeven dat het lokale beleid een belangrijke rol speelt bij het vormgeven van Brede School (Joos, Ernalsteen e.a. 2010). Ook in eerdere artikels in deze gids voor flankerend onderwijsbeleid, werd al ingegaan op de rol van steden en gemeenten. In dit artikel bekijken we de diverse manieren waarop het lokale beleid in praktijk Brede School opneemt. Deze verschillende invullingen bieden inspiratie aan elkeen die vanuit een stad/gemeente Brede School wil faciliteren.},
  author       = {Blaton, Lia},
  issn         = {2033-0111},
  journal      = {LERENDE GEMEENTE (BRUSSEL)},
  keyword      = {Brede School,onderwijs,integrale benadering},
  language     = {dut},
  number       = {8},
  pages        = {1--13},
  title        = {Hoe wordt op het lokale niveau vorm gegeven aan Brede School?},
  year         = {2012},
}