Advanced search

Graag naar school. Een meetinstrument voor het welbevinden van leerlingen secundair Onderwijs

Author
Organization
Abstract
In 2000 werd voor de onderwijsinspectie van de Vlaamse Gemeenschap een betrouwbaar en geijkt instrument ontwikkeld voor het meten van het welbevinden van leerlingen uit het secundair onderwijs. Het welbevinden van leerlingen wordt in Vlaanderen beschouwd als een van de outputindicatoren op basis waarvan uitspraak wordt gedaan over de onderwijskwaliteit. Intussen werd de vragenlijst vrijgegeven voor gebruik als zelfevaluatie-instrument door scholen. In het boek Graag naar school vindt de lezer de resultaten van een onderzoek naar het welbevinden van leerlingen uit het secundair onderwijs, uitgevoerd bij een representatieve steekproef van de leerlingenpopulatie in het secundair onderwijs, een handleiding voor het gebruik van de vragenlijst en een cd-rom met een geautomatiseerde versie van het meetinstrument.

Citation

Please use this url to cite or link to this publication:

Chicago
Engels, Nadine, Antonia Aelterman, Karen Van Petegem, Annemie Schepens, and Elke Deconinck. 2004. Graag Naar School. Een Meetinstrument Voor Het Welbevinden Van Leerlingen Secundair Onderwijs. Onderwijs En Samenleving. Brussel ; BELGIUM: VUB Press.
APA
Engels, Nadine, Aelterman, A., Van Petegem, K., Schepens, A., & Deconinck, E. (2004). Graag naar school. Een meetinstrument voor het welbevinden van leerlingen secundair Onderwijs. Onderwijs en Samenleving. Brussel ; BELGIUM: VUB Press.
Vancouver
1.
Engels N, Aelterman A, Van Petegem K, Schepens A, Deconinck E. Graag naar school. Een meetinstrument voor het welbevinden van leerlingen secundair Onderwijs. Onderwijs en Samenleving. Brussel ; BELGIUM: VUB Press; 2004.
MLA
Engels, Nadine, Antonia Aelterman, Karen Van Petegem, et al. Graag Naar School. Een Meetinstrument Voor Het Welbevinden Van Leerlingen Secundair Onderwijs. Brussel ; BELGIUM: VUB Press, 2004. Print.
@book{214731,
  abstract     = {In 2000 werd voor de onderwijsinspectie van de Vlaamse Gemeenschap een betrouwbaar en geijkt instrument ontwikkeld voor het meten van het welbevinden van leerlingen uit het secundair onderwijs. Het welbevinden van leerlingen wordt in Vlaanderen beschouwd als een van de outputindicatoren op basis waarvan uitspraak wordt gedaan over de onderwijskwaliteit.
Intussen werd de vragenlijst vrijgegeven voor gebruik als zelfevaluatie-instrument door scholen.
In het boek Graag naar school vindt de lezer de resultaten van een onderzoek naar het welbevinden van leerlingen uit het secundair onderwijs, uitgevoerd bij een representatieve steekproef van de leerlingenpopulatie in het secundair onderwijs, een handleiding voor het gebruik van de vragenlijst en een cd-rom met een geautomatiseerde versie van het meetinstrument.},
  author       = {Engels, Nadine and Aelterman, Antonia and Van Petegem, Karen and Schepens, Annemie and Deconinck, Elke},
  isbn         = {* 90-5487-368-X},
  language     = {eng},
  pages        = {189 p},
  publisher    = {VUB Press},
  series       = {Onderwijs en Samenleving},
  title        = {Graag naar school. Een meetinstrument voor het welbevinden van leerlingen secundair Onderwijs},
  year         = {2004},
}