Advanced search
1 file | 284.78 KB
Author
Organization
Abstract
Brede School wint meer en meer terrein in Vlaanderen en Brussel. Het concept ‘Brede School’ krijgt een plaats in beleidsnota’s, lokale overheden verkennen de mogelijkheden en op het terrein groeit het enthousiasme voor samenwerking. Door deze samenwerking en groei van de Brede School rees de vraag: “Wat brengt een Brede School teweeg?” Het Steunpunt Diversiteit en Leren (voorheen als deel van het Steunpunt GOK) volgde 17 proefprojecten op gedurende drie opeenvolgende jaren (2006-2009). Vorm en inhoud van de projecten werden in kaart gebracht, goede praktijken verzameld en ervaringen uitgewisseld. In de laatste fase werden de betrokken coördinatoren en partnerorganisaties bevraagd over hoe zij de impact van de Brede School ervaren. Deze ervaringen zijn waardevol voor andere Brede Scholen. In dit artikel geven we dan ook een overzicht van de voornaamste bevindingen en vertalen die in aanbevelingen en tips voor (toekomstige) Brede Scholen en hun ondersteuners.
Keywords
Brede School

Downloads

  • Brede Scholen en hun impact.pdf
    • full text
    • |
    • open access
    • |
    • PDF
    • |
    • 284.78 KB

Citation

Please use this url to cite or link to this publication:

Chicago
Blaton, Lia. 2012. “Brede Scholen En Hun Impact.” Schoolleiding En -begeleiding : School En Samenleving (januari).
APA
Blaton, L. (2012). Brede scholen en hun impact. SCHOOLLEIDING EN -BEGELEIDING : SCHOOL EN SAMENLEVING, (januari).
Vancouver
1.
Blaton L. Brede scholen en hun impact. SCHOOLLEIDING EN -BEGELEIDING : SCHOOL EN SAMENLEVING. 2012;(januari).
MLA
Blaton, Lia. “Brede Scholen En Hun Impact.” SCHOOLLEIDING EN -BEGELEIDING : SCHOOL EN SAMENLEVING januari (2012): n. pag. Print.
@article{2078962,
  abstract     = {Brede School wint meer en meer terrein in Vlaanderen en Brussel. Het concept {\textquoteleft}Brede School{\textquoteright} krijgt een plaats in beleidsnota{\textquoteright}s, lokale overheden verkennen de mogelijkheden en op het terrein groeit het enthousiasme voor samenwerking. Door deze samenwerking en groei van de Brede School rees de vraag: {\textquotedblleft}Wat brengt een Brede School teweeg?{\textquotedblright} Het Steunpunt Diversiteit en Leren (voorheen als deel van het Steunpunt GOK) volgde 17 proefprojecten op gedurende drie opeenvolgende jaren (2006-2009). Vorm en inhoud van de projecten werden in kaart gebracht, goede praktijken verzameld en ervaringen uitgewisseld. In de laatste fase werden de betrokken co{\"o}rdinatoren en partnerorganisaties bevraagd over hoe zij de impact van de Brede School ervaren. Deze ervaringen zijn waardevol voor andere Brede Scholen. In dit artikel geven we dan ook een overzicht van de voornaamste bevindingen en vertalen die in aanbevelingen en tips voor (toekomstige) Brede Scholen en hun ondersteuners.},
  author       = {Blaton, Lia},
  issn         = {1783-7391},
  journal      = {SCHOOLLEIDING EN -BEGELEIDING : SCHOOL EN SAMENLEVING},
  keyword      = {Brede School},
  language     = {dut},
  number       = {januari},
  pages        = {12},
  title        = {Brede scholen en hun impact},
  year         = {2012},
}