Ghent University Academic Bibliography

Advanced

Brede scholen en hun impact

Lia Blaton UGent (2012) SCHOOLLEIDING EN -BEGELEIDING : SCHOOL EN SAMENLEVING.
abstract
Brede School wint meer en meer terrein in Vlaanderen en Brussel. Het concept ‘Brede School’ krijgt een plaats in beleidsnota’s, lokale overheden verkennen de mogelijkheden en op het terrein groeit het enthousiasme voor samenwerking. Door deze samenwerking en groei van de Brede School rees de vraag: “Wat brengt een Brede School teweeg?” Het Steunpunt Diversiteit en Leren (voorheen als deel van het Steunpunt GOK) volgde 17 proefprojecten op gedurende drie opeenvolgende jaren (2006-2009). Vorm en inhoud van de projecten werden in kaart gebracht, goede praktijken verzameld en ervaringen uitgewisseld. In de laatste fase werden de betrokken coördinatoren en partnerorganisaties bevraagd over hoe zij de impact van de Brede School ervaren. Deze ervaringen zijn waardevol voor andere Brede Scholen. In dit artikel geven we dan ook een overzicht van de voornaamste bevindingen en vertalen die in aanbevelingen en tips voor (toekomstige) Brede Scholen en hun ondersteuners.
Please use this url to cite or link to this publication:
author
organization
year
type
journalArticle (original)
publication status
published
subject
keyword
Brede School
journal title
SCHOOLLEIDING EN -BEGELEIDING : SCHOOL EN SAMENLEVING
Sch. -begel., Sch. samenlev.
issue
januari
pages
12 pages
ISSN
1783-7391
language
Dutch
UGent publication?
yes
classification
A4
copyright statement
I have transferred the copyright for this publication to the publisher
id
2078962
handle
http://hdl.handle.net/1854/LU-2078962
alternative location
http://www.leerrijk.be/Artikels/?id=825e4506-5750-42dc-a22a-5d24b565f633
date created
2012-04-02 11:28:45
date last changed
2012-04-19 09:10:08
@article{2078962,
  abstract     = {Brede School wint meer en meer terrein in Vlaanderen en Brussel. Het concept {\textquoteleft}Brede School{\textquoteright} krijgt een plaats in beleidsnota{\textquoteright}s, lokale overheden verkennen de mogelijkheden en op het terrein groeit het enthousiasme voor samenwerking. Door deze samenwerking en groei van de Brede School rees de vraag: {\textquotedblleft}Wat brengt een Brede School teweeg?{\textquotedblright} Het Steunpunt Diversiteit en Leren (voorheen als deel van het Steunpunt GOK) volgde 17 proefprojecten op gedurende drie opeenvolgende jaren (2006-2009). Vorm en inhoud van de projecten werden in kaart gebracht, goede praktijken verzameld en ervaringen uitgewisseld. In de laatste fase werden de betrokken co{\"o}rdinatoren en partnerorganisaties bevraagd over hoe zij de impact van de Brede School ervaren. Deze ervaringen zijn waardevol voor andere Brede Scholen. In dit artikel geven we dan ook een overzicht van de voornaamste bevindingen en vertalen die in aanbevelingen en tips voor (toekomstige) Brede Scholen en hun ondersteuners.},
  author       = {Blaton, Lia},
  issn         = {1783-7391},
  journal      = {SCHOOLLEIDING EN -BEGELEIDING : SCHOOL EN SAMENLEVING},
  keyword      = {Brede School},
  language     = {dut},
  number       = {januari},
  pages        = {12},
  title        = {Brede scholen en hun impact},
  url          = {http://www.leerrijk.be/Artikels/?id=825e4506-5750-42dc-a22a-5d24b565f633},
  year         = {2012},
}

Chicago
Blaton, Lia. 2012. “Brede Scholen En Hun Impact.” Schoolleiding En -begeleiding : School En Samenleving (januari).
APA
Blaton, L. (2012). Brede scholen en hun impact. SCHOOLLEIDING EN -BEGELEIDING : SCHOOL EN SAMENLEVING, (januari).
Vancouver
1.
Blaton L. Brede scholen en hun impact. SCHOOLLEIDING EN -BEGELEIDING : SCHOOL EN SAMENLEVING. 2012;(januari).
MLA
Blaton, Lia. “Brede Scholen En Hun Impact.” SCHOOLLEIDING EN -BEGELEIDING : SCHOOL EN SAMENLEVING januari (2012): n. pag. Print.