Ghent University Academic Bibliography

Advanced

Etnische schoolsamenstelling en sociaal kapitaal: een onderzoek naar de effecten van etnische concentratie en heterogeniteit op verbondenheid met leeftijdsgenoten, leerkrachten en de school bij autochtone en allochtone leerlingen

Jannick Demanet UGent, Orhan Agirdag UGent and Mieke Van Houtte UGent (2011) Goede bedoelingen in het onderwijs : kansen en missers. In MENSCH EN MAATSCHAPPIJ = MENS EN MAATSCHAPPIJ 86. p.105-131
Please use this url to cite or link to this publication:
author
organization
year
type
bookChapter
publication status
published
subject
book title
Goede bedoelingen in het onderwijs : kansen en missers
editor
Jaap Dronkers
series title
MENSCH EN MAATSCHAPPIJ = MENS EN MAATSCHAPPIJ
volume
86
pages
105 - 131
publisher
Amsterdam University Press
place of publication
Amsterdam
ISSN
0025-9454
ISBN
9789089643902
language
Dutch
UGent publication?
yes
classification
B2
copyright statement
I have transferred the copyright for this publication to the publisher
VABB id
c:vabb:321333
VABB type
VABB-4
id
1974251
handle
http://hdl.handle.net/1854/LU-1974251
date created
2011-12-23 16:18:50
date last changed
2015-06-17 09:53:23
@incollection{1974251,
  author       = {Demanet, Jannick and Agirdag, Orhan and Van Houtte, Mieke},
  booktitle    = {Goede bedoelingen in het onderwijs : kansen en missers},
  editor       = {Dronkers, Jaap},
  isbn         = {9789089643902},
  issn         = {0025-9454},
  language     = {dut},
  pages        = {105--131},
  publisher    = {Amsterdam University Press},
  series       = {MENSCH EN MAATSCHAPPIJ = MENS EN MAATSCHAPPIJ},
  title        = {Etnische schoolsamenstelling en sociaal kapitaal: een onderzoek naar de effecten van etnische concentratie en heterogeniteit op verbondenheid met leeftijdsgenoten, leerkrachten en de school bij autochtone en allochtone leerlingen},
  volume       = {86},
  year         = {2011},
}

Chicago
Demanet, Jannick, Orhan Agirdag, and Mieke Van Houtte. 2011. “Etnische Schoolsamenstelling En Sociaal Kapitaal: Een Onderzoek Naar De Effecten Van Etnische Concentratie En Heterogeniteit Op Verbondenheid Met Leeftijdsgenoten, Leerkrachten En De School Bij Autochtone En Allochtone Leerlingen.” In Goede Bedoelingen in Het Onderwijs : Kansen En Missers, ed. Jaap Dronkers, 86:105–131. Amsterdam: Amsterdam University Press.
APA
Demanet, Jannick, Agirdag, O., & Van Houtte, M. (2011). Etnische schoolsamenstelling en sociaal kapitaal: een onderzoek naar de effecten van etnische concentratie en heterogeniteit op verbondenheid met leeftijdsgenoten, leerkrachten en de school bij autochtone en allochtone leerlingen. In J. Dronkers (Ed.), Goede bedoelingen in het onderwijs : kansen en missers (Vol. 86, pp. 105–131). Amsterdam: Amsterdam University Press.
Vancouver
1.
Demanet J, Agirdag O, Van Houtte M. Etnische schoolsamenstelling en sociaal kapitaal: een onderzoek naar de effecten van etnische concentratie en heterogeniteit op verbondenheid met leeftijdsgenoten, leerkrachten en de school bij autochtone en allochtone leerlingen. In: Dronkers J, editor. Goede bedoelingen in het onderwijs : kansen en missers. Amsterdam: Amsterdam University Press; 2011. p. 105–31.
MLA
Demanet, Jannick, Orhan Agirdag, and Mieke Van Houtte. “Etnische Schoolsamenstelling En Sociaal Kapitaal: Een Onderzoek Naar De Effecten Van Etnische Concentratie En Heterogeniteit Op Verbondenheid Met Leeftijdsgenoten, Leerkrachten En De School Bij Autochtone En Allochtone Leerlingen.” Goede Bedoelingen in Het Onderwijs : Kansen En Missers. Ed. Jaap Dronkers. Vol. 86. Amsterdam: Amsterdam University Press, 2011. 105–131. Print.