Etnische schoolsamenstelling en sociaal kapitaal: een onderzoek naar de effecten van etnische concentratie en heterogeniteit op verbondenheid met leeftijdsgenoten, leerkrachten en de school bij autochtone en allochtone leerlingen
(2011) Goede bedoelingen in het onderwijs : kansen en missers. In MENSCH EN MAATSCHAPPIJ = MENS EN MAATSCHAPPIJ 86. p.105-131
Please use this url to cite or link to this publication:
http://hdl.handle.net/1854/LU-1974251
- author
- Jannick Demanet UGent, Orhan Agirdag and Mieke Van Houtte UGent
- organization
- year
- 2011
- type
- bookChapter
- publication status
- published
- subject
- book title
- Goede bedoelingen in het onderwijs : kansen en missers
- editor
- Jaap Dronkers
- series title
- MENSCH EN MAATSCHAPPIJ = MENS EN MAATSCHAPPIJ
- volume
- 86
- pages
- 105 - 131
- publisher
- Amsterdam University Press
- place of publication
- Amsterdam
- ISSN
- 0025-9454
- ISBN
- 9789089643902
- language
- Dutch
- UGent publication?
- yes
- classification
- B2
- copyright statement
- I have transferred the copyright for this publication to the publisher
- VABB id
- c:vabb:321333
- VABB type
- VABB-4
- id
- 1974251
- handle
- http://hdl.handle.net/1854/LU-1974251
- date created
- 2011-12-23 16:18:50
- date last changed
- 2017-01-02 09:56:02
@incollection{1974251, author = {Demanet, Jannick and Agirdag, Orhan and Van Houtte, Mieke}, booktitle = {Goede bedoelingen in het onderwijs : kansen en missers}, editor = {Dronkers, Jaap}, isbn = {9789089643902}, issn = {0025-9454}, language = {dut}, pages = {105--131}, publisher = {Amsterdam University Press}, series = {MENSCH EN MAATSCHAPPIJ = MENS EN MAATSCHAPPIJ}, title = {Etnische schoolsamenstelling en sociaal kapitaal: een onderzoek naar de effecten van etnische concentratie en heterogeniteit op verbondenheid met leeftijdsgenoten, leerkrachten en de school bij autochtone en allochtone leerlingen}, volume = {86}, year = {2011}, }
- Chicago
- Demanet, Jannick, Orhan Agirdag, and Mieke Van Houtte. 2011. “Etnische Schoolsamenstelling En Sociaal Kapitaal: Een Onderzoek Naar De Effecten Van Etnische Concentratie En Heterogeniteit Op Verbondenheid Met Leeftijdsgenoten, Leerkrachten En De School Bij Autochtone En Allochtone Leerlingen.” In Goede Bedoelingen in Het Onderwijs : Kansen En Missers, ed. Jaap Dronkers, 86:105–131. Amsterdam: Amsterdam University Press.
- APA
- Demanet, Jannick, Agirdag, O., & Van Houtte, M. (2011). Etnische schoolsamenstelling en sociaal kapitaal: een onderzoek naar de effecten van etnische concentratie en heterogeniteit op verbondenheid met leeftijdsgenoten, leerkrachten en de school bij autochtone en allochtone leerlingen. In J. Dronkers (Ed.), Goede bedoelingen in het onderwijs : kansen en missers (Vol. 86, pp. 105–131). Amsterdam: Amsterdam University Press.
- Vancouver
- 1.Demanet J, Agirdag O, Van Houtte M. Etnische schoolsamenstelling en sociaal kapitaal: een onderzoek naar de effecten van etnische concentratie en heterogeniteit op verbondenheid met leeftijdsgenoten, leerkrachten en de school bij autochtone en allochtone leerlingen. In: Dronkers J, editor. Goede bedoelingen in het onderwijs : kansen en missers. Amsterdam: Amsterdam University Press; 2011. p. 105–31.
- MLA
- Demanet, Jannick, Orhan Agirdag, and Mieke Van Houtte. “Etnische Schoolsamenstelling En Sociaal Kapitaal: Een Onderzoek Naar De Effecten Van Etnische Concentratie En Heterogeniteit Op Verbondenheid Met Leeftijdsgenoten, Leerkrachten En De School Bij Autochtone En Allochtone Leerlingen.” Goede Bedoelingen in Het Onderwijs : Kansen En Missers. Ed. Jaap Dronkers. Vol. 86. Amsterdam: Amsterdam University Press, 2011. 105–131. Print.