Ghent University Academic Bibliography

Advanced

Hoe we kinderen en jongeren kunnen motiveren: toepassingen van de zelfdeterminatietheorie

Maarten Vansteenkiste UGent (2010) CALEIDOSCOOP (BRUSSEL). 22(1). p.6-15
abstract
Elke dag doen mensen wel duizend dingen. Dingen die we leuk of boeiend vinden. Een kind gaat op in z'n spel. Een 16-jarige verdiept zich in een boek. Maar we doen ook zonder morren dingen die we op zich niet boeiend vinden. We sorteren afval. Leeringen doen hun best voor vakken die ze niet zo leuk vinden. Waar halen mensen hun motivatie en energie vandaan voor al die taken? Hoe zouden we hun motivatie kunnen versterken? Die vragen legden we voor aan een specialist in de Zelfdeterminatietheorie (ZDT).
Please use this url to cite or link to this publication:
author
organization
year
type
journalArticle (original)
publication status
published
subject
keyword
motivatie, toepassing van de zelfdeterminatietheorie, kinderen, jongeren
journal title
CALEIDOSCOOP (BRUSSEL)
Caleidoscoop (Bruss.)
volume
22
issue
1
pages
6 - 15
ISSN
0776-474X
language
Dutch
UGent publication?
yes
classification
A4
copyright statement
I have transferred the copyright for this publication to the publisher
id
1255437
handle
http://hdl.handle.net/1854/LU-1255437
date created
2011-06-07 09:14:51
date last changed
2016-12-19 15:42:17
@article{1255437,
  abstract     = {Elke dag doen mensen wel duizend dingen. Dingen die we leuk of boeiend vinden. Een kind gaat op in z'n spel. Een 16-jarige verdiept zich in een boek. Maar we doen ook zonder morren dingen die we op zich niet boeiend vinden. We sorteren afval. Leeringen doen hun best voor vakken die ze niet zo leuk vinden. Waar halen mensen hun motivatie en energie vandaan voor al die taken? Hoe zouden we hun motivatie kunnen versterken? Die vragen legden we voor aan een specialist in de Zelfdeterminatietheorie (ZDT).},
  author       = {Vansteenkiste, Maarten},
  issn         = {0776-474X},
  journal      = {CALEIDOSCOOP (BRUSSEL)},
  keyword      = {motivatie,toepassing van de zelfdeterminatietheorie,kinderen,jongeren},
  language     = {dut},
  number       = {1},
  pages        = {6--15},
  title        = {Hoe we kinderen en jongeren kunnen motiveren: toepassingen van de zelfdeterminatietheorie},
  volume       = {22},
  year         = {2010},
}

Chicago
Vansteenkiste, Maarten. 2010. “Hoe We Kinderen En Jongeren Kunnen Motiveren: Toepassingen Van De Zelfdeterminatietheorie.” Caleidoscoop (brussel) 22 (1): 6–15.
APA
Vansteenkiste, Maarten. (2010). Hoe we kinderen en jongeren kunnen motiveren: toepassingen van de zelfdeterminatietheorie. CALEIDOSCOOP (BRUSSEL), 22(1), 6–15.
Vancouver
1.
Vansteenkiste M. Hoe we kinderen en jongeren kunnen motiveren: toepassingen van de zelfdeterminatietheorie. CALEIDOSCOOP (BRUSSEL). 2010;22(1):6–15.
MLA
Vansteenkiste, Maarten. “Hoe We Kinderen En Jongeren Kunnen Motiveren: Toepassingen Van De Zelfdeterminatietheorie.” CALEIDOSCOOP (BRUSSEL) 22.1 (2010): 6–15. Print.