Advanced search
1 file | 1.45 MB Add to list

Hoe we kinderen en jongeren kunnen motiveren: toepassingen van de zelfdeterminatietheorie

(2010) CALEIDOSCOOP (BRUSSEL). 22(1). p.6-15
Author
Organization
Abstract
Elke dag doen mensen wel duizend dingen. Dingen die we leuk of boeiend vinden. Een kind gaat op in z'n spel. Een 16-jarige verdiept zich in een boek. Maar we doen ook zonder morren dingen die we op zich niet boeiend vinden. We sorteren afval. Leeringen doen hun best voor vakken die ze niet zo leuk vinden. Waar halen mensen hun motivatie en energie vandaan voor al die taken? Hoe zouden we hun motivatie kunnen versterken? Die vragen legden we voor aan een specialist in de Zelfdeterminatietheorie (ZDT).
Keywords
motivatie, toepassing van de zelfdeterminatietheorie, kinderen, jongeren

Downloads

  • (...).pdf
    • full text
    • |
    • UGent only
    • |
    • PDF
    • |
    • 1.45 MB

Citation

Please use this url to cite or link to this publication:

MLA
Vansteenkiste, Maarten. “Hoe We Kinderen En Jongeren Kunnen Motiveren: Toepassingen van de Zelfdeterminatietheorie.” CALEIDOSCOOP (BRUSSEL), vol. 22, no. 1, 2010, pp. 6–15.
APA
Vansteenkiste, M. (2010). Hoe we kinderen en jongeren kunnen motiveren: toepassingen van de zelfdeterminatietheorie. CALEIDOSCOOP (BRUSSEL), 22(1), 6–15.
Chicago author-date
Vansteenkiste, Maarten. 2010. “Hoe We Kinderen En Jongeren Kunnen Motiveren: Toepassingen van de Zelfdeterminatietheorie.” CALEIDOSCOOP (BRUSSEL) 22 (1): 6–15.
Chicago author-date (all authors)
Vansteenkiste, Maarten. 2010. “Hoe We Kinderen En Jongeren Kunnen Motiveren: Toepassingen van de Zelfdeterminatietheorie.” CALEIDOSCOOP (BRUSSEL) 22 (1): 6–15.
Vancouver
1.
Vansteenkiste M. Hoe we kinderen en jongeren kunnen motiveren: toepassingen van de zelfdeterminatietheorie. CALEIDOSCOOP (BRUSSEL). 2010;22(1):6–15.
IEEE
[1]
M. Vansteenkiste, “Hoe we kinderen en jongeren kunnen motiveren: toepassingen van de zelfdeterminatietheorie,” CALEIDOSCOOP (BRUSSEL), vol. 22, no. 1, pp. 6–15, 2010.
@article{1255437,
  abstract     = {{Elke dag doen mensen wel duizend dingen. Dingen die we leuk of boeiend vinden. Een kind gaat op in z'n spel. Een 16-jarige verdiept zich in een boek. Maar we doen ook zonder morren dingen die we op zich niet boeiend vinden. We sorteren afval. Leeringen doen hun best voor vakken die ze niet zo leuk vinden. Waar halen mensen hun motivatie en energie vandaan voor al die taken? Hoe zouden we hun motivatie kunnen versterken? Die vragen legden we voor aan een specialist in de Zelfdeterminatietheorie (ZDT).}},
  author       = {{Vansteenkiste, Maarten}},
  issn         = {{0776-474X}},
  journal      = {{CALEIDOSCOOP (BRUSSEL)}},
  keywords     = {{motivatie,toepassing van de zelfdeterminatietheorie,kinderen,jongeren}},
  language     = {{dut}},
  number       = {{1}},
  pages        = {{6--15}},
  title        = {{Hoe we kinderen en jongeren kunnen motiveren: toepassingen van de zelfdeterminatietheorie}},
  volume       = {{22}},
  year         = {{2010}},
}