
Hoe we kinderen en jongeren kunnen motiveren: toepassingen van de zelfdeterminatietheorie
- Author
- Maarten Vansteenkiste (UGent)
- Organization
- Abstract
- Elke dag doen mensen wel duizend dingen. Dingen die we leuk of boeiend vinden. Een kind gaat op in z'n spel. Een 16-jarige verdiept zich in een boek. Maar we doen ook zonder morren dingen die we op zich niet boeiend vinden. We sorteren afval. Leeringen doen hun best voor vakken die ze niet zo leuk vinden. Waar halen mensen hun motivatie en energie vandaan voor al die taken? Hoe zouden we hun motivatie kunnen versterken? Die vragen legden we voor aan een specialist in de Zelfdeterminatietheorie (ZDT).
- Keywords
- motivatie, toepassing van de zelfdeterminatietheorie, kinderen, jongeren
Downloads
-
(...).pdf
- full text
- |
- UGent only
- |
- |
- 1.45 MB
Citation
Please use this url to cite or link to this publication: http://hdl.handle.net/1854/LU-1255437
- MLA
- Vansteenkiste, Maarten. “Hoe We Kinderen En Jongeren Kunnen Motiveren: Toepassingen van de Zelfdeterminatietheorie.” CALEIDOSCOOP (BRUSSEL), vol. 22, no. 1, 2010, pp. 6–15.
- APA
- Vansteenkiste, M. (2010). Hoe we kinderen en jongeren kunnen motiveren: toepassingen van de zelfdeterminatietheorie. CALEIDOSCOOP (BRUSSEL), 22(1), 6–15.
- Chicago author-date
- Vansteenkiste, Maarten. 2010. “Hoe We Kinderen En Jongeren Kunnen Motiveren: Toepassingen van de Zelfdeterminatietheorie.” CALEIDOSCOOP (BRUSSEL) 22 (1): 6–15.
- Chicago author-date (all authors)
- Vansteenkiste, Maarten. 2010. “Hoe We Kinderen En Jongeren Kunnen Motiveren: Toepassingen van de Zelfdeterminatietheorie.” CALEIDOSCOOP (BRUSSEL) 22 (1): 6–15.
- Vancouver
- 1.Vansteenkiste M. Hoe we kinderen en jongeren kunnen motiveren: toepassingen van de zelfdeterminatietheorie. CALEIDOSCOOP (BRUSSEL). 2010;22(1):6–15.
- IEEE
- [1]M. Vansteenkiste, “Hoe we kinderen en jongeren kunnen motiveren: toepassingen van de zelfdeterminatietheorie,” CALEIDOSCOOP (BRUSSEL), vol. 22, no. 1, pp. 6–15, 2010.
@article{1255437, abstract = {{Elke dag doen mensen wel duizend dingen. Dingen die we leuk of boeiend vinden. Een kind gaat op in z'n spel. Een 16-jarige verdiept zich in een boek. Maar we doen ook zonder morren dingen die we op zich niet boeiend vinden. We sorteren afval. Leeringen doen hun best voor vakken die ze niet zo leuk vinden. Waar halen mensen hun motivatie en energie vandaan voor al die taken? Hoe zouden we hun motivatie kunnen versterken? Die vragen legden we voor aan een specialist in de Zelfdeterminatietheorie (ZDT).}}, author = {{Vansteenkiste, Maarten}}, issn = {{0776-474X}}, journal = {{CALEIDOSCOOP (BRUSSEL)}}, keywords = {{motivatie,toepassing van de zelfdeterminatietheorie,kinderen,jongeren}}, language = {{dut}}, number = {{1}}, pages = {{6--15}}, title = {{Hoe we kinderen en jongeren kunnen motiveren: toepassingen van de zelfdeterminatietheorie}}, volume = {{22}}, year = {{2010}}, }