Advanced search
1 file | 3.75 MB Add to list

Censuurmodaliteiten, disciplineringspraktijken en film: een comparatieve analyse van de historische receptie van Sergei Eisensteins film Pantserkruiser Potemkin (1925) in België en Nederland

Author
Organization
Abstract
Analysis of the historical reception and censorship of Potemkin (Eisenstein) in Belgium and the Netherlands
Keywords
censorship, Cinema, historical reception, Battleship Potemkin, Eisenstein, Netherlands, Belgium

Downloads

  • Biltereyst.pdf
    • full text
    • |
    • open access
    • |
    • PDF
    • |
    • 3.75 MB

Citation

Please use this url to cite or link to this publication:

MLA
Biltereyst, Daniël, and Thunnis Van Oort. “Censuurmodaliteiten, Disciplineringspraktijken En Film: Een Comparatieve Analyse Van De Historische Receptie Van Sergei Eisensteins Film Pantserkruiser Potemkin (1925) in België En Nederland.” TIJDSCHRIFT VOOR SOCIALE EN ECONOMISCHE GESCHIEDENIS 8.1 (2011): 53–82. Print.
APA
Biltereyst, D., & Van Oort, T. (2011). Censuurmodaliteiten, disciplineringspraktijken en film: een comparatieve analyse van de historische receptie van Sergei Eisensteins film Pantserkruiser Potemkin (1925) in België en Nederland. TIJDSCHRIFT VOOR SOCIALE EN ECONOMISCHE GESCHIEDENIS, 8(1), 53–82.
Chicago author-date
Biltereyst, Daniël, and Thunnis Van Oort. 2011. “Censuurmodaliteiten, Disciplineringspraktijken En Film: Een Comparatieve Analyse Van De Historische Receptie Van Sergei Eisensteins Film Pantserkruiser Potemkin (1925) in België En Nederland.” Tijdschrift Voor Sociale En Economische Geschiedenis 8 (1): 53–82.
Chicago author-date (all authors)
Biltereyst, Daniël, and Thunnis Van Oort. 2011. “Censuurmodaliteiten, Disciplineringspraktijken En Film: Een Comparatieve Analyse Van De Historische Receptie Van Sergei Eisensteins Film Pantserkruiser Potemkin (1925) in België En Nederland.” Tijdschrift Voor Sociale En Economische Geschiedenis 8 (1): 53–82.
Vancouver
1.
Biltereyst D, Van Oort T. Censuurmodaliteiten, disciplineringspraktijken en film: een comparatieve analyse van de historische receptie van Sergei Eisensteins film Pantserkruiser Potemkin (1925) in België en Nederland. TIJDSCHRIFT VOOR SOCIALE EN ECONOMISCHE GESCHIEDENIS. 2011;8(1):53–82.
IEEE
[1]
D. Biltereyst and T. Van Oort, “Censuurmodaliteiten, disciplineringspraktijken en film: een comparatieve analyse van de historische receptie van Sergei Eisensteins film Pantserkruiser Potemkin (1925) in België en Nederland,” TIJDSCHRIFT VOOR SOCIALE EN ECONOMISCHE GESCHIEDENIS, vol. 8, no. 1, pp. 53–82, 2011.
@article{1203087,
  abstract     = {Analysis of the historical reception and censorship of Potemkin (Eisenstein) in Belgium and the Netherlands},
  author       = {Biltereyst, Daniël and Van Oort, Thunnis},
  issn         = {1572-1701},
  journal      = {TIJDSCHRIFT VOOR SOCIALE EN ECONOMISCHE GESCHIEDENIS},
  keywords     = {censorship,Cinema,historical reception,Battleship Potemkin,Eisenstein,Netherlands,Belgium},
  language     = {dut},
  number       = {1},
  pages        = {53--82},
  title        = {Censuurmodaliteiten, disciplineringspraktijken en film: een comparatieve analyse van de historische receptie van Sergei Eisensteins film Pantserkruiser Potemkin (1925) in België en Nederland},
  volume       = {8},
  year         = {2011},
}