Advanced search
1 file | 2.33 MB

Achterhaald voorstadssysteem wordt performant railnetwerk

Author
Organization
Abstract
Het regiobestuur van het Spaanse Valencia besliste eind jaren 80 het achterhaalde voorstadstramsysteem om te bouwen tot een hoogwaardig railnetwerk. De ambitieuze planning, bestuurlijke daadkracht en toereikende financiering resulteert twintig jaar later in performant modern railvervoer dat een geloofwaardig alternatief wordt voor almaar meer bewoners in een van oudsher autogerichte omgeving. Het reizigersaantal is intussen dan ook fors gestegen. De geïnvesteerde middelen bedragen een veelvoud van wat Vlaanderen via De Lijn aan railvervoer besteedt. Ambitie is dat elke stedeling een metro- of tramhalte zou vinden op hooguit 600 meter van zijn woning, als geloofwaardig alternatief voor het autogebruik.
Keywords
Valencia, railvervoer, De Lijn, metro, binnenstad, verkeerssysteem, openbaar vervoer, tram

Downloads

  • VSP170 valencia.pdf
    • full text
    • |
    • open access
    • |
    • PDF
    • |
    • 2.33 MB

Citation

Please use this url to cite or link to this publication:

Chicago
Broeckaert, Marc, Dirk Claes, Johan De Mol, and Luc Desmedt. 2010. “Achterhaald Voorstadssysteem Wordt Performant Railnetwerk.” Verkeersspecialist (mechelen) (170): 17–21.
APA
Broeckaert, Marc, Claes, D., De Mol, J., & Desmedt, L. (2010). Achterhaald voorstadssysteem wordt performant railnetwerk. VERKEERSSPECIALIST (MECHELEN), (170), 17–21.
Vancouver
1.
Broeckaert M, Claes D, De Mol J, Desmedt L. Achterhaald voorstadssysteem wordt performant railnetwerk. VERKEERSSPECIALIST (MECHELEN). 2010;(170):17–21.
MLA
Broeckaert, Marc, Dirk Claes, Johan De Mol, et al. “Achterhaald Voorstadssysteem Wordt Performant Railnetwerk.” VERKEERSSPECIALIST (MECHELEN) 170 (2010): 17–21. Print.
@article{1164343,
  abstract     = {Het regiobestuur van het Spaanse Valencia besliste eind jaren 80 het achterhaalde voorstadstramsysteem om te bouwen tot een hoogwaardig railnetwerk. De ambitieuze planning, bestuurlijke daadkracht en toereikende financiering resulteert twintig jaar later in performant modern railvervoer dat een geloofwaardig alternatief wordt voor almaar meer bewoners in een van oudsher autogerichte omgeving. Het reizigersaantal is intussen dan ook fors gestegen. De ge{\"i}nvesteerde middelen bedragen een veelvoud van wat Vlaanderen via De Lijn aan railvervoer besteedt. Ambitie is dat elke stedeling een metro- of tramhalte zou vinden op hooguit 600 meter van zijn woning, als geloofwaardig alternatief voor het autogebruik.},
  author       = {Broeckaert, Marc and Claes, Dirk and De Mol, Johan and Desmedt, Luc},
  issn         = {1379-4922},
  journal      = {VERKEERSSPECIALIST (MECHELEN)},
  keyword      = {Valencia,railvervoer,De Lijn,metro,binnenstad,verkeerssysteem,openbaar vervoer,tram},
  language     = {dut},
  number       = {170},
  pages        = {17--21},
  title        = {Achterhaald voorstadssysteem wordt performant railnetwerk},
  year         = {2010},
}