Ghent University Academic Bibliography

Advanced

Achterhaald voorstadssysteem wordt performant railnetwerk

Marc Broeckaert, Dirk Claes, Johan De Mol UGent and Luc Desmedt (2010) VERKEERSSPECIALIST (MECHELEN). p.17-21
abstract
Het regiobestuur van het Spaanse Valencia besliste eind jaren 80 het achterhaalde voorstadstramsysteem om te bouwen tot een hoogwaardig railnetwerk. De ambitieuze planning, bestuurlijke daadkracht en toereikende financiering resulteert twintig jaar later in performant modern railvervoer dat een geloofwaardig alternatief wordt voor almaar meer bewoners in een van oudsher autogerichte omgeving. Het reizigersaantal is intussen dan ook fors gestegen. De geïnvesteerde middelen bedragen een veelvoud van wat Vlaanderen via De Lijn aan railvervoer besteedt. Ambitie is dat elke stedeling een metro- of tramhalte zou vinden op hooguit 600 meter van zijn woning, als geloofwaardig alternatief voor het autogebruik.
Please use this url to cite or link to this publication:
author
organization
year
type
journalArticle (original)
publication status
published
subject
keyword
Valencia, railvervoer, De Lijn, metro, binnenstad, verkeerssysteem, openbaar vervoer, tram
journal title
VERKEERSSPECIALIST (MECHELEN)
Verkeersspecialist (Mechelen)
issue
170
pages
17 - 21
ISSN
1379-4922
language
Dutch
UGent publication?
yes
classification
A4
copyright statement
I have transferred the copyright for this publication to the publisher
id
1164343
handle
http://hdl.handle.net/1854/LU-1164343
date created
2011-02-22 14:34:31
date last changed
2016-12-19 15:46:40
@article{1164343,
  abstract     = {Het regiobestuur van het Spaanse Valencia besliste eind jaren 80 het achterhaalde voorstadstramsysteem om te bouwen tot een hoogwaardig railnetwerk. De ambitieuze planning, bestuurlijke daadkracht en toereikende financiering resulteert twintig jaar later in performant modern railvervoer dat een geloofwaardig alternatief wordt voor almaar meer bewoners in een van oudsher autogerichte omgeving. Het reizigersaantal is intussen dan ook fors gestegen. De ge{\"i}nvesteerde middelen bedragen een veelvoud van wat Vlaanderen via De Lijn aan railvervoer besteedt. Ambitie is dat elke stedeling een metro- of tramhalte zou vinden op hooguit 600 meter van zijn woning, als geloofwaardig alternatief voor het autogebruik.},
  author       = {Broeckaert, Marc and Claes, Dirk and De Mol, Johan and Desmedt, Luc},
  issn         = {1379-4922},
  journal      = {VERKEERSSPECIALIST (MECHELEN)},
  keyword      = {Valencia,railvervoer,De Lijn,metro,binnenstad,verkeerssysteem,openbaar vervoer,tram},
  language     = {dut},
  number       = {170},
  pages        = {17--21},
  title        = {Achterhaald voorstadssysteem wordt performant railnetwerk},
  year         = {2010},
}

Chicago
Broeckaert, Marc, Dirk Claes, Johan De Mol, and Luc Desmedt. 2010. “Achterhaald Voorstadssysteem Wordt Performant Railnetwerk.” Verkeersspecialist (mechelen) (170): 17–21.
APA
Broeckaert, Marc, Claes, D., De Mol, J., & Desmedt, L. (2010). Achterhaald voorstadssysteem wordt performant railnetwerk. VERKEERSSPECIALIST (MECHELEN), (170), 17–21.
Vancouver
1.
Broeckaert M, Claes D, De Mol J, Desmedt L. Achterhaald voorstadssysteem wordt performant railnetwerk. VERKEERSSPECIALIST (MECHELEN). 2010;(170):17–21.
MLA
Broeckaert, Marc, Dirk Claes, Johan De Mol, et al. “Achterhaald Voorstadssysteem Wordt Performant Railnetwerk.” VERKEERSSPECIALIST (MECHELEN) 170 (2010): 17–21. Print.