Ghent University Academic Bibliography

Advanced

Leraren als wetenschappers of als opvoeders: het streven naar een Belgisch compromis sinds 1815

Pieter Dhondt UGent (2011) Pedagogische historiografie : een socio-culturele lezing van de geschiedenis van opvoeding en onderwijs. p.149-172
Please use this url to cite or link to this publication:
author
organization
year
type
bookChapter
publication status
published
subject
book title
Pedagogische historiografie : een socio-culturele lezing van de geschiedenis van opvoeding en onderwijs
editor
Angelo Van Gorp UGent, Pieter Dhondt UGent, Frank Simon and Marc Depaepe
pages
149 - 172
publisher
Acco
place of publication
Leuven, België ; Den Haag, Nederland
ISBN
9789033483899
language
Dutch
UGent publication?
yes
classification
B2
copyright statement
I have transferred the copyright for this publication to the publisher
id
1151033
handle
http://hdl.handle.net/1854/LU-1151033
date created
2011-02-15 11:28:31
date last changed
2015-06-17 09:25:53
@incollection{1151033,
  author       = {Dhondt, Pieter},
  booktitle    = {Pedagogische historiografie : een socio-culturele lezing van de geschiedenis van opvoeding en onderwijs},
  editor       = {Van Gorp, Angelo and Dhondt, Pieter and Simon, Frank and Depaepe, Marc},
  isbn         = {9789033483899},
  language     = {dut},
  pages        = {149--172},
  publisher    = {Acco},
  title        = {Leraren als wetenschappers of als opvoeders: het streven naar een Belgisch compromis sinds 1815},
  year         = {2011},
}

Chicago
Dhondt, Pieter. 2011. “Leraren Als Wetenschappers of Als Opvoeders: Het Streven Naar Een Belgisch Compromis Sinds 1815.” In Pedagogische Historiografie : Een Socio-culturele Lezing Van De Geschiedenis Van Opvoeding En Onderwijs, ed. Angelo Van Gorp, Pieter Dhondt, Frank Simon, and Marc Depaepe, 149–172. Leuven, België ; Den Haag, Nederland: Acco.
APA
Dhondt, Pieter. (2011). Leraren als wetenschappers of als opvoeders: het streven naar een Belgisch compromis sinds 1815. In A. Van Gorp, P. Dhondt, F. Simon, & M. Depaepe (Eds.), Pedagogische historiografie : een socio-culturele lezing van de geschiedenis van opvoeding en onderwijs (pp. 149–172). Leuven, België ; Den Haag, Nederland: Acco.
Vancouver
1.
Dhondt P. Leraren als wetenschappers of als opvoeders: het streven naar een Belgisch compromis sinds 1815. In: Van Gorp A, Dhondt P, Simon F, Depaepe M, editors. Pedagogische historiografie : een socio-culturele lezing van de geschiedenis van opvoeding en onderwijs. Leuven, België ; Den Haag, Nederland: Acco; 2011. p. 149–72.
MLA
Dhondt, Pieter. “Leraren Als Wetenschappers of Als Opvoeders: Het Streven Naar Een Belgisch Compromis Sinds 1815.” Pedagogische Historiografie : Een Socio-culturele Lezing Van De Geschiedenis Van Opvoeding En Onderwijs. Ed. Angelo Van Gorp et al. Leuven, België ; Den Haag, Nederland: Acco, 2011. 149–172. Print.