Ghent University Academic Bibliography

Advanced

Muziek in ieders lijf: enkele bespiegelingen over DKO, musiceren en beweging

Luc Nijs UGent (2010) ARTISHOCK. p.1-3
abstract
Het Deeltijds Kunstonderwijs van vandaag is een onderwijsvorm die meer dan ooit in beweging is en bruist van de activiteiten. En toch schort er wat aan. Al jaren zeggen sommigen, de één al wat meer vanop de zijlijn dan de ander, dat heel wat zaken pedagogisch anders aangepakt moeten worden. Hun kritieken kregen onlangs ook weerklank in het rapport “Kwaliteit en Consistentie. Kunst- en cultuureducatie in Vlaanderen” (2007), waarin onderzoekster Anne Bamford haar bevindingen formuleert over de kwaliteit van kunst- en cultuureducatie in Vlaanderen. In deze tekst vertrek ik van Bamfords kritiek op de pedagogische principes van wat zij aanduidt als de gangbare traditionele benadering in het DKO.
Please use this url to cite or link to this publication:
author
organization
year
type
journalArticle (original)
publication status
published
subject
keyword
beweging, muziek, muziekonderwijs
journal title
ARTISHOCK
Artishok
issue
4
pages
1 - 3
publisher
Muzes vzw
ISSN
2032-5835
language
Dutch
UGent publication?
yes
classification
A4
copyright statement
I have retained and own the full copyright for this publication
id
1081357
handle
http://hdl.handle.net/1854/LU-1081357
date created
2010-12-01 10:48:28
date last changed
2016-12-19 15:44:31
@article{1081357,
  abstract     = {Het Deeltijds Kunstonderwijs van vandaag is een onderwijsvorm die meer dan ooit in beweging is en bruist van de activiteiten. En toch schort er wat aan. Al jaren zeggen sommigen, de {\'e}{\'e}n al wat meer vanop de zijlijn dan de ander, dat heel wat zaken pedagogisch anders aangepakt moeten worden. Hun kritieken kregen onlangs ook weerklank in het rapport {\textquotedblleft}Kwaliteit en Consistentie. Kunst- en cultuureducatie in Vlaanderen{\textquotedblright} (2007), waarin onderzoekster Anne Bamford haar bevindingen formuleert over de kwaliteit van kunst- en cultuureducatie in Vlaanderen. In deze tekst vertrek ik van Bamfords kritiek op de pedagogische principes van wat zij aanduidt als de gangbare traditionele benadering in het DKO.},
  author       = {Nijs, Luc},
  issn         = {2032-5835},
  journal      = {ARTISHOCK},
  keyword      = {beweging,muziek,muziekonderwijs},
  language     = {dut},
  number       = {4},
  pages        = {1--3},
  publisher    = {Muzes vzw},
  title        = {Muziek in ieders lijf: enkele bespiegelingen over DKO, musiceren en beweging},
  year         = {2010},
}

Chicago
Nijs, Luc. 2010. “Muziek in Ieders Lijf: Enkele Bespiegelingen over DKO, Musiceren En Beweging.” Artishock (4): 1–3.
APA
Nijs, L. (2010). Muziek in ieders lijf: enkele bespiegelingen over DKO, musiceren en beweging. ARTISHOCK, (4), 1–3.
Vancouver
1.
Nijs L. Muziek in ieders lijf: enkele bespiegelingen over DKO, musiceren en beweging. ARTISHOCK. Muzes vzw; 2010;(4):1–3.
MLA
Nijs, Luc. “Muziek in Ieders Lijf: Enkele Bespiegelingen over DKO, Musiceren En Beweging.” ARTISHOCK 4 (2010): 1–3. Print.