Advanced search
1 file | 203.30 KB

Muziek in ieders lijf: enkele bespiegelingen over DKO, musiceren en beweging

Luc Nijs (UGent)
(2010) ARTISHOCK. p.1-3
Author
Organization
Abstract
Het Deeltijds Kunstonderwijs van vandaag is een onderwijsvorm die meer dan ooit in beweging is en bruist van de activiteiten. En toch schort er wat aan. Al jaren zeggen sommigen, de één al wat meer vanop de zijlijn dan de ander, dat heel wat zaken pedagogisch anders aangepakt moeten worden. Hun kritieken kregen onlangs ook weerklank in het rapport “Kwaliteit en Consistentie. Kunst- en cultuureducatie in Vlaanderen” (2007), waarin onderzoekster Anne Bamford haar bevindingen formuleert over de kwaliteit van kunst- en cultuureducatie in Vlaanderen. In deze tekst vertrek ik van Bamfords kritiek op de pedagogische principes van wat zij aanduidt als de gangbare traditionele benadering in het DKO.
Keywords
beweging, muziek, muziekonderwijs

Downloads

  • NIJS 2010 Artishok4.pdf
    • full text
    • |
    • open access
    • |
    • PDF
    • |
    • 203.30 KB

Citation

Please use this url to cite or link to this publication:

Chicago
Nijs, Luc. 2010. “Muziek in Ieders Lijf: Enkele Bespiegelingen over DKO, Musiceren En Beweging.” Artishock (4): 1–3.
APA
Nijs, L. (2010). Muziek in ieders lijf: enkele bespiegelingen over DKO, musiceren en beweging. ARTISHOCK, (4), 1–3.
Vancouver
1.
Nijs L. Muziek in ieders lijf: enkele bespiegelingen over DKO, musiceren en beweging. ARTISHOCK. Muzes vzw; 2010;(4):1–3.
MLA
Nijs, Luc. “Muziek in Ieders Lijf: Enkele Bespiegelingen over DKO, Musiceren En Beweging.” ARTISHOCK 4 (2010): 1–3. Print.
@article{1081357,
  abstract     = {Het Deeltijds Kunstonderwijs van vandaag is een onderwijsvorm die meer dan ooit in beweging is en bruist van de activiteiten. En toch schort er wat aan. Al jaren zeggen sommigen, de {\'e}{\'e}n al wat meer vanop de zijlijn dan de ander, dat heel wat zaken pedagogisch anders aangepakt moeten worden. Hun kritieken kregen onlangs ook weerklank in het rapport {\textquotedblleft}Kwaliteit en Consistentie. Kunst- en cultuureducatie in Vlaanderen{\textquotedblright} (2007), waarin onderzoekster Anne Bamford haar bevindingen formuleert over de kwaliteit van kunst- en cultuureducatie in Vlaanderen. In deze tekst vertrek ik van Bamfords kritiek op de pedagogische principes van wat zij aanduidt als de gangbare traditionele benadering in het DKO.},
  author       = {Nijs, Luc},
  issn         = {2032-5835},
  journal      = {ARTISHOCK},
  keyword      = {beweging,muziek,muziekonderwijs},
  language     = {dut},
  number       = {4},
  pages        = {1--3},
  publisher    = {Muzes vzw},
  title        = {Muziek in ieders lijf: enkele bespiegelingen over DKO, musiceren en beweging},
  year         = {2010},
}