Advanced search
1 file | 1.76 MB

Een interieur van popcultuur als propaganda en kritiek: Bernard Rudofsky en het Amerikaanse paviljoen op Expo 58

Rika Devos (UGent)
Author
Organization
Abstract
Bernard Rudofsky was een van de tentoonstellingsarchitecten in het Amerikaanse paviljoen op Expo 58. Dit artikel onderzoekt hoe zijn werk in dit paviljoen (Islands of Living, The Face of America, Streetscape en Cityscape) zich verhoudt tot zijn andere werk en tot de algemene concepten van het paviljoen. De tekst toont hoe Rudofsky's installaties tegelijk als propaganda én als kritiek fungeerden op de tentoongestelde Amerikaanse populaire cultuur.
Keywords
Bernard Rudofsky, Amerikaans paviljoen, kritische tentoonstellingsarchitectuur, Expo 58

Downloads

  • (...).pdf
    • full text
    • |
    • UGent only
    • |
    • PDF
    • |
    • 1.76 MB

Citation

Please use this url to cite or link to this publication:

Chicago
Devos, Rika. 2010. “Een Interieur Van Popcultuur Als Propaganda En Kritiek: Bernard Rudofsky En Het Amerikaanse Paviljoen Op Expo 58.” Gentse Bijdragen Tot De Interieurgeschiedenis 37: 191–209.
APA
Devos, Rika. (2010). Een interieur van popcultuur als propaganda en kritiek: Bernard Rudofsky en het Amerikaanse paviljoen op Expo 58. GENTSE BIJDRAGEN TOT DE INTERIEURGESCHIEDENIS, 37, 191–209.
Vancouver
1.
Devos R. Een interieur van popcultuur als propaganda en kritiek: Bernard Rudofsky en het Amerikaanse paviljoen op Expo 58. GENTSE BIJDRAGEN TOT DE INTERIEURGESCHIEDENIS. 2010;37:191–209.
MLA
Devos, Rika. “Een Interieur Van Popcultuur Als Propaganda En Kritiek: Bernard Rudofsky En Het Amerikaanse Paviljoen Op Expo 58.” GENTSE BIJDRAGEN TOT DE INTERIEURGESCHIEDENIS 37 (2010): 191–209. Print.
@article{1013789,
  abstract     = {Bernard Rudofsky was een van de tentoonstellingsarchitecten in het Amerikaanse paviljoen op Expo 58. Dit artikel onderzoekt hoe zijn werk in dit paviljoen (Islands of Living, The Face of America, Streetscape en Cityscape) zich verhoudt tot zijn andere werk en tot de algemene concepten van het paviljoen. De tekst toont hoe Rudofsky's installaties tegelijk als propaganda {\'e}n als kritiek fungeerden op de tentoongestelde Amerikaanse populaire cultuur.},
  author       = {Devos, Rika},
  issn         = {1780-7212},
  journal      = {GENTSE BIJDRAGEN TOT DE INTERIEURGESCHIEDENIS},
  keyword      = {Bernard Rudofsky,Amerikaans paviljoen,kritische tentoonstellingsarchitectuur,Expo 58},
  language     = {dut},
  pages        = {191--209},
  title        = {Een interieur van popcultuur als propaganda en kritiek: Bernard Rudofsky en het Amerikaanse paviljoen op Expo 58},
  url          = {http://dx.doi.org/10.2143/GBI.37.0.3017270},
  volume       = {37},
  year         = {2010},
}

Altmetric
View in Altmetric