Advanced search
2 files | 1.99 MB Add to list

De metro als energiebedrijf : de juridische randvoorwaarden voor de inpassing van de E-OV-Hub als accelerator van de energie- en mobiliteitstransitie

Author
Organization
Abstract
Om de klimaatdoelen te behalen en de energietransitie te versnellen zijn innovatieve oplossingen nodig om de ontstane congestie op het elektriciteitsnet tegen te gaan. Energiehubs zoals de E-OV-Hub kunnen een belangrijke rol spelen in de oplossing van dit probleem door elektriciteit binnen een lokaal energiesysteem te produceren, te distribueren en te gebruiken. Alhoewel een E-OV-Hub technisch gezien mogelijk is, is de vraag gerezen hoe de E-OV-Hub zich verhoudt tot Europese en nationale regels voor de regulering van de energienetwerken en gesloten distributiesystemen. Dit artikel analyseert of de E-OV-Hub past binnen de randvoorwaarden van het Europees recht en het voorstel voor de Energiewet (Raad van State) ten aanzien van het beheer van gesloten distributiesystemen.

Downloads

  • SEW 2023 1 De metro als energiebedrijf.pdf
    • full text (Accepted manuscript)
    • |
    • open access
    • |
    • PDF
    • |
    • 300.39 KB
  • (...).pdf
    • full text (Published version)
    • |
    • UGent only
    • |
    • PDF
    • |
    • 1.69 MB

Citation

Please use this url to cite or link to this publication:

MLA
Stolle, Lien, et al. “De Metro Als Energiebedrijf : De Juridische Randvoorwaarden Voor de Inpassing van de E-OV-Hub Als Accelerator van de Energie- En Mobiliteitstransitie.” SEW, TIJDSCHRIFT VOOR EUROPEES EN ECONOMISCH RECHT, vol. 71, no. 1, 2023, pp. 2–16.
APA
Stolle, L., Lavrijssen, S., & Schefman, J. (2023). De metro als energiebedrijf : de juridische randvoorwaarden voor de inpassing van de E-OV-Hub als accelerator van de energie- en mobiliteitstransitie. SEW, TIJDSCHRIFT VOOR EUROPEES EN ECONOMISCH RECHT, 71(1), 2–16.
Chicago author-date
Stolle, Lien, Saskia Lavrijssen, and Julia Schefman. 2023. “De Metro Als Energiebedrijf : De Juridische Randvoorwaarden Voor de Inpassing van de E-OV-Hub Als Accelerator van de Energie- En Mobiliteitstransitie.” SEW, TIJDSCHRIFT VOOR EUROPEES EN ECONOMISCH RECHT 71 (1): 2–16.
Chicago author-date (all authors)
Stolle, Lien, Saskia Lavrijssen, and Julia Schefman. 2023. “De Metro Als Energiebedrijf : De Juridische Randvoorwaarden Voor de Inpassing van de E-OV-Hub Als Accelerator van de Energie- En Mobiliteitstransitie.” SEW, TIJDSCHRIFT VOOR EUROPEES EN ECONOMISCH RECHT 71 (1): 2–16.
Vancouver
1.
Stolle L, Lavrijssen S, Schefman J. De metro als energiebedrijf : de juridische randvoorwaarden voor de inpassing van de E-OV-Hub als accelerator van de energie- en mobiliteitstransitie. SEW, TIJDSCHRIFT VOOR EUROPEES EN ECONOMISCH RECHT. 2023;71(1):2–16.
IEEE
[1]
L. Stolle, S. Lavrijssen, and J. Schefman, “De metro als energiebedrijf : de juridische randvoorwaarden voor de inpassing van de E-OV-Hub als accelerator van de energie- en mobiliteitstransitie,” SEW, TIJDSCHRIFT VOOR EUROPEES EN ECONOMISCH RECHT, vol. 71, no. 1, pp. 2–16, 2023.
@article{01HJ3S1R8BBWKB2TPJ0R84JEHP,
  abstract     = {{Om de klimaatdoelen te behalen en de energietransitie te versnellen zijn innovatieve oplossingen nodig om de ontstane congestie op het elektriciteitsnet tegen te gaan. Energiehubs zoals de E-OV-Hub kunnen een belangrijke rol spelen in de oplossing van dit probleem door elektriciteit binnen een lokaal energiesysteem te produceren, te distribueren en te gebruiken. Alhoewel een E-OV-Hub technisch gezien mogelijk is, is de vraag gerezen hoe de E-OV-Hub zich verhoudt tot Europese en nationale regels voor de regulering van de energienetwerken en gesloten distributiesystemen. Dit artikel analyseert of de E-OV-Hub past binnen de randvoorwaarden van het Europees recht en het voorstel voor de Energiewet (Raad van State) ten aanzien van het beheer van gesloten distributiesystemen.}},
  author       = {{Stolle, Lien and Lavrijssen, Saskia and Schefman, Julia}},
  issn         = {{0165-098X}},
  journal      = {{SEW, TIJDSCHRIFT VOOR EUROPEES EN ECONOMISCH RECHT}},
  language     = {{dut}},
  number       = {{1}},
  pages        = {{2--16}},
  title        = {{De metro als energiebedrijf : de juridische randvoorwaarden voor de inpassing van de E-OV-Hub als accelerator van de energie- en mobiliteitstransitie}},
  url          = {{https://www.uitgeverijparis.nl/nl/reader/212055/1001656196}},
  volume       = {{71}},
  year         = {{2023}},
}