Advanced search
Add to list

Soirée PraxisP : Cognitief talent in Vlaanderen : wat weten we?

(2021)
Author
Organization
Abstract
Van ongeveer 10% van de kinderen en jongeren kunnen we zeggen dat ze cognitief begaafd tot zeer begaafd zijn. Maar wat is cognitieve begaafdheid juist? In welke opzichten verschillen begaafde kinderen van kinderen met gemiddelde cognitieve vermogens? Zijn zij kwetsbaarder voor psychische problemen? Lopen ze meer risico voor demotivatie op school? En hoe kunnen we tegemoet komen aan hun onderwijs- en opvoedingsbehoeften? Op dit soort vragen focust Project TALENT, dat momenteel door drie Vlaamse universiteiten wordt uitgevoerd. Tijdens deze lezing gaan Jeroen Lavrijsen, Sabine Sypré, Pieter Verachtert en Karine Verschueren in op enkele belangrijke resultaten van dit project waarmee ze bovenstaande vragen beantwoorden.
Keywords
TALENT, underachievement, giftedness, gifted education

Citation

Please use this url to cite or link to this publication:

MLA
Verschueren, Karine, et al. Soirée PraxisP : Cognitief Talent in Vlaanderen : Wat Weten We? 2021.
APA
Verschueren, K., Lavrijsen, J., Verachtert, P., & Sypré, S. (2021). Soirée PraxisP : Cognitief talent in Vlaanderen : wat weten we?
Chicago author-date
Verschueren, Karine, Jeroen Lavrijsen, Pieter Verachtert, and Sabine Sypré. 2021. “Soirée PraxisP : Cognitief Talent in Vlaanderen : Wat Weten We?”
Chicago author-date (all authors)
Verschueren, Karine, Jeroen Lavrijsen, Pieter Verachtert, and Sabine Sypré. 2021. “Soirée PraxisP : Cognitief Talent in Vlaanderen : Wat Weten We?”
Vancouver
1.
Verschueren K, Lavrijsen J, Verachtert P, Sypré S. Soirée PraxisP : Cognitief talent in Vlaanderen : wat weten we? 2021.
IEEE
[1]
K. Verschueren, J. Lavrijsen, P. Verachtert, and S. Sypré, “Soirée PraxisP : Cognitief talent in Vlaanderen : wat weten we?” 2021.
@misc{01GVD9MCB1MA45JQZ1XZC7DZP8,
  abstract     = {{Van ongeveer 10% van de kinderen en jongeren kunnen we zeggen dat ze cognitief begaafd tot zeer begaafd zijn. Maar wat is cognitieve begaafdheid juist? In welke opzichten verschillen begaafde kinderen van kinderen met gemiddelde cognitieve vermogens? Zijn zij kwetsbaarder voor psychische problemen? Lopen ze meer risico voor demotivatie op school? En hoe kunnen we tegemoet komen aan hun onderwijs- en opvoedingsbehoeften?

Op dit soort vragen focust Project TALENT, dat momenteel door drie Vlaamse universiteiten wordt uitgevoerd. Tijdens deze lezing gaan Jeroen Lavrijsen, Sabine Sypré, Pieter Verachtert en Karine Verschueren in op enkele belangrijke resultaten van dit project waarmee ze bovenstaande vragen beantwoorden.}},
  author       = {{Verschueren, Karine and Lavrijsen, Jeroen and Verachtert, Pieter and Sypré, Sabine}},
  keywords     = {{TALENT,underachievement,giftedness,gifted education}},
  language     = {{dut}},
  title        = {{Soirée PraxisP : Cognitief talent in Vlaanderen : wat weten we?}},
  url          = {{https://ppw.kuleuven.be/agenda/2021/cognitief-talent}},
  year         = {{2021}},
}