Advanced search
Add to list
Author
Organization
Abstract
Alle kinderen hebben recht op onderwijs dat aansluit bij hun onderwijs- behoeften, ook cognitief begaafde kinderen. Wist je trouwens dat we ongeveer 10% van onze Vlaamse leerlingen cognitief begaafd noemen en dat een aanzienlijk aantal onder hen het moeilijk heeft om hun potentieel om te zetten in knappe schoolresultaten? In deze lezing gaan we dieper in op wat cognitieve begaafdheid precies is, hoe je deze leerlingen kan herkennen in je klas, welke hun onderwijsnoden zijn en hoe je in je onderwijs aan hun onderwijsnoden kan tegemoetkomen.
Keywords
TALENT, gifted education, giftedness

Citation

Please use this url to cite or link to this publication:

MLA
Verschueren, Karine, et al. “Help! Een Begaafde Leerling in Mijn Klas.” HGW 2022 : Ontmoetingsdag Handelingsgericht Werken, Abstracts, 2022.
APA
Verschueren, K., Sypré, S., & Lavrijsen, J. (2022). Help! Een begaafde leerling in mijn klas. HGW 2022 : Ontmoetingsdag Handelingsgericht Werken, Abstracts. Presented at the Ontmoetingsdag Handelingsgericht Werken (HGW 2022), Antwerpen, Belgium.
Chicago author-date
Verschueren, Karine, Sabine Sypré, and Jeroen Lavrijsen. 2022. “Help! Een Begaafde Leerling in Mijn Klas.” In HGW 2022 : Ontmoetingsdag Handelingsgericht Werken, Abstracts.
Chicago author-date (all authors)
Verschueren, Karine, Sabine Sypré, and Jeroen Lavrijsen. 2022. “Help! Een Begaafde Leerling in Mijn Klas.” In HGW 2022 : Ontmoetingsdag Handelingsgericht Werken, Abstracts.
Vancouver
1.
Verschueren K, Sypré S, Lavrijsen J. Help! Een begaafde leerling in mijn klas. In: HGW 2022 : Ontmoetingsdag Handelingsgericht Werken, Abstracts. 2022.
IEEE
[1]
K. Verschueren, S. Sypré, and J. Lavrijsen, “Help! Een begaafde leerling in mijn klas,” in HGW 2022 : Ontmoetingsdag Handelingsgericht Werken, Abstracts, Antwerpen, Belgium, 2022.
@inproceedings{01GVD5CCDT7ZHV92BSN4P3WD24,
  abstract     = {{Alle kinderen hebben recht op onderwijs dat aansluit bij hun onderwijs- behoeften, ook cognitief begaafde kinderen. Wist je trouwens dat we  ongeveer 10% van onze Vlaamse leerlingen cognitief begaafd noemen  en dat een aanzienlijk aantal onder hen het moeilijk heeft om hun  potentieel om te zetten in knappe schoolresultaten? In deze lezing gaan we dieper in op wat cognitieve begaafdheid  precies is, hoe je deze leerlingen kan herkennen in je klas, welke hun  onderwijsnoden zijn en hoe je in je onderwijs aan hun onderwijsnoden kan tegemoetkomen.}},
  author       = {{Verschueren, Karine and Sypré, Sabine and Lavrijsen, Jeroen}},
  booktitle    = {{HGW 2022 : Ontmoetingsdag Handelingsgericht Werken, Abstracts}},
  keywords     = {{TALENT,gifted education,giftedness}},
  language     = {{dut}},
  location     = {{Antwerpen, Belgium}},
  title        = {{Help! Een begaafde leerling in mijn klas}},
  year         = {{2022}},
}