Advanced search
1 file | 640.60 KB Add to list

Tramnetwerk : gelijkgronds in Basel versus ondergronds in Antwerpen : zware Antwerpse 'ondergrondse' investeringen verhogen het tramgebruik niet

Author
Organization
Abstract
De doelstelling van de overheid is een daadwerkelijke verandering in de vervoerwijzekeuze (modal shift) ten voordele van tram, bus en de actieve verplaatsingswijzen te bewerkstellingen. De vergelijking tussen de ontwikkeling van het (voor)stedelijke openbaar vervoer (OV) in Basel en in Antwerpen in de voorbije halve eeuw kan de Vlaamse overheid alvast inspireren om in de komende jaren doeltreffend in de (bovengrondse) Antwerpse tramlijnen te investeren. Daarenboven is een ondergrondse tram 25 keer duurder dan gelijkgrondse tram.
Keywords
Antwerpen, Basel, De Lijn, doorstroming, modal shift, premetro, routeplan 2030

Downloads

  • VSP Basel3K.pdf
    • full text (Published version)
    • |
    • open access
    • |
    • PDF
    • |
    • 640.60 KB

Citation

Please use this url to cite or link to this publication:

MLA
Broeckaert, Marc, et al. “Tramnetwerk : Gelijkgronds in Basel versus Ondergronds in Antwerpen : Zware Antwerpse ‘ondergrondse’ Investeringen Verhogen Het Tramgebruik Niet.” VERKEERSSPECIALIST (MECHELEN), vol. 291, 2022, pp. 24–25.
APA
Broeckaert, M., Claes, D., Desmedt, L., Van Daele, E., De Mol, J., & Welter, H. (2022). Tramnetwerk : gelijkgronds in Basel versus ondergronds in Antwerpen : zware Antwerpse “ondergrondse” investeringen verhogen het tramgebruik niet. VERKEERSSPECIALIST (MECHELEN), 291, 24–25.
Chicago author-date
Broeckaert, Marc, Dirk Claes, Luc Desmedt, Etienne Van Daele, Johan De Mol, and Herman Welter. 2022. “Tramnetwerk : Gelijkgronds in Basel versus Ondergronds in Antwerpen : Zware Antwerpse ‘ondergrondse’ Investeringen Verhogen Het Tramgebruik Niet.” VERKEERSSPECIALIST (MECHELEN) 291: 24–25.
Chicago author-date (all authors)
Broeckaert, Marc, Dirk Claes, Luc Desmedt, Etienne Van Daele, Johan De Mol, and Herman Welter. 2022. “Tramnetwerk : Gelijkgronds in Basel versus Ondergronds in Antwerpen : Zware Antwerpse ‘ondergrondse’ Investeringen Verhogen Het Tramgebruik Niet.” VERKEERSSPECIALIST (MECHELEN) 291: 24–25.
Vancouver
1.
Broeckaert M, Claes D, Desmedt L, Van Daele E, De Mol J, Welter H. Tramnetwerk : gelijkgronds in Basel versus ondergronds in Antwerpen : zware Antwerpse “ondergrondse” investeringen verhogen het tramgebruik niet. VERKEERSSPECIALIST (MECHELEN). 2022;291:24–5.
IEEE
[1]
M. Broeckaert, D. Claes, L. Desmedt, E. Van Daele, J. De Mol, and H. Welter, “Tramnetwerk : gelijkgronds in Basel versus ondergronds in Antwerpen : zware Antwerpse ‘ondergrondse’ investeringen verhogen het tramgebruik niet,” VERKEERSSPECIALIST (MECHELEN), vol. 291, pp. 24–25, 2022.
@article{01GM3B6E2KT95FXC4Z86HPQ08A,
  abstract     = {{De doelstelling van de overheid is een daadwerkelijke verandering in de vervoerwijzekeuze (modal shift) ten voordele van tram, bus en de actieve verplaatsingswijzen te bewerkstellingen. De vergelijking tussen de ontwikkeling van het (voor)stedelijke openbaar vervoer (OV) in Basel en in Antwerpen in de voorbije halve eeuw kan de Vlaamse overheid alvast inspireren om in de komende jaren doeltreffend in de (bovengrondse) Antwerpse tramlijnen te investeren. Daarenboven is een ondergrondse tram 25 keer duurder dan gelijkgrondse tram.}},
  author       = {{Broeckaert, Marc and Claes, Dirk and Desmedt, Luc and Van Daele, Etienne and De Mol, Johan and Welter, Herman}},
  issn         = {{1379-4922}},
  journal      = {{VERKEERSSPECIALIST (MECHELEN)}},
  keywords     = {{Antwerpen,Basel,De Lijn,doorstroming,modal shift,premetro,routeplan 2030}},
  language     = {{dut}},
  pages        = {{24--25}},
  title        = {{Tramnetwerk : gelijkgronds in Basel versus ondergronds in Antwerpen : zware Antwerpse 'ondergrondse' investeringen verhogen het tramgebruik niet}},
  volume       = {{291}},
  year         = {{2022}},
}