dr. Inge Van de Putte
Show
Sort by
-
- Journal Article
- A4
- open access
Inclusief onderwijs : hoe, wat en waarom?
-
- Book Chapter
- open access
We're in the same storm but NOT in the same boat : searching for the voices of parents of students with SEN in Covid-19 Times
-
Samenwerking met leerlingen en ouders in een inclusieve leeromgeving
-
Desiring and critiquing humanity/ability/personhood : disrupting the ability/disability binary
-
Missing voices : a documentary practice about parents’ and children’s perspectives in inclusive education
-
Inclusief onderwijs : wie wordt er beter van?
-
Inclusie : de controverse voorbij!
-
Inclusie : welke lading dekt deze vlag?
-
Potential : power to teach all!
-
Vol potentieel : krachtig lesgeven in diversiteit
Wendelien Vantieghem (UGent) and Inge Van de Putte (UGent)(2019) -
Violent life in an inclusive classroom : come on read Peter! Moving from moral judgment to an onto-epistemological ethics
-
- Book Chapter
- open access
Inclusive education in Flanders, Belgium : a country with a long history of segregation
-
- PhD Thesis
- open access
Rethinking the position of the special educational needs coordinator in supporting in Flemish primary education through a diffractive methodology
(2018) -
- Journal Article
- A1
- open access
Rethinking agency as an assemblage from change management to collaborative work
-
- Journal Article
- A1
- open access
Collective biography : using memory work to explore the space-in-between normativity and difference/disability
-
- Journal Article
- A1
- open access
The intra-active production of normativity and difference
-
- Journal Article
- A1
- open access
Animating disability differently : mobilizing a heterotopian imagination
-
- Journal Article
- A1
- open access
Shildrick’s monster: exploring a new approach to difference/disability through collective biography
-
- Book Chapter
- open access
Ik breng mezelf in als onderzoeker: van participatief naar participerend onderzoek
-
- Journal Article
- A2
- open access
The vitality of the braille in enabling inclusion for the visually impaired in regular secondary schools in the North West region of Cameroon
-
Handelingsgericht werken: mag het een beetje meer zijn? Onderzoek naar handelingsgericht werken in het Vlaams basisonderwijs
-
Wonen (z)onder voorwaarden: een kwalitatief onderzoek omtrent de dromen, verwachtingen en uitdagingen van ouders en jongeren bij het ontwerp van een kleinschalig woonproject voor personen met een beperking
-
Disability Studies en onderzoek, onderwijs en dienstverlening binnen de vakgroep Orthopedagogiek van de Universiteit Gent
-
- Book Chapter
- open access
Looking back on the inclusive education career of three young adults with intellectual disabilities in the Flemish speaking part of Belgium : becoming and belonging
-
- Journal Article
- A2
- open access
Becoming a different teacher…: Teachers' perspective on inclusive education
-
Recognition and difference: a collective biography
-
GOL(L)D: gericht ondersteunen van leraren in het leren omgaan met diversiteit
-
Van activerend ondersteunen naar gedeelde verantwoordelijkheid
-
Van hulpvraag naar leervraag: GOL(L)D: gericht ondersteunen van leraren in het leren omgaan met diversiteit
-
Voorbij de vraagtekens?! Perspectieven van leraren op inclusief onderwijs
(2011) -
Klassewerk: het GOL(L)D-concept: het gericht ondersteunen van leraren in het leren omgaan met diversiteit in de klas
(2010) -
Onderzoek naar het concretiseren van 'een positief klasklimaat' als één van de kritische factoren binnen inclusief onderwijs
-
Inclusief onderwijs in de praktijk
(2010) -
Communities of practice in inclusive education
-
Zoektocht naar een begeleidingsmanier ter ondersteuning van leraren in klassen met leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften
-
De zorgcoordinator als ondersteuner van leraren in klassen in het leren omgaan met leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften