Show
Sort by
-
Philosophy with children as an exercise in Parrhesia: an account of a philosophical experiment with children in cambodia
-
Introduction: what is philosophy for children, what is philosophy with children: after Lipman?
-
Education as invitation to speak: on the teacher who does not speak
-
- Book Chapter
- open access
Au-delà des mécanismes du marché et du capital: l'école du peuple comme mise en oeuvre d’une vraie alternative
-
- Book Chapter
- open access
Voorbij de mechanismen van de markt en het kapitaal: l'école du peuple als inzet voor een waar alternatief
-
Philosophy for children in transition: problems and prospects
Nancy Vansieleghem (UGent) and David Kennedy(2011) 23. -
- Miscellaneous
- open access
Druk, indruk, herdruk: kwalitatief onderzoek bij jongeren met een diagnose van 'gedragsstoornis'
(2011) -
What is philosophy for children, what is philosophy with children- after Matthew Lipman
-
Philosophy with children as an exercise in Parrhesia: an account of a philosophical experiment with children in Cambodia
-
Gesprek als grenservaring: een portret van filosoferen met kinderen als pedagogisch project
(2010) 4. -
Creativity or passion? What is at stake in philosophy with children?
-
Repairing the body, restoring the soul: the sea hospital of the city of Paris in Berck-sur-Mer and the french war on tuberculosis
-
De publieke dimensie van het portret in 'image based research'
-
The residual parent to come: on the need for parental expertise and advice
-
Thinking Children
-
Children in public or 'public children': an alternative to constructing one's own life
-
The 'educationalisation' of the language of Progressivism
-
Spreken
-
De wil tot dialoog
-
Public space in a network society? A note on the call for public space (philosophy) in education today
-
- PhD Thesis
- open access
Gesprek als grenservaring: een analyse van filosoferen met kinderen als pedagogisch project
(2006) -
Listening to dialogue
-
'Word wat je wil!', en dan?
-
Philosophy for children as the wind of thinking
-
Een aanzet tot herdenking van het voorbeeld in opvoeding
-
Een stem geven aan de roep van de wereld
-
Opvoeding: een (on)persoonlijke aangelegenheid? Wijsgerige en historische reflecties op de plaats van de opvoeder in het educatief gebeuren. Bijdragen aan de 11de Landelijke Pedagogendag
Dirk Leyder, Bruno Vanobbergen (UGent) and Nancy Vansieleghem (UGent)(2004) -
Kleur(en) (be)kennen
Nancy Vansieleghem (UGent) and H VAN CROMBRUGGE(2003) -
Van huwelijk naar ouderschapsbelofte
-
De leerkracht en zijn levensbeschouwing
-
Pedagogiek als religieuze levensbeschouwing?
-
Photographers in the classroom
-
Het fotografieproject. Eén van de projecten uit het actie-onderzoek 'Armoede en basisonderwijs'.
-
ONDERwijs en OPvoeding: hebben leerkrachten nog een trede om op te staan?
-
Filosoferen met kinderen, een alternatief voor morele educatie?
-
Kansarmoede en actie in het basisonderwijs